عباس ملکی گفت: هر دولتی باید حواسش به سیگنال‌های ضعیف باشد. سیگنال‌های ضعیف، سیگنال‌ها و شواهدی است که مدیران قدرتمند می‌بینند و می‌شنوند و مردم عادی آن‌ها را مشاهد نمی‌کنند. در وقایع اخیر، سیگنال ضعیف صحبت‌هایی بود که یوگنی پریگوژین، علیه رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزیر دفاع روسیه در جنگ اوکراین مطرح کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: عضویت در ناتو در آینده نزدیک محتمل نیست؛ چرا که این امر ناتو را در جنگ متقابل با روسیه قرار می‌دهد.
رئیس جمهور اوکراین  مدعی شده که صلح بدون کریمه برای کیف معنا ندارد.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به روسیه باعث شده تا از تبدیل جنگ اوکراین به یک جنگ هسته‌ای جلوگیری شود.
کوپل، این سرهنگ ارتش اوکراین که نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو تحت امر خود دارد، روایت می‌کند که نیروهایش در فصل زمستان و پس از حمله روسیه به شهر سولدار در ۲۰ کیلومتری شمال غرب باخموت این شهر را تخلیه کردند. او به یاد می‌آورد که چگونه صد‌ها نفر از سربازانش مواضع خود را ترک کردند و با فرار خود باعث سقوط شهر شدند: از میان ۵۰۰ سربازی که در ابتدای جنگ تحت فرمان من بودند، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شدند تا کل افراد گروه من تغییر کرده باشند. ۱۰۰ سرباز جدید به من دادند و من حتی فرصت نداشتم آن‌ها را برای رفتن به جنگ آماده کنم.
مدیرعامل مولفار معتقد است که روس‌ها هم درک خوبی از اطلاعات منابع باز دارند و دلیل خطا‌های اطلاعات عملیاتی آن‌ها عمدتا به خاطر فقدان نظام و بی‌عرضگی عملیاتی است. او افشای دستاورد‌های اطلاعاتی‌اش را یک پیروی تبلیغاتی می‌داند و می‌گوید که انتشار این دستاورد‌ها باعث تقویت روحیه اوکراینی‌ها شود، روسیه را ضعیف نشان دهد و به سربازان اوکراینی هشدار دهد که از خط مقدم عکس منتشر نکنند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم اصلی‌ترین هدف این است که به روس‌ها نشان دهیم از آن‌ها نمی‌ترسیم.»
رهبر فنلاند می‌گوید: بسیاری از ما صلح را بدیهی می‌دانستند. این باعث شده بود که گارد خود را در قبال مسکو پایین نگه داریم.» جنگ در اوکراین عمیق‌تر از هر رویدادی از زمان پایان جنگ سرد در سال۱۹۸۹، اروپا را متحول کرده است. ذهنیت صلح، که در آلمان قوی‌تر است، جای خود را به این آگاهی داده که قدرت نظامی برای تعقیب اهداف امنیتی و استراتژیک مورد نیاز است.
یک سال از جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این نزاع باعث بروز تغییرات عمیقی در اروپا شده است. تلفات ده‌ها هزار نفر بوده و کماکان در حال افزایش است میلیون‌ها اوکراینی پناهنده شده و روسیه مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. روسیه اکنون زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی را هدف قرار می‌دهد که خود مصداق جنایت جنگی است.
رئیس جمهور اوکراین صرف نظر از حمایت های همه جانبه و جنگ طلبانه غرب از این کشور، مدعی شد موضع چین در حمایت از روسیه می تواند به یک تنش بین المللی گسترده ختم شود.
سخنگوی دفتر نخست وزیری مجارستان اعلام کرد این کشور به دلیل تبعات گسترده عضویت اوکراین در ناتو، از این موضوع حمایت نمی کند.
ایلان ماسک در توئیتی نوشت: من یک حامی جدی اوکراین هستم، اما این مساله باعث تشدید جدی جنگ می‌شود و برای جهان خطرناک است.
سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات در اطراف آن شهر باعث افزایش قیمت نمک شد. اطراف آن شهر همچنین سرشار از سنگ آلابستر (نوع توده‌ای ریزدانه سنگ گچ) ارزشمند برای سرامیک و زغال سنگ است.
روابط پرتنش ایالات‌متحده و ونزوئلا زمانی تغییر جهت داد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند. واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین شامل تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین کاهش توانایی صادرات انرژی از سوی روسیه باعث شد قیمت انرژی در جهان به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت انرژی اصلی‌ترین دلیل تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال دولت نیکلاس مادورو بود.
رئیس جمهور اوکراین به کرملین پیشنهاد داد تا با خروج نیروهایش از این کشور، باعث توقف جنگ بین کی‌یف و مسکو پس از سال نو میلادی شود.
نشریه اکونومیست مدعی است که افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ اوکراین، باعث خواهد شد تا شمار قربانیان سرمای زمستان، از سربازان کشته شده در جنگ جاری سبقت بگیرد.
جنگ در اوکراین باعث شده تا ذخایر تسلیحاتی غرب نیز با محدودیت مواجه شوند.
معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که وقوع اتفاقی «غیرمنتظره» در روسیه با محوریت رئیس جمهور این کشور یا حلقه نزدیکان وی، می‌تواند باعث شود تا کی‌یف در پایان جنگ، شبه‌جزیره کریمه را پس بگیرد.
سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد گفت: کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین عملاً آتش ادامه جنگ و منافع کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا را تامین می‌کند.
رئیس جمهور اسبق فرانسه می‌گوید که حالا وقت آن رسیده که اتحادیه اروپا، از سیاست‌های احساسی خود در قبال اوکراین دست بکشد زیرا این سیاست‌ها باعث شده تا اروپا بر «لبه آتشفشان برقصد.»
الکساندر وندیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده است که عضویت اوکراین در ناتو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.
شکست‌های نظامی اخیر روسیه در اوکراین باعث شده تا شی در رابطه با پوتین دست برتر را پیدا کند زیرا پوتین می‌تواند از همتای چینی خود برای کمک به مقابله با تحریم‌ها کمک اقتصادی بیش‌تری بخواهد اما این تاثیری بر همکاری کلی بین دو کشور نخواهد داشت. دو کشور کماکان به منافع استراتژیک خود در مقابله با غرب ادامه خواهند داد.
جنگ روسیه و اوکراین که مرزهای دو کشور را درنوردیده و نیز تغییر ماهیت آن در بعد نظامی و ابعاد سیاسی باعث شده که به سختی می توان پیامدهای آن را برای منطقه و جهان  برشمرد.
نماینده روسیه در سازمان های بین الملل مستقر در ژنو گفت: بدلیل ارسال سلاح های غربی، اوکراین بدنبال ادامه جنگ تا باقی ماندن آخرین اوکراینی است.
هنرمندانی از اوکراین و ایالات متحده در حال تبدیل انبوهی از اتومبیل‌های سوخته شده در روز‌های اولیه جنگ روسیه در اوکراین با گل‌های آفتابگردان درخشان هستند. هنرمندان ماشین‌های جنگ زده را نقاشی می‌کنند تا روحیه مردم اوکراین را بالا ببرند. با این حال، این ابتکار باعث ناراحتی برخی از مردم محلی شده است که فکر می‌کنند برای زیباسازی خرابه‌های جنگ خیلی زود است. مقامات شهری کار هنرمندان را تایید کرده اند و گفته‌اند که هیچ کس در ماشین‌ها کشته نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ