شاخص کل امروز با ریزش ۱۱۲۸۱ واحدی مواجه شد اما مهمترین مشکل این روزهای بازار سرمایه عدم اقبال سرمایه گذاران کلان و خرد است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از مهمترین دغدغه سهامداران چیدن یک پرتفوی خوب و سودآور است که به واسطه این پرتفوی میتوانند سود بسیار مطلوب از هر سهم و روند بازار بگیرند. یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس سهامی با شرایط قابل قبول را معرفی کرده است.
یکی از راه‌های پس‌انداز سودآور برای فرزندان سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر بورس یکی از بهترین و سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها در بلندمدت به حساب می‌آید و یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس بهترین سهام برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت را معرفی کرده است.
امروز مطالبی همچون نرخ دلار بالا رفت، اخبار مهم بورس فردا ۹ مردادماه | فعالیت بورس کالا متوقف شد؟، تاثیرگذارترین نماد بر شاخص کل؟، اولین نشست خبری عرضه اولیه بمولد، رصد جریان پول‌های حقیقی ۸ مرداد ۱۴۰۲ | گروه کوچک بازار بیشترین ورود پول حقیقی را داشت!، برای فرزندان خود چه سهامی را بخریم؟، قیمت خودرو امروز ۸ مرداد ۱۴۰۲ + عکس؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
صبح امروز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) مجید عشقی برای شرکت در همایش تامین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان وارد استانداری سمنان شد. مشروح این سفر را در متن زیر بخوانید.
مدیر عامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه افرادی که در بازار سهام تصمیم عجولانه می‌گیرند، بازنده‌های اصلی هستند، گفت: با تداوم روند پذیرش شرکت‌ سهامی عام پروژه و عرضه‌های اولیه، بازار سرمایه ثبات خود را حفظ کند.
رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: اولین صندوق‌های سهامی که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شدند، ۵۰۰ تا ۶۰۰ برابر بازدهی داشته‌اند. این سود در هیچ بازاری اتفاق نیفتاده است.
یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار سرمایه به منظور حمایت از تولید، صندوق‌ پروژه‌ها هستند که بخش‌های دولتی، خصوصی و هلدینگ‌های پذیرفته شده در بورس می‌توانند به منظور تامین مالی پروژه‌ها و در انتها تبدیل این واحدهای تولیدی به شرکت‌های سهامی عام از این صندوق‌ها بهره گیرند.
بازار سرمایه کشور در رقابت با سایر بازارهای موازی در دو سال‌و‌نیم گذشته بدترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و به لحاظ کسب بازدهی از اغلب بازارهای رقیب باخت. نقشه‌‌‌‌‌‌خوانی مسیر بازار سرمایه در سال‌۱۴۰۲ توام با درنظر گرفتن گذشته‌‌‌‌‌‌نگر شاخص‌های سهامی از نگاه کارشناسان بورسی حاکی از این است که احتمالا در سال‌جاری (با احتساب وضعیت کنونی تورم و نرخ دلار) شاهد نه‌تنها جبران عقب‌‌‌‌‌‌ماندگی بخش مولد اقتصاد کشور باشیم بلکه افزایش سودآوری صنایع و بنگاه‌های سهامی در این مقطع زمانی هم موضوعی است که دور از ذهن نخواهد بود، اما آیا بورس می‌تواند در سال‌جاری در رقابت با سایر بازارهای مالی پیروز شود و اساسا ۱۴۰۲ می‌تواند سال ‌بورس شود؟ آنچه از جریان دادوستد‌‌‌‌‌‌های تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد استنباط می‌شود این است که اکنون فضا برای افزایش سطوح قیمت سهام فراهم است.
بازار سهام در سال ۱۴۰۱ با عرضه اولیه سهام ۱۹ شرکت به کار خود پایان داد. ارزش بازاری سهام فغدیر در انتهای سال به ۲۹ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید که می‌توان این عرضه را بزرگترین عرضه اولیه فرابورس در سال ۱۴۰۱ و دومین عرضه اولیه بزرگ سهامی سال دانست.
این روز‌ها بسیاری از سهامداران این پرسش را مطرح می‌کنند که بورس در نیمه اول سال ۱۴۰۲ چه خواهد شد؟ چه سهامی بخریم؟ در این مطلب یکی از کارشناسان بازار سرمایه پاسخ می‌دهد.
جهش مجدد شاخص‌های سهامی اگرچه منجر به ورود پول حقیقی به این بازار شده است اما با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر روند معاملات در بورس تهران به‌کرات تحت تاثیر دستورالعمل‌های مختلف شورای رقابت مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا دستخوش تغییرات جدی شده است، جو روانی موجود در بازار با یک نااطمینانی جدی در این بخش مواجه است؛ به طوری که اعمال تغییرات ناگهانی در اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با این موضوع می‌تواند مجددا در قالب نوسانات منفی در معاملات سهامی خودنمایی کند.
شاخص‌های سهامی در نخستین روز معاملاتی بهمن ماه فروریختند؛ هرچند تا پیش از این دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در چند قدمی عبور از سقف ۲۸‌ماهه خود یعنی زمانی‌که شاخص‌کل در محدوده کانال ۷/ ۱‌میلیون‌ واحدی قرار داشت، دچار تعلل شده‌بود، اما در نهایت چرخش مسیر نقدینگی در جریان دادوستدهای بورس تهران و فرابورس ایران موجب شد تا معامله‌گران شاهد روزی منفی در بازار سهام کشور باشند و همچنان رویای ورود به این کانال در اذهان بورس‌‌‌‌‌‌‌بازان باقی‌بماند. نشانه رفتن نوک پیکان غربی‌‌‌‌‌‌‌ها به بخش‌های مختلف ارز‌‌‌‌‌‌‌آور ایران در حقیقت موضوعی است که می‌تواند عدم‌قطعیت‌ها در اقتصاد سیاسی کشور را تشدید کند.
با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
امروز مطالبی همچون افزایش قیمت دلار در بازار توافقی، پیش بینی بیت کوین با شاخص دلار، خبری مهم برای سهامداران پارسان، شاهکار دیگر از ایران خودرو، قیمت خودرو‌ها در بورس کالا شکست، صندوق سهامی «سرو» با عبور از بالاترین قیمت تاریخی به بازدهی ۸۲۰ درصدی رسید، چرا شستا صف خرید شد؟ | شستا تا کجا صعودی است؟، جزییات افزایش سرمایه ۹ نماد بورسی و فرابورسی، قیمت خودرو امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
در دوره‌های رونق بورس، عده‌ای با استفاده از بی اطلاعی سهامداران تازه وارد به بازار سهام با ایجاد کانال‌های سیگنال دهی در پی کسب سود خود هستند.
به استناد مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده نسبت به مستندسازی و واگذاری مجوز‌های بهره‌برداری از معادن از طریق مزایده عمومی و با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضیان اقدام کند. در این مصوبه آمده: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوز‌های معادن تعطیل در اختیار خود از طریق بازار سرمایه و بعد از اهلیت‌سنجی به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام یا در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح (پروژه) از طریق بازار سرمایه واگذار کند.
مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه در صورتی می‌تواند کارساز باشد که چالش‌ در متغییرهای مهم و تاثیرگذار در بازار، رفع بشود. گمان می‌کنم سازمان بورس در این برهه زمانی باید تمرکز و توان خود را صرف رایزنی برای برطرف شدن تصمیمات اشتباه بودجه‌ای کند.
حدود ۵۰۰ روز از آن آغاز ریزش بورس در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ گذشته است و در این مدت به جز مقاطع کوتاهی بازار نزولی بوده است. علیرضا محمدی زیوه از کارشناسان بازار سرمایه درباره علت ریزش بورس در این مدت گفت و به این پرسش پاسخ داد که دلیل ریزش بورس چه بوده است؟
شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و چهل و هشتمین نماد معاملاتی (هفتاد و چهارمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد و جلسه معارفه این شرکت روز‌های گذشته برگزار شد تا این شرکت ۱۱۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام شود.
بازار سهام در آخرین روز کاری این هفته با اقبال خریداران سهم و رشد حجم و ارزش معاملات روبرو بود.
بازار سهام در معاملات کم حجم امروز شاهد تحرک معامله گرانی بود که با رِنج شدن قیمت ها به سمت دامنه مثبت فرصت نوسانگیری را ایجاد کرده بودند.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: با توجه به بی اعتمادی اغلب سرمایه گذاران به بازار سرمایه، نیاز به اصلاح زیرساخت های معاملاتی بازار و پیش بینی پذیری اقتصاد ضروری است.
در پی بازداشت بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی در کرانه باختری، منابع صهیونیستی بلافاصله تصویری از وی منتشر کردند تا از واکنش مقاومت فلسطین جلوگیری کنند.
در هفته‌ای که شاخص بورس کاهشی بود، سهامداران حقیقی پول کمتری از بازار سرمایه خارج کردند که این موضوع می تواند امیدواری برای آینده معاملات بازار سهام باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ