خجسته‌مهر گفت: در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی در دو جبهه مشغول به فعالیت هستند و به‌زودی اخبار مثبتی در باره افزایش تولید این میدان اعلام خواهد شد، همچنین قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی (B) نیز امضا شده و هم‌اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال انجام است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نفت ایران و وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک دیدار و بر گسترش همکاری‌های نفتی ۲ کشور تأکید کردند.
وزیر نفت ایران و وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک دیدار و بر گسترش همکاری‌های نفتی ۲ کشور تأکید کردند.
خجسته مهرگفت:هم‌اکنون میدان نفتی مشترک تعیین تکلیف نشده‌ای بین ایران و عربستان وجود ندارد،از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغازشده است.
ایران و ونزوئلا در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشی و پتروشیمی چند قرارداد همکاری مهم امضا کردند.
ایران و ونزوئلا همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سه کشور آمریکای جنوبی در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشی و پتروشیمی چند قرارداد همکاری امضا کردند.
شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و حفاری با هدف شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت به‌منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز توافقنامه تقویت همکاری امضا کردند.
وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از طرف ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.
اوجی گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه نفت ایران، امکان شناخت بیشتر فعالان دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری بین ایران و روسیه را فراهم می‌کند و مهم‌تر از آن زمینه همکاری‌های مشترک در بازارهای منطقه و کشورهای خاورمیانه را ایجاد می‌کند.
در دیدار وزیر نفت ایران با نخست‌وزیر عراق، بغداد و تهران یادداشت‌تفاهمی امضا کردند تا همکاری های خود را در زمینه صنایع پتروشیمی و به طور کلی در حوزه نفت افزایش دهند.
برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و ۱۴ سند همکاری دیگر به امضای روسای جمهوری و مقام‌های عالی دو کشور رسید.
شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و مخابرات ایران به‌منظور تأمین ارتباط پایدار و امن روی زیرساخت‌های شبکه سوخت‌رسانی کشور، تفاهم‌نامه‌همکاری امضا کردند.
همکاری نفتی ایران و ونزوئلا در زمینه توسعه میدان‌ها، نوسازی پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی و تجارت نفت با امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های تازه همکاری کلید خورد.
جواد یارجانی گفت: ایران باید از فرصت به‌وجودآمده برای توسعه روابط خود به‌ویژه در بخش نفت و گاز استفاده کندوامیدوارم توافق با ریاض مقدمه‌ای برای همکاری بیشتر با دیگر کشورهای عربی همسایه باشد.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره اهمیت وجود زیرساخت‌های مخابراتی، از همکاری صنعت انتقال نفت و برق دراین خصوص خبر داد.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه های نفت، گاز و سلامت خبر داد.
تیم تحقیقاتی دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ایران موفق به ساخت نمونه صنعتی دستگاه جمع آوری لکه‌های نفتی از سطح آب شد.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران موافقت‌نامه‌ای را برای حفاری چاه‌های گازی به‌منظور افزایش تولید گاز این شرکت با شرکت ملی حفاری ایران امضا کرد.
ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه خدمات فنی و مهندسی حوزه انرژی و پالایشی است؛ اخیرا نیز در حاشیه اجلاس شانگهای، ایران و ازبکستان برای بازسازی دو پالایشگاه این کشور به توافق نهایی رسیدند که نشان از اهمیت سیاست پالایشگاه داری فراسرزمینی دارد.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.
رئیس جمهور گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در صنعت نفت و گاز، حمل و نقل و به ویژه مسیر ترانزیتی چابهار-آسیای میانه، می‌تواند زمینه مناسبی برای ارتقای سطح روابط ایران و هند فراهم کند.
سخنگوی گمرک گفت: صادرات غیر نفتی کشور در پنج ماه نخست امسال به ۹ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به ۴ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار رسید که رشد ۴۰ درصدی داشته است.
راه‌های همکاری ایران و جمهوری موریس در بخش انرژی طی دیدار وزیر نفت با وزیر تجارت و کار این کشور بررسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ