بورکینافاسو و مالی هر دو طی شش ماه گذشته شاهد کودتاهای نظامی بوده‌اند و اکنون نظامیان در این دو کشور غرب آفریقا حمایت خود را از کودتای نیجر اعلام کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شبکه الجزیره در گزارشی به زوایای شخصیت، افکار سیاسی و اقدامات فرمانده کودتای بورکینافاسو پرداخته است.
شبکه الجزیره در گزارشی به زوایای شخصیت، افکار سیاسی و اقدامات فرمانده کودتای بورکینافاسو پرداخته است.
در تازه‌ترین تحولات نیجر، منابع محلی نیجر از استقرار هواپیماهای جنگی مالی و بورکینافاسو در این کشور برای مقابله با حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خبر می‌دهند.
دولت‌های گینه، مالی و بورکینافاسو، در بیانیه‌ای مشترک ضمن حمایت از کودتاگران در نیجر هشدار دادند که هر گونه مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه این کشورها خواهد بود.
رسانه‌های محلی بورکینافاسو اعلام کردند که صدای تیراندازی در نزدیکی پایگاه هوایی نظامی در شهر واگادوگو، پایتخت این کشور شنیده شده است.
افراد مسلح در مناطق مرکزی بورکینافاسو به روستایی حمله کردند و ده‌ها نظامی و شبه‌نظامی را به قتل رساندند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران برنامه توسعه روابط با بورکینافاسو را در دستورکار خود دارد و از از تأسیس سفارت آن کشور در تهران استقبال می‌کند.
صعود تیم‌های ملی زامبیا و بورکینافاسو به جام ملت‌های آفریقا 2023 قطعی شد.
صدها نفر در اواگادوگو پایتخت کشور بورکینافاسو امروز در تظاهراتی یکصدا فریاد زدند: «مرگ بر فرانسه» و «زنده باد همکاری آفریقا و روسیه».
گروهک تروریستی- تکفیری داعش امروز با انتشار تصاویری از قتل عام ۷۰ نظامی و زخمی کردن ده ها تَن دیگر در بورکینافاسو پرده برداشت.
گروهک تروریستی- تکفیری داعش امروز با انتشار تصاویری از قتل و عام ۷۰ نظامی و زخمی کردن ده ها تَن دیگر در بورکینافاسو پرده برداشت.
ارتش بورکینافاسو اعلام کرد در درگیری‌های اخیر بین نظامیان این کشور و عناصر تروریستی دست‌کم ۵۱ نظامی و ۱۶۰ تروریست کشته شدند.
دولت بورکینافاسو قطع رابطه با فرانسه را رد کرد و گفت که هیچ گسست ارتباطی با پاریس وجود ندارد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر یک روزه خود به واگادوگو با نخست وزیر بورکینافاسو دیدار و گفتگو کرد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به بعضی از انتقاد‌ها از کنگره بین‌المللی «بانوان تاثیرگذار» واکنش نشان داد.
در حاشیه کنگره «زنان تاثیرگذار» دنیا که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، همسران روسای دولت‌های کشور‌های بورکینافاسو، صربستان، ارمنستان، قرقیزستان با جمیله سادات علم الهدی همسر رئیس‌جمهور ایران دیدار کردند.
انفجار مین در مسیر یک اتوبوس در بورکینافاسو ، شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.
۱۳ نظامی در بورکینافاسو در کمین یک گروه شورشی کشته و ۴ تَن هم زخمی شدند.
مدیرعامل نساجی نسبت به تصمیمات سازمان لیگ در خصوص برگزاری سوپرجام انتقاد کرد.
پس از کودتای نظامی ارتش بورکینافاسو، معترضان در «واگادوگو»، پایتخت این کشور به سفارت فرانسه یورش برده و آن را محاصره کردند.
کاپیتان ارتش بورکینافاسو سرنگونی حکومت نظامی پیشین را اعلام و قدرت را در دست گرفت.
دولت بورکینافاسو اعلام کرد که در حمله به کاروانی در این کشور ۱۱ نظامی کشته و ۲۸ نفر دیگر هم زخمی شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله گروه‌های تروریستی در شمال کشور بورکینافاسو به کاروان کمک‌های بشردوستانه را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، محکوم کرد.
ارتش مالی اعلام کرد با عناصر تروریستی داعش در یکی از مناطق مرزی و راهبردی بین مالی، بورکینافاسو و جمهوری نیجر درگیر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ