شاید باورش کمی سخت باشد که دوغ اراج با آن شهرت و محبوبیتش میان تهرانی‌ها، در آغاز محصول یک کارخانه عریض و طویل با صد‌ها نیروی کار نبود. امروز اگر از بزرگراه ارتش راهی محله اراج شوید، جایی در نزدیکی باغ حاج حسین کنی، آخرین نشانی‌ها از کافه‌های سنتی و خاطره‌انگیز اراج در چند کافه و رستوران به جا مانده از آن دوران خودنمایی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قدیمی‌ترین و معروف‌ترین گل لاله سیاه La Tulipe Noire نام داشت که در سال ۱۸۹۱ به دنیا معرفی شد. این گیاه اکنون دیگر وجود ندارد. لاله ملکه شب که در سال ۱۹۵۵ رونمایی شد، یک گیاه  پیاز دار بسیار مقاوم و کم توقع است که در اواسط اردیبهشت ماه گل می‌دهد. این گل ظاهری بسیار کلاسیک و چشمگیر دارد و به راحتی در باغ و گلدان پرورش داده می‌شود.
بازار بزرگ و سنتی تبریز (بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده سنتی جهان) از بهترین مکان‌ها برای خرید صنایع دستی و سوغاتی‌های خوراکی تبریز است؛ بازاری با قدمت دیرینه که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و با معماری متمایز از بازارچه‌ها، تیمچه‌ها، سرا‌ها و کاروان‌سرا‌های متعدد تشکیل می‌شود. بازار کفاشان (باشماخجی بازار) و خانه سفال تبریز نیز از دیگر بازار‌هایی هستند که می‌توانید کفش‌های چرمی و محصولات سفالی را در آن‌ها پیدا کنید.
وقتی روی نقشه ایران به اسامی استان‌ها نگاه می‌کنیم شاید یکی از محروم‌ترین استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد باشد. این استان جاذبه‌های طبیعی بی شماری را در خود جای داده است و جزو یکی از زیباترین استان‌های کشور قلمداد می‌شود به طوری که برخی از گردشگران و طبیعت گردان لقب بهشت زیبایی‌های ناشناخته ایران را به این استان داده‌اند. آبشار کمر دوغ نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی جذاب این استان است.
ساختمان یخچال‌ها شامل زمینی وسیع با دیواری شرقی - غربی و چینه‌ای و بسیار بلند بود، چالی در زمین به‌صورت استخر می‌کندند و در کنار آن انباری در عمق زمین می‌ساختند. دسته‌ای از این انبار‌ها مسقف و برخی بدون سقف بود. برای رسیدن به درانبار، چند پله (متناسب با عمق انبار) پایین می‌رفتند.
موز معروف‌ترین میوه انرژی‌زاست که علت این شهرت، به پتاسیم مربوط می‌شود. خوردن موز خیلی زود انرژی در بدن ایجاد می‌کند و از طرفی در پیشگیری از گرفتگی عضلانی و بعضی آسیب‌های ماهیچه‌ای نیز نقش دارد. گنجاندن موز در صبحانه به تامین انرژی طول روز کمک می‌کند و هضم راحتی دارد.
معروف‌ترین غذای بدون ماهی گیلان زمین. همراه با کته و همین‌طور در کنار دیگر غذاها سرو می‌شود. بسیار مفید برای جهاز هاضمه و شادابی پوست.
فدریکو ماکدا که در جریان قهرمانی منچستر یونایتد نقش ویژه ای داشت، فصل قبل را به صورت قرضی در آپوئل نیکوزیا بازی می کرد.
مجله Muscular Development تصویری از هادی چوپان بدنساز ایرانی را روی جلد خود برد.
عطاری نقلی او در سرگوگل شده بود کلاس درس اخلاق. کسبه محله از او منش کاسبی یاد می‌گرفتند و مشتریان و اهالی تجریش هم راه و رسم کمک به همنوع را. معروف است که حاج نقی موقع حساب و کتاب کردن، اول پاکتی که قرار بود در آن نخود و لوبیا و... بفروشد را در یک کفه ترازو می‌گذاشت تا مبادا وزن پاکت را روی قیمت جنس حساب کرده باشد.
این کارنامه در کنار انواع بنا‌ها مانند کاخ، بیمارستان، بانک، مدرسه، منزل مسکونی و ... که اجزایی مانند سردر، رسمی‌سازی، طاسه‌سازی و شمسه زیاد، یزدی‌بندی، مقرنس‌کاری و روسازی و تزیینی‌کاری و سایر هنرنمایی‌های استاد را به یادگار دارند، شامل طراحی و معماری و نظارت بر اجرای بیش از ۶۳۵ باب مسجد نیز می‌شود.
زردچوبه یکی از معروف‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان و یکی از قوی‌ترین ادویه‌ها برای محافظت در برابر بیماری است.
نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.
یکی از معروف‌ترین اکتشافات بدست آمده از کوه‌های یخی اروپا، بدن و اسباب کار مرد یخی اوتزی است که ۵۳۰۰ سال پیش در گردنه آلپاین، بین ایتالیا و اتریش امروزی از دنیا رفته است.
این عکس با دوربین Mamiya RZ۶۷ با فوجی فیلم رنگی و سه پایه گرفته شده است. باوجود ادعا‌ها مبنی بر بهبود رنگ تصویر، اوریر ادعا می‌کند که این‌طور نیست و او از یک فیلم فوجی استفاده کرده که می‌توانست به بهبود و افزایش رنگ‌ها کمک کند.
زردچوبه یکی از معروف‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان و یکی از قوی‌ترین ادویه‌ها برای محافظت در برابر بیماری است.
معروف‌ترین بستنی‌فروش شهر تهران در آن زمان فردی به نام «ممد ریش» بود که بستنی خامه‌دار مخصوصی درست می‌کرد و کم‌کم سر وکله بستنی‌فروشی‌های دوره‌گرد در تهران پیدا شد که بستنی را با نانی مخصوص می‌فروختند. اما بستنی‌فروش مشهور دیگری که شهرتش حتی به شهر‌هایی مانند لس‌آنجلس و پاریس هم رسیده اکبر مشهدی است. او در ۲۰ سالگی با ممد ریش (بستنی‌فروش مشهور) آشنا شد و از طریق آشنایان او توانست به آشپزخانه دربار مظفرالدین شاه راه پیدا کند و تا آخر دوره قاجاریه در دربار بستنی سرو می‌کرد.
بدون تعارف با یکی از معروف‌ترین مبارزان و زندانیان رژیم پهلوی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
کالج «ایتون» (Eton College) یکی از بزرگترین مدارس متوسط مستقل و البته بزرگترین مدرسه شبانه‌روزی انگلیس محسوب می‌شود. این مدرسه در فضایی سرسبز به وسعت ۶۴۷ هکتار بنا شده است. آکادمی «میلتون» (Milton Academy) که به عنوان «میلتون» هم شناخته می‌شود، در منطقه میلیتون در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد. این مدرسه سال ۱۷۹۸ و در فضایی به وسعت ۵۰ هکتار تأسیس شد.
این عکس در سال ۱۹۴۰ و همزمان با آغاز حمله هوایی در نبرد بریتانیا گرفته شده است. کودکان حاضر در عکس تا لحظاتی قبل از ثبت عکس مشغول برداشت از مزرعه رازک در همان نزدیکی بودند و با هشدار حمله هوایی به حفره‌ای که به همین منظور حفر شده بود پناه بردند.
جینگل بلز یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های کریسمس است که افراد ساکن زمین در هنگام جشن کریسمس پخش می‌کنند و ظاهرا همین امر در مورد فضا نیز صدق می‌کند. در حقیقت، جینگل بلز اولین قطعه موسیقی بود که در فضا پخش شد. در طول ماموریت جمینای ۶-آ (Gemini ۶ A) برای فرستادن افراد به فضا، دو فضانورد فکر کردند که با این کار و از اتاق کنترل ماموریت کمی سرگرم خواهند شد.
در تهران خیابان سی تیر یکی از بهترین مکان‌های گردشگری برای افرادی است که علاقه به غذا دارند. این خیابان پر از غذا‌های متنوع و فست‌فود‌های خوشمزه است که می‌توان این غذا‌ها را از دکه‌های رنگی سیار تهیه کرد و در پیاده‌رو‌هایی که در آن‌ها میز و صندلی چیده شده است میل کرد.
معروف‌ترین عروسی که زن قنات شد و تصویر او هم موجود است، زن بیوه‌ای به نام «بی بی زبیده» که به زن‌عمو زبیده بین اهالی شهرت داشت در دهه ۵۰ بود که به عقد یکی از قنات‌ها درآمد. وی به ازدواج قنات روستای علیم آباد اراک درآمد. زمانی که آب این قنات کم و نیمه خشک شد اهالی تصمیم گرفتند برای آن زن بگیرند. جالب اینجاست که با عروسی بی بی زبیده با قنات واقعا آب قنات افـزایش یـافت و محبوبیت بی بی را بین مردم بالا برد.
کسب سومین جایزه توپ طلا برای کریستیانو رونالدو با یک واکشن تاریخی از سوی این بازیکن همراه بود.
جیسون سودیکیس، بازیگر آمریکایی که با بازی در سریال تد لاسو به شهرت جهانی رسید، امروز تماشاگر دیدار تیم های برنتفورد و آرسنال بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ