با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سهام باشگاه دورتموند از سه‌شنبه آینده در بورس فرانکفورت عرضه خواهد شد.
شاخص کل امروز با ریزش ۱۱۲۸۱ واحدی مواجه شد اما مهمترین مشکل این روزهای بازار سرمایه عدم اقبال سرمایه گذاران کلان و خرد است.
به نظر می‌رسد عده‌ای از این ماجرا‌ها مطلع بوده‌اند و سهام را روی پایین‌ترین قیمت‌ها خریده‌اند و همانجا توقف کرده‌اند. این‌ها هم بازی‌هایی است که گاهی رخ می‌دهد. کاهش اعتماد عمومی به بازار سرمایه، پدیده مثبتی نیست.
در حالی که شرکت‌های ساخت‌وساز در آمریکا سال گذشته را با شرایط سختی پشت سر گذاشتند، کاهش پرداخت وام از سوی بانک‌ها در سایه بحران بانکی در آمریکا، اوضاع آنها را بدتر خواهد کرد.
سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در مجموع بازدهی قابل قبولی برای بازار سرمایه نداشت. بازار سهام کمترین بازده را نسبت به سایر بازارهای موازی در این سال به ثبت رساند. اما در ماه‌های پایانی سال گذشته اخبار و قوانین مثبت زیادی به بازار مخابره شد که نیرو‌های محرک خوبی برای رشد بازار بودند؛ از تغییر نرخ ارز نیمایی از ۲۸هزار و ۵۰۰تومان به نرخ توافقی یعنی رقمی بین ۳۵‌هزار تا ۴۰‌هزار تومان گرفته تا آشتی با جهان عرب که پس از مدت‌‌‌ها یاس و ناامیدی، انرژی و پالس مثبتی به اقتصاد ایران ارسال کرد. به نظر می‌رسد چین در پی افزایش نقش سیاسی خود در معادلات جهانی و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه است و سعی دارد نقش واسطی قدرتمند را در جهت ثبات در خاورمیانه بازی کند.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: افزایش سهم بازار داخلی مرغ لاین آرین سبب کاهش وابستگی صنعت مرغ به خارج از کشور می‌شود.
هیات پذیرش فرابورس، با پذیرش سهام بانک گردشگری در بازار دوم شرکت فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: به وزارت اقتصاد اجازه داده شد به منظور حمایت از سهامداران خرد تا ۱۰ همت از سهام دولت در شرکت‌ها را در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.
به تازگی بانک‌های دولتی و خصوصی در اطلاعیه‌ای از پایبندی به نرخ سود قانونی خبر دادند، این مساله می تواند در نهایت رشد بورس را تضمین کند، از سوی دیگر رشد بورس در ماه‌های آینده می‌تواند به عنوان یک سپر برای افزایش تورم عمل کند.
سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: شرکتی که متقاضی ورود بر سرمایه است ابتدا باید دستورالعمل پذیرش را رعایت کند.
مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه در صورتی می‌تواند کارساز باشد که چالش‌ در متغییرهای مهم و تاثیرگذار در بازار، رفع بشود. گمان می‌کنم سازمان بورس در این برهه زمانی باید تمرکز و توان خود را صرف رایزنی برای برطرف شدن تصمیمات اشتباه بودجه‌ای کند.
محسن یگانه تاکید کرد: با بالا رفتن نرخ بهره بانکی، نرخ بهره بدون ریسک افزایش می‌یابد. طبیعی است که نرخ بازده مورد انتظار آن کسی که روی سرمایه‌ها و یا دارایی‌های پرریسک سرمایه‌گذاری می‌کند هم افزایش می‌یابد.
معاون شهردار تهران از عرضه سهام نخستین شرکت شهرداری تهران در بازار اول فرابورس ایران خبر داد.
حدود ۵۰۰ روز از آن آغاز ریزش بورس در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ گذشته است و در این مدت به جز مقاطع کوتاهی بازار نزولی بوده است. علیرضا محمدی زیوه از کارشناسان بازار سرمایه درباره علت ریزش بورس در این مدت گفت و به این پرسش پاسخ داد که دلیل ریزش بورس چه بوده است؟
کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: اگر شرایط سیاسی و التهابات اخیر نباشد، شرایط بنیادی بازار سرمایه خوب بوده و قیمت سهام در نقاط جذابی قرار دارند.
مورگان استنلی، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین ارائه دهندگان خدمات سرمایه گذاری و مدیریت ثروت در جهان، انتظار دارد بازارهای سهام ایالات متحده در چند ماه آینده بیشتر سقوط کند.
وبگاه عربی ۲۱ شخصیت هایی که بر بازار سهام عربستان مسلط هستند را معرفی کرد که براساس آن سلیمان الحبیب با ۷.۹ میلیارد دلار در صدر ‌و شاهزاده ولید بن طلال با ۷.۳ در رتبه دوم قرار دارند.
بازار سهام در آخرین روز کاری این هفته با اقبال خریداران سهم و رشد حجم و ارزش معاملات روبرو بود.
بازار سهام در معاملات کم حجم امروز شاهد تحرک معامله گرانی بود که با رِنج شدن قیمت ها به سمت دامنه مثبت فرصت نوسانگیری را ایجاد کرده بودند.
کارل هاینس رومنیگه، رییس سابق باشگاه بایرن مونیخ، از ولخرجی این باشگاه برای جذب سادیو مانه و ماتیس دی‌لیخت راضی نیست.
مدیرعامل این استارت‌آپ: ما زیست توده چوبی را به بستری تبدیل می‌کنیم که روی آن قارچ رشد می‌کند. این زیست توده می‌تواند هر چیزی همانند خاک اره، بقایای چوب باقی مانده از شرکت‌های فرآوری چوب یا زیر بوته‌های جنگلی باشد. در هر صورت، برای محصول نهایی ما، نیازی به قطع درخت نیست. این قارچ‌ها روی آن بستر‌ها پیوند زده می‌شوند، رشد می‌کنند و در نهایت به محصولی مبتنی بر قارچ تبدیل می‌شوند که تقریبا محتوای پروتئینی مشابه گوشت دارد.
سرخیو آگوئرو، ستاره سابق منچسترسیتی، معتقد است کار ارلینگ هالند در لیگ برتر سخت است.
متهم گفت: من و محمود (مقتول) چند سالی است که باهم دوست هستیم و آن روز هم با هم قرار گذاشتیم تا برای شکار به یکی از مناطق جنگلی اطراف تهران برویم. قبل از آن دبه آبی را به عنوان سیبل در فاصله چند ده متری قرار دادیم. ابتدا محمود چند گلوله شلیک کرد و نتوانست به دبه بزند. بعد من اسلحه را گرفتم تا دبه را نشانه بگیرم که به یکباره گلوله به محمود خورد و در دم فوت کرد.
در هفته‌ای که شاخص بورس کاهشی بود، سهامداران حقیقی پول کمتری از بازار سرمایه خارج کردند که این موضوع می تواند امیدواری برای آینده معاملات بازار سهام باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ