رشت - رئیس مرکز ملی فرش با تاکید بر لزوم معرفی فرش گیلانی گفت: صادرات، فروش و اقتصادی سازی پیشران توسعه فرش است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم فعال شده و فروش نفت همراه با وارد کردن پول آن به کشور بوده است.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
وزیر صنعت و تجارت و اقتصاد ژاپن در پاسخ به سوال‌ها درباره فروش «تی ان تی» به آمریکا سکوت اختیار کرد. این وزارتخانه با انتشار ایمیلی گفت که اقلامی که مشمول محدودیت‌های نظامی نیستند براساس قوانین صادرات ارزیابی می‌شوند، از جمله این که آیا استفاده از این اقلام امنیت بین الملل را مختل می‌کند یا نه.
در جریان سفر پادشاه عمان به کشورمان، تفاهم نامه مشترک همکاری ایران خودرو با عمان در زمینه صادرات و فعال سازی شبکه فروش و خدمات پس از فروش در حضور سرپرست وزارت صمت ایران و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری عمان به امضا رسید.
اقتصاد ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و اولین بخشی که به شدت از این موضوع تاثیر گرفته؛ صادرات و فروش نفت و درآمد‌های حاصله است. با اینحال دولت رئیسی می‌گوید درآمد نفتی‌اش هشت برابر شده است. سوال مهم این است که درآمد نفتی در اقتصاد ایران چه می‌شود و در کجا به مصرف می‌رسد؟
ایران باید شاهراه‌های اقتصادی طالبان در زمینه صادرات مواد مخدر را کنترل کند. در حال حاضر میزان فروش مواد مخدر مناطق تحت کنترل طالبان به ایران بیش از یک سال عملکرد عمرانی کشورمان است. یعنی فروش مواد مخدر تحت حمایت طالبان در ایران به اندازه با یکسال بودجه عمرانی کشور ما است. کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به یکباره به این اندازه به پول کثیف دست یافته باشد. متأسفانه دولت‌های مختلف در ایران نتوانسته‌اند این وابستگی را قطع کنند.
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خرید و فروش، واردات و صادرات سیگار‌های الکترونیکی ممنوع است، گفت: دخانیات عوارض جبران ناپذیری دارند تمامی مواد دخانی از جمله سیگار‌های الکترونیکی و ویپ دارای ضرر هستند و باعث وابستگی فرد می‌شوند.
همزمان با آغاز دور دوم ثبت‌نام یکپارچه فروش خودرو از 20 اردیبهشت ماه سال جاری، مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به سامانه «خودرویار» از طریق سایت این بانک به صورت غیرحضوری و به آسانی، نسبت به فعال‌سازی حساب وکالتی خود برای شرکت در طرح یکپارچه فروش خودرو اقدام کنند.
قمصری گفت: نمی‌توان به افزایش سهم فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی خوش بین بود، زیرا عربستان به عنوان رقیب ایران است و بعید است سهمی از بازار خود را به ایران بدهد.
طبق مصوبه مجلس، ۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش داخلی و صادرات پالایشگاه‌های نفت بر اساس برنامه تولید منابع این تبصره به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
حالا بیش از هر زمان دیگر برای همگان آشکار شده که اولویت در حل مشکلات اقتصادی و معیشت جامعه ایرانی از دریچه سیاست خارجی خواهد گذشت. طی سال‌های متمادی این در آمد‌های چند ده میلیارد دلاری از صادرات و فروش نفت بوده که کشور را مدیریت کرده و نه جادوی مسئولین
سخنگوی دولت هدف از التهابات ارزی را ایجاد ناامنی در اقتصاد و فرار سرمایه‌گذاری و توقف رشد اقتصادی اعلام کرد و ادامه داد: در ماه‌های اخیر هم فروش نفت افزایش پیدا کرده و هم درآمد آن به داخل کشور می‌آید. در حوزه غیر نفتی و تجارت خارجی هم از فروردین امسال تراز تجاری ما مثبت شد و اکنون صادرات ما بیش از واردات ما است و اگر نفت نفروشیم هم نیاز ارز کشور تأمین می‌شود.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: مشتریان جهت خرید خودرو در پیش فروش گروه خودروسازی سایپا می توانند در بانک های تجارت، ملت، صادرات و اقتصاد نوین حساب وکالتی افتتاح و هنگام پیش ثبت نام معرفی کنند.
بررسی آمار منابع صنعتی و تحلیل رویترز نشان داد روسیه صادرات ریلی ال‌پی‌جی یا گاز نفتی مایع شده به چین را در سال ۲۰۲۲ در راستای تلاش برای متنوع کردن فروش صادرات انرژی خود بیش از دو برابر افزایش داد.
بانک سپه فروش ارز به‌صورت اسکناس را با نرخ اعلامی اداره صادرات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان در واحدهای ارزی و شعب منتخب خود آغاز کرد.
بانک سپه فروش ارز به‌صورت اسکناس را با نرخ اعلامی اداره صادرات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان در واحدهای ارزی و شعب منتخب خود آغاز کرد.
​بانک صادرات ایران به منظور کمک به تسهیل تامین و پرداخت ارز مورد نیاز متقاضیان از طریق شعب منتخب تهران، به نرخ توافقی ارز می‌فروشد.
به گفته‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس، سیاست دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط با همسایگان مزیت‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بازارسازی برای فروش نفت کشورمان در شرایط تحریمی اشاره کرد. مهندسان خوبی در زمینه‌ی طراحی و تأسیس پالایشگاه داریم که می‌توانیم از طریق صدور خدمات به سایر کشورها، آن‌ها را به کار بگیریم و برایشان اشتغال آفرینی کنیم.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: به طور کلی طرح پالایشگاه‌های فراسرزمینی طرح خوبی است و سبب تنوع در روش‌های فروش نفت می‌شود.
شقاقی اظهار داشت: اقتصاد ۸۵ میلیون نفری ایران که حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و ۴۵ میلیارد دلار واردات را تجربه کرده، با اندک افزایش فروش نفت، رشد اقتصادی دو و سه درصدی را همانگونه که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده، رقم زده، این در حالیست که برای سال ۲۰۲۳ نیز اگر شرایط به همین منوال باشد و تحریم‌ها اضافه نشود، رشد اقتصادی یکی دو درصدی و تورم ۴۰ درصدی نیز برای اقتصاد ایران قابل تصور است، اما این تنها یک سناریوی موجود برای اقتصاد ایران در سال آینده است.
صادرات خودرو از سال ۱۴۰۲، گرانفروشی خودروهای مونتاژی، تکمیل خودروهای ناقص، بسترسازی فروش طلا در اینترنت کاهش صادرات گاز و بنزین به عراق از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
​همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی، با حضور رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور و رییس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، باجه ارزی ویژه این بانک برای ارائه خدمات ارزی به زوار سیدالشهدا(ع) افتتاح شد.
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت، مقامات آمریکایی مدعی هستند که یک شهروند عراقی، انگلیسی و تعدادی از شرکت‌ها سرگرم فروش نفت ایران هستند.
ما در بحث تولیدات تجهیزات حوزه نفت و گاز در یک نقطه مطلوب قرار داریم. این ظرفیت برای کشور‌های تحریمی همانند ما؛ مثل ونزوئلا بسیار بیشتر فراهم است و در قرارداد‌های جدید امضا شده در سفر اخیر اعضای دولت به ونزوئلا در زمینه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ