سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اختصاص داشت و اعضای کمیسیون بر فصول امنیتی و دفاعی و سیاست خارجی این لایحه تمرکز کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از بررسی فصل مربوط به مباحث دفاعی و امنیتی لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت شفاف کردن «مصادیق آزادی‌های مشروع» به اصول و مفادی از قانون اساسی اشاره کرد که با لحاظ قیود و حتی بدون لحاظ قیود، به این مقوله پرداخته‌اند و در این راستا نکاتی در باب «بند ششم از اصل دوم»، «اصل سوم» و «فصل سوم» قانون اساسی مطرح کرد.
در پیش‌گفتار لایحه برنامه هفتم توسعه که برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین و دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش شامل اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است، آمده: «برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز نموده است. این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را براساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین نموده است.»
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای دیپلماتیک تاکید کرد و گفت که واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است. وی تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن اشتباه بوده است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکار‌های دیپلماتیک تأکید کرد.
تحلیلگر نظامی و امنیتی صهیونیست گفت که ایران راهبردی جدیدی را در منطقه در راستای حل و فصل اختلافات با کشورهای عربی و انزوای اسرائیل دنبال می‌کند.
نمایند رژیم صهیونیستی نشست جاری شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست «سرگئی لاوروف» در ارتباط با حل و فصل مسائل غرب آسیا را ترک کرد.
کین گانگ تاکید کرد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، موضوع ابتکار عمل امنیتی جهانی را مطرح ساخته و چین معتقد است که کلید حل و فصل مساله اسرائیل-فلسطین در پایبندی به دیدگاه امنیت مشترک نهفته است.
بیگدلی گفت: اگر ایران بخواهد همین مسیر را ادامه دهد و اجازه ندهد که کارشناسان بیایند دوربین وصل کنند و سه منطقه مشکوک را برای بازدید معرفی نکنند، ممکن است در جلسه اینده شورای حکام قطعنامه تنبیهی علیه ایران صادر شود که به شورای امنیت می‌رود و بار دیگر تحریم‌های قبل از ۲۰۱۵ علیه ایران اعمال شود و حتی ممکن است بعد از شورای امنیت پرونده ما ذیل فصل هفتم منشور قرار گیرد که وضعیت خیلی خطرناک می‌شود.
فصل هفتم با ماده ۳۹ منشور ملل متحد آغاز می شود و تا ماده ۵۱ ادامه می یابد. قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران به صراحتِ مندرج در خود این قطعنامه ها، مشمول مواد ۳۹ تا ۴۱ همین فصل است.
یک کارشناس روابط بین الملل نوشت: در مقدمه همه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ با جوهر سیاه روی کاغذ سفید نوشته «تحت فصل هفتم» اقدام می‌شود. شگفت‌انگیز است موضوعی به این بداهت، به این وضوح سال‌هاست در ایران محل انکار و مناقشه است.
روحانی نواندیش گفت: برخی افراد به درستی اشاره می‌کنند که بنیه نظامی کشور قوی است، بله درست است و بنیه نظامی باید هم قوی باشد، اما مگر توان نظامی همه چیز است و موضوع را حل می‌کند، وفاق ملی نیز نقشی حیاتی در حفظ کیان یک کشور و امنیت ایفا می‌کند. اگر ما واقعاً دنبال حل مشکلات مملکت هستیم باید این اعتراضات با تدبر حل و فصل شود، کجای دنیا اعدام و کشتن راهگشا و حلال مشکل بوده است،
رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به دیدگاه‌های مشترک ایران و عراق در مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: گفتگو های بین هیأت عراقی و ایرانی در حل و فصل مسائل فی ما بین تاکثیرگذار است.
کیهان نوشت: برای دفاع از امنیت کشور و مردم باید مماشات را کنار گذاشته و در فصل شکار کفتار‌ها هسته‌های آشوب را تارومار کرد.
زنجبیل ادویه مقوی برای سیستم گوارشی است. ترکیبات و ساختار زنجبیل به گونه‌ای است که به گردش خون کمک می‌کند. ضدالتهاب و برای زخم معده مفید است. دارای آنتی اکسیدان بوده و بهترین گیاهی است که باعث پاکسازی سیستم گوارشی از سموم می‌شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم منع ورود نیروهای امنیتی به محیط دانشگاه‌ بر ادامه پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی از نهادهای مسئول تاکید و اعلام کرد که معاونت حقوقی تمام ظرفیت‌های خود را برای حل و فصل مشکلات در حد توان و اختیارات خود به کار می‌برد.
وزیر امور خارجه اردن گفت که حل و فصل مسئله فلسطین ضامن تحقق امنیت و ثبات در منطقه است.
حمید ابوطالبی نوشت: این سیاستِ خارجی راه به بیراهه دارد؛ و با کلماتی، چون هوشمندانه، اولویت همسایگان، همکاری استراتژیک با روسیه و چین، عضویت درشانگهایِ امنیت محور، فروش نفت، و… نجات یافتنی نیست! باورکنید اگر دوباره در چاه فصل هفتم منشور افتادیم، دیگر نخواهیم توانست از آن خارج شویم.
تبریز- فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت حفظ امنیت در منطقه گفت: کشورهای همسایه مسائل خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که گفتگو تنها راه برای حل و فصل بحران کنونی این کشور است و در غیر این صورت منافع، امنیت و سلامت اجتماعی عراقی ها تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد گفت: با توجه به این‌که هر تیم هفته‌ای یک مسابقه در لیگ برتر مردان دارد، فرصت ریکاوری خوبی برای بازیکنان ایجاد شده و آسیب‌ها کاهش می‌یابد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما و تیره شدن روابط غرب با روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، آمریکا می‌خواهد پرونده اتمی ایران را با توافق ببنند تا تمرکز خود را بر جنگ روسیه و اوکراین معطوف کند.
رئیس جمهور با اشاره به درگیری‌های روزهای گذشته در قفقاز گفت: پایبندی امضاکنندگان بیانیه سه جانبه آتش‌بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.
یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: آنچه که گروسی تکرار می‌کند با مکمل سخنان جوزپ بوررل و تحولات تل‌آویو و تغییر دکترین بایدن در قبال خاورمیانه همگی بصورت همگن پیش می‌روند و نماینده این ادعا هستند که اکنون افکار عمومی آماده پذیرش بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت و حتی قرار گرفتن این پرونده ذیل فصل هفتم منشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ