جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از اساتید و صاحب نظران این حوزه در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه کارنامه مجلس یازدهم است و به همین دلیل با جدیت در مجلس دنبال می‌شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، هرگونه «مسدودسازی» یا «پالایش» پلتفرم‌های فضای مجازی‌را به عهده «مرکز ملی فضای مجازی» گذاشته است. محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق بررسی‌کننده لایحه برنامه هفتم توسعه که این موضوع را توضیح داده، می‌گوید: هدف از این مصوبه این بوده که «دیگر شاهد نباشیم که دستگاه‌های مختلف بخواهند تصمیماتی را خلاف این سند بگیرند.»
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه کمیسیون ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود و میزان ترانزیت بار تا انتهای برنامه هفتم توسعه ۵۰ میلیون تن خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تلاش ما آن است که بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای در مجلس دنبال شود که از نیمه دوم امسال اجرایی شود.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه کمیسیون، باید به مرور و طی ۵ سال آینده شناسنامه‌ها حذف شده و کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها شود.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، امکانات و منابع مالی کشور هم مدنظر قرار گیرد و قابل اجرا بودن برنامه بسیار مهم است.
در برنامه هفتم آمده که دولت می‌تواند بدهی به صندوق توسعه ملی را با دادن میادین به صندوق توسعه صاف کند. ما یک‌سری میادین جدید به صندوق بدهیم که چه؟ اصلا منطقش چیست؟ دولت باید همان‌طور انضباط مالی در خود ایجاد کند با اوراق، با صرفه‌جویی در مصارف ارزی، با هر چیزی کم‌کم بدهی صندوق را بپردازد، چه ربطی دارد که میادین بدهد؟ این باعث می‌شود دولت‌ها برای صندوق توسعه ملی بدهی ایجاد کنند. دوران خودشان هم کوتاه‌مدت است. صندوق توسعه ملی این کاره نیست.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس یکی از مصوبات این کمیسیون، بدهی صندوق توسعه ملی توسط دولت پرداخت می‌شود و برداشت از میادین مشترک نفتی افزایش می‌یابد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اختصاص داشت و اعضای کمیسیون بر فصول امنیتی و دفاعی و سیاست خارجی این لایحه تمرکز کردند.
قانون برنامه توسعه یک نوع آینده نگاهی و آینده نگری دولت‌ها را نشان می‌دهد. قانون برنامه توسعه هم باید یک چشم‌انداز داشته باشد و هم باید از یک مدل توسعه تبعیت کند. ما اکنون نمی‌دانیم که چه مدلی از توسعه مدنظر نویسندگان برنامه هفتم توسعه بوده و استنادات آن به آن مدل توسعه چیست؟ عجیب این است که مقامات مصاحبه‌های زیادی می‌کنند و در آن از انواع مدل‌ها صحبت می‌کنند. اما گویا مدل مطرح شده در برنامه توسعه موجود جنبه محرمانگی دارد و گویی نباید افشا شود!
خطبه‌های حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در نماز جمعه این هفته پایتخت در محل دانشگاه تهران آغاز شد.
با انتشار لایحه برنامه هفتم توسعه تکلیف امنیت فضای مجازی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی گذاشته شده است.
اینترنت و فضای مجازی، همان چیزی که دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده، همچنان برای دولت سیزدهم دوقسمتی تعریف می‌شود.
در برنامه هفتم توسعه تاکید شده واگذاری اراضی ملی به اشخاص صرفا به صورت اجاره حق بهره برداری یا حق انتفاع مشخص در دوره معین و در قالب طرح مصوب صورت می پذیرد.
برنامه هفتم توسعه درحالی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد که صندوق توسعه ملی شش پیشنهاد در زمینه‌ رابطه دولت و این صندوق درمورد درآمدهای نفتی طی برنامه ارائه کرده است.
معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی با تاکید بر ایجاد بانک اختصاصی برای صندوق گفت:این پیشنهاد درقانون برنامه هفتم توسعه عنوان شده که یکی ازبانک های توسعه ای به عنوان بانک رابط صندوق عمل کند.
نوبخت می گوید: بنده به عنوان رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه مطلع هستم که برخی تسهیلات‌گیرندگان ارزی، وامی که گرفته‌اند را پس نداده‌اند. خوب است مسوولان فعلی صندوق توسعه ملی، به جای یکجانبه‌گرایی، شفاف عمل کرده و نام این شرکت‌ها را اعلام کنند.
نوبخت می گوید: بنده به عنوان رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه مطلع هستم که برخی تسهیلات‌گیرندگان ارزی، وامی که گرفته‌اند را پس نداده‌اند. خوب است مسوولان فعلی صندوق توسعه ملی، به جای یکجانبه‌گرایی، شفاف عمل کرده و نام این شرکت‌ها را اعلام کنند.
نشست سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه عصر امروز شنبه در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد.
نشست سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه عصر امروز شنبه در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد.
رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس گفت: دولت ابتدا لایحه بودجه و پس از آن برنامه هفتم توسعه را ارائه می‌کند که این هم منطقی است.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی‌امین جلسه خود، نقش، جایگاه و روابط دولت و صندوق توسعه ملی را در سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ