«چارلز داروین یکی مردان بسیار مشهور تاریخ جهان است. کشف و اثر او در سال ۱۸۵۹، «درباره منشاء گونه‌ها» با توضیح چگونگی تکامل و تنوع زندگی، علم زیست‌شناسی را متحول کرد. سالروز تولد او در جهان به عنوان روز داروین جشن گرفته می‌شود، اما مانند هر شخصیت تاریخی، بسیاری از جزئیات زندگی داروین در طول زمان مبهم مانده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاید باورش سخت باشد اما تراکتور در دو بازی آخر مقابل دو مدعی سنتی فوتبال ایران، دو شکست سنگین را تجربه کرده است.
شاید باورش عجیب باشد اما عنوان «بزرگ‌ترین آینه طبیعی جهان» به درستی به دریاچه نمک بولیوی داده شده است.
این عکس‌ها آن تهرانی را به ما نشان می‌دهند که شاید قبلا فقط در خاطرات پدربزرگ‌ها چیزی از آن را شنیده باشیم؛ تهرانی که باغ‌های انبوهش از دامنۀ کوهستان آغاز می‌شدند و تا کیلومتر‌ها امتداد پیدا می‌کردند.
شاید شنیدن این نکته تعجب‌آور باشد اما تنها تفاوت واقعی بین تخم‌مرغ قهوه‌ای و تخم‌مرغ سفید، همان رنگ پوسته آنهاست!
معصومه ابتکار گفت: یک بار در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک خانم ساده و مذهبی‌ای با یک لحن بد آمد به من گفت چرا رفتی به آن مرد دست دادی، گناه کردی؛ لذا شما ببینید چطور روی افکار عمومی و طیف متدین کار کردند.
شاید یکی از دلایلی که دولت‌ها نمی‌توانند در کاهش تورم موفق عمل کنند، باور به «چیزهایی» است که وجود ندارد یا بالا دانستن احتمال رخداد‌هایی است که اتفاق نمی‌افتند. نمونه آشکار آن را می‌توان در ادبیات «زمستان سخت برای اروپاییان» وزیر نفت مشاهده کرد. نسیم طالب، ریسک‌پژوه و آماردان، این موارد را با نام «قوی سیاه» معرفی می‌کند؛ لفظ قوی سیاه برای توصیف رخداد‌هایی است که نامنتظر هستند، پیامد‌های بسیار خطرناکی دارند و مواجه‌شدگان با آن ادعا می‌کردند که پیش‌بینی‌اش کرده‌اند درحالی که این‌گونه نبوده است.
شاید باور نکنید، ولی میوه پاپایا در کشور ایران نیز کاشته می‌شود و به عنوان یکی از انواع میوه‌های وارداتی در بازار میوه و تره‌بار برخی از شهر‌ها وجود دارد. پاپایا در ظاهر ترکیبی از خربزه و گلابی است که ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی دارد. به طور معمول پاپایا در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر دیده می‌شود.
دیگر چاره‌ای نداریم و برای آبرویمان هم که شده باید تا لحظه آخر بجنگیم و امیدوار باشیم
این تصویری عجیب و شاید باور نکردنی از اولی کان، مدیر باشگاه بایرن مونیخ در حاشیه دیدار با هوفنهایم است.
کمتر هوادار پرسپولیس شاید توانایی کیفی این روزهای اسدی را باور داشت اما او اکنون به عنوان ستاره شماره یک تراکتوری‌ها حتی برای پرسپولیسی‌ها نیز مهره‌ای خطرناک محسوب می‌شود.
شاید باورش سخت بود، تیم ناشناخته ایران در حالی که حامی زیادی در کشور نداشت، رفت تا انتقام ستاره ها را بگیرد و این کار را کرد.
این مطالعه می‌گوید که کیفیت رابطه آنچنان تفاوت فاحشی را در میانگین سطح گلوکز خون ایجاد نمی‌کند، بلکه این میزانِ حمایت عاطفی و اجتماعیِ دریافتی در روابط زوج‌هاست که در کاهش بروز این قبیل بیماری‌ها نقش دارد. به نظر می‌رسد این روابط یک اثر محافظتی در برابر سطوح بالای HbA ۱ c (که منجر به دیابت می‌شوند) دارند.
«کجای این بارش برف خارج از عرف بوده؟ کجای آن بارش «برف وحشی » است؟ ببینید وقتی می گویند برف وحشی احتمالا منظورشان کولاک است. چون اصطلاح علمی بارش برف وحشی که نداریم. منظور اگر هم باشد، کولاک است. کولاک هم به برف همراه با باد شدید می گویند که دیگر کنترلش سخت می شود. من ساکن کرج هستم ، شما در تهران در ساعات گذشته چنین شرایطی را تجربه کردید؟»
شاید سخت بتوان باور کرد که ایالات‌متحده چنین تقابلی را کلید خواهد زد. شکست‌دادن نیروی دریایی چین، گرچه عملی، اما مسئله را حل نخواهد کرد. تا جایی که قلمرو سرزمینی چین دست‌نخورده باشد، پکن می‌تواند نیروهایش را بازسازی کند.
شاید باور نکنید اما تراکتور از زمان ورود پاکو خمس، نتایج بهتری را نسبت به دو مدعی فوتبال ایران کسب کرده است.
شاید باور این موضوع سخت باشد، اما مصرف مقادیر زیادی از میوه‌های سرشار از فروکتوز مانند کشمش، میوه‌های خشک می‌تواند منجر به التهاب و کبد چرب شود.این به این دلیل است که قند موجود در میوه‌ها که به نام فروکتوز شناخته می‌شود، در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مقادیر غیر طبیعی چربی در خون می‌شود.
ریکو لوییس، ستاره جوان منچسترسیتی، می‌گوید هنوز باورش نشده که عضوی از این تیم است و شاید همه چیز خیلی سریع از دست برود.
شاید کمتر کسی بداند که پاکستان بدون حتی یک حضور در جام جهانی، چه نقش پررنگی در برگزاری این رقابت‌ها در قطر دارد‌.
شهردار تهران خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: کسی به کسی تریبون نمی‌دهد باید بروید تریبون بگیرید، شاید شما راه را اشتباه می‌روید، ما زمانی که دانشجو بودیم تریبون را می‌گرفتیم.
شاید باورش سخت باشد که محله زعفرانیه امروزی که با برج‌ها و ساختمان‌های اعیانی شناخته می‌شود، روزگاری آبادی کوچکی بود که با زمین‌های گندم و مزراع کشاورزی‌اش شناخته می‌شد. به عبارت دیگر، زعفرانیه همین چند دهه پیش یکی از آبادی‌های کوچک شمال تهران یا همان شمیران بود که ساکنانش از راه کشاورزی روزگار می‌گذراندند.
شاید برای بسیاری باورش سخت باشد اما کریستیانو رونالدو به پایان نزدیک و نزدیک تر می شود. باید به تماشای افول او در پیراهن پر زرق و برق منچستریونایتد و در لیگ اروپا عادت کنیم.
شاید باور نکنید، ولی این دو باهم بیست جام معتبر در ایران و آسیا را بالای سر برده‌اند؛ رکوردی که شاید هرگز و توسط هیچ گروه دیگری شکسته نشود.
شاید باورش کمی سخت باشد که دوغ اراج با آن شهرت و محبوبیتش میان تهرانی‌ها، در آغاز محصول یک کارخانه عریض و طویل با صد‌ها نیروی کار نبود. امروز اگر از بزرگراه ارتش راهی محله اراج شوید، جایی در نزدیکی باغ حاج حسین کنی، آخرین نشانی‌ها از کافه‌های سنتی و خاطره‌انگیز اراج در چند کافه و رستوران به جا مانده از آن دوران خودنمایی می‌کند.
باورهای غلط زیادی در مورد ریزش مو وجود دارد. شاید شنیده باشید که کوتاه کردن مو‌ها باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می‌شود. یا اینکه طاسی را فقط مردان تجربه می‌کنند. زمان آن رسیده تمام این باورهای اشتباه را فراموش کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ