نمایشگاه تصاویری از موزه هنر ایران که در حال حاضر در دو ایستگاه مترو تهران برپا شده، قرار است در ایستگاه‌های دیگر مترو نیز به نمایش درآید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کشف کاشی‌های پنهان در کاخ گلستان،سفر وزیر میراث به پاکستان،اعلام اولویت‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و نشستی درباره اصالت نقش برجسته از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در جریان مرمت تالار برلیان، بخشی از کاشی‌هایی که در معماری اولیه این بنا به کار رفته بود، کشف شد.
ثبت ملی فالوده یزدی، مرمت شلوار پهلوانی تختی، مرمت تالار برلیان و کاشی های کاخ گلستان و پرداختن به گردشگری در لایحه عفاف و حجاب از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
مرمت آئینه کاری تالار برلیان کاخ گلستان با حضور متخصصان هنر گچ بری و آئینه کاری آغاز شد تا برای برنامه‌های روز مشروطیت آماده شود.
معاون اجرایی کاخ گلستان گفت: ۴۰ متر مربع از کاشی‌های هفت رنگ موجود در محوطه کاخ گلستان در حال مرمت است.
براساس گزارش‌ها، تعدادی از سربازان گارد ریاست جمهوری نیجر، کاخ ریاست جمهوری این کشور را محاصره کردند.
طرح پژوهشی «ساختارشناسی آثار عاجی موجود در موزه مخصوص کاخ گلستان» توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی به انجام رسید.
«عبدالله مستوفی» انگیزه ساخت این خیابان را تصمیم پهلوی اول برای پیوند دادن کاخ سعدآباد به کاخ مرمر می‌داند. بر اساس کتاب «شرح زندگانی من یا تاریخ اجتماعی و اداری دوره قاجاریه» نوشته عبدالله مستوفی، در زمان پهلوی اول در این خیابان به فاصله هر ۲ متر، یک چنار و بین هر ۲ چنار یک بوته گل سرخ کاشتند؛ بنابراین در دو سوی مسیر ۱۸ کیلومتری خیابان مجموعاً ۱۸ هزار چنار کاشته شد. البته برخی این تعداد را تا ۲۴ هزار اصله نیز برآورد کرده‌اند.
تخریب باروی گلپایگان، بی توجهی به مرمت مسجد ۱۸۰ ساله،تعطیلی کاخ سعدآباد، شروع هفته میراث فرهنگی و تشکیل انجمن حقوق میراث فرهنگی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
کاخ مرمر روزگاری باغ عبدالحسین میرزا فرمان‌فرما بود که از جنوب به شمال خیابان امام خمینی، از شرق به خیابان ولیعصر، از غرب به خیابان کارگر و محدوده شمالی‌اش به خیابان جمهوری می‌رسید.
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رییس اسبق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بخشی از کتاب «۱۴سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران» با اشاره به ترور نافرجام محمدرضا پهلوی در بهار ۱۳۴۴ به درست رضا شمس‌آبادی، نوشت: «سازمان انقلابی حزب توده ایران در آذر سال ۱۳۴۳ در تیرانا پایتخت آلبانی، فعالیت خود را اعلام کرد. این سازمان ایدئولوژی خود را مارکسیسم‌ـ مائوئیسم و خط‌مشی خود را مبارزه قهرآمیز اعلام کرد.
سرپرست گروه مرمت کاخ جنوبی تخت جمشید از مرمت کاخ شورا در مجموعه جهانی تخت جمشید تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد.
نشست نخست از سلسله نشست‌های «کتاب‌موزه»با هدف مرور آموخته‌ها، به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و به‌روزرسانی آگاهی‌ها در حوزه موزه و موزه‌داری در کاخ سعدآباد برگزار می شود.
کفپوش چوبی کاخ موزه کوشک احمدشاهی با نظارت واحد حفاظت و مرمت مجموعه نیاوران، مرمت و بازپیرایی شد.
مطالعه، شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ‌های موجود در کاخ کوشک (نیاوران) در قالب طرح پژوهشی در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی انجام شد.
مطالعه، شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ‌های موجود در کاخ کوشک (نیاوران) در قالب طرح پژوهشی در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی انجام شد.
تقاضا برای بازسازی بند زنان زندان قصر، کاشت کاهو در زمین گلف کاخ مروارید، مرمت بخشی از ایوان کریمخانی و افزایش مسیرهای گردشگری کوهستان از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از سامان‌دهی عایق رطوبتی بام حجره‌های عمارت بادگیر این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: مرمت کاشی‌کاری و ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی نیز به پایان رسید.
عملیات اجرایی فاز اول پروژه سامان‌دهی حفاظتی و مرمت مجموعه تابلوهای نقاشی، بافته‌ها و مبلمان تاریخی کاخ موزه صاحبقرانیه آغاز شد.
معطلی مرمت خانه پدری جلال آل احمد، درگذشت اولین رئیس کاخ نیاوران،حضور ایران در نمایشگاههای ژاپن و فرانسه و ایجاد تسهیلات ب‌رای سفرهای ارزان؛ خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ