خطبه‌های حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در نماز جمعه این هفته پایتخت در محل دانشگاه تهران آغاز شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه کارنامه مجلس یازدهم است و به همین دلیل با جدیت در مجلس دنبال می‌شود.
کاروان تیم فوتبال استقلال تهران روز سه شنبه راهی اصفهان خواهد شد.
ارومیه - برنامه کامل بیست و دومین دوره مسابقات والیبال مردان آسیا که از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه در ارومیه برگزار می شود، اعلام شد.
معاون علمی رئیس جمهور از برنامه معاونت برای ایجاد زیر ساخت های تولید انبوه دانش بنیان ها خبر داد و گفت: اجرای این برنامه تا یکی دو ماه آینده شروع می شود.
یک کارشناس اقتصادی بابیان اینکه یکی ازمشکلات فعلی رسوب کالا دربنادر وجود انحصار در واردات برخی از مواد غذایی است، گفت: این مسئله در برخی از اوقات شرایط بازار داخلی را با کمبود مواجه می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد ارزیابی مدارس سراسر کشور بر اساس اهداف پنج‌گانه خواهیم بود.
به گفته مقامات، آژانس عالی ایالات متحده برای حمایت مالی از مصرف کننده، برنامه های خود در کاخ سفید برای نظارت بر شرکت هایی که داده های شخصی افراد را ردیابی و می فروشند، اعلام خواهد کرد.
مساله محور بودن برنامه هفتم از جمله حسن‌های این برنامه قلمداد می‌شود. مساله محور بودن بیشتر در این برنامه مدنظر قرار گرفته است؛ رابطه دولت با نفت، مولدسازی، اصلاح صندوق‌های بازنشستگی از جمله نقاط قوت این برنامه است و اما در برخی حوزه‌ها اعتقاد داریم برنامه دارای ضعف‌هایی است؛ یکی از این بحث ها، بحث تصویر ایران آینده است.
مسئله محور بودن برنامه هفتم از جمله حسن های این برنامه قلمداد می شود. مسئله محور بودن بیشتر در این برنامه مدنظر قرار گرفته است؛  رابطه دولت با نفت ، مولدسازی ، اصلاح صندوق های بازنشستگی از جمله نقاط قوت این برنامه است و اما در برخی از حوزه ها اعتقاد داریم برنامه حائز ضعف های است یکی از این بحث ها، بحث تصویر ایران آینده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه برنامه پنج‌ ساله هفتم توسعه در این کمیسیون خبر داد.
رئیس جمهور جبران عقب‌ماندگی ها در توسعه منطقه مکران را از جمله اهداف مهم سازمان توسعه سواحل مکران برشمرد و بر ضرورت تدوین برنامه پنج‌ساله برای تسریع در توسعه این منطقه تاکید کرد.
بررسی برنامه هفتم توسعه در بخش سلامت نشان می‌دهد اهداف بلندپروازانه‌ای که در آن مطرح یا در قسمت اهداف پیش‌بینی‌شده، با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد. اجرایی شدن ۳۰ درصدی برنامه‌های توسعه پنجم و ششم هم نشان می‌دهد که دولت‌ها خود را ملزم به اجرای دقیق برنامه‌های پنج‌ساله نمی‌بینند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه واقع‌بینانه تدوین شده و در آن مسئولیت و تکلیف یکایک دستگاه‌های اجرایی به‌طور شفاف مشخص گردیده که امکان فرافکنی برای هیچ دستگاهی وجود نداشته باشد.
معاون حمل‏ ونقل با توجه به آن در سیاست‌های کلی برنامه پنج‏ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در مجاورت محدوده نفتی جاسک خبر داد.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتر خود نوشت: پس از برگزاری ۴۵ جلسه کمیسیون تخصصی و ۷ جلسه هیئت وزیران، لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه امروز در جلسه فوق‌العاده دولت به تصویب رسید.
سخنگوی دولت از تصویب لایحه برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در جلسه فوق‌العاده امروز دولت خبر داد.
سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور معاون اول رییس جمهور و نخبگان کشور رونمایی شد.
همایش معرفی سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه
همایش معرفی سند پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور نخبگان و استادان برجسته سراسر کشور و مسئولان نظام برگزار می‌شود.
ازآنجاکه خرداد سال۱۴۰۰ نیز سال پایانی برنامه پنج‌ساله ششم بود و با توجه به تمدید یک‌ساله آن، طبیعتا دولت باید تا خرداد امسال یعنی ۶ماه پیش، لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می‌کرد که تاکنون این امر صورت نگرفته است. دراین بین دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال تقدیم مجلس کند که تاکنون دراین زمینه نیز دیرکرد داشته است.
وزارت علوم و فناوری چین اعلام کرد تا پایان دوره چهاردهم برنامه پنجساله توسعه این کشور حدود ۲۲۰ منطقه ملی فناوری پیشرفته تأسیس خواهد شد.
توجه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره در سیاستهای کلی برنامه های پنجساله توسعه مقام معظم رهبری ابلاغ شده این بارهم در برنامه هفتم توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی تاکید شده است.
هیچ‌گاه دیده نشد که هنگام تدوین برنامه بعدی به این پرسش ساده بپردازند که برنامه قبلی چه بود؟ و در عمل چه اندازه اجرا شد؟ و آیا اهداف آن تامین شد یا خیر؟ و اگر نشد، چرا؟ به‌طور کلی هیچ‌گاه برنامه‌های پنج‌ساله توسعه ایران مورد بحث و گفت‌وگوی جدی در عرصه عمومی قرار نگرفت، جز برنامه سوم توسعه که بهترین آن‌ها بود.
کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2023 باید تصمیم بگیرد که آیا وزنه‌برداری، پنج‌گانه و بوکس را در برنامه اولیه سال 2028 بازگرداند یا خیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ