طبق مصوبه مجلس، ۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش داخلی و صادرات پالایشگاه‌های نفت بر اساس برنامه تولید منابع این تبصره به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: منابع آزاد شده از کره جنوبی برای خرید دارو و کالاهای اساسی هزینه خواهد شد.
منابع ترکیه ای از روند رو به رشد روابط بازرگانی و تجاری میان این کشور و عربستان خبر دادند و اینکه ۱۸ شرکت ترکیه مجوز صادرات به عربستان را دریافت کرده اند.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا، صادرات تراشه‌های ساخت انویدیا و سایر شرکت‌های تراشه سازی به مشتریان در چین را از ژوییه، ممنوع خواهد کرد.
منابع عراقی از توافق بغداد و اربیل درباره صادرات نفت اقلیم کردستان عراق خبر دادند.
به گفته منابع آگاه، دولت بایدن تصمیم دارد صادرات تجهیزات نیمه رسانا به چین را محدود تر کند.
نماینده مجلس گفت: تفاهم نامه همکاری وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند در راستای دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز کشور بسیار راهگشا باشد و با کمک شرکت های دانش بنیان به سمت توسعه ی صادرات منابع نفت و گاز، فرآوری و بهبود زیرساخت ها گام برداریم و از خام فروشی فاصله بگیریم.
دولت مکلف شد با استفاده از منابع داخلی ارزی و ریالی حاصل از صادرات محصولات نفتی و گازی، طرح های افزایش ظرفیت پایدار تولید نفت و گاز را مورد توجه قرار دهد.
با مصوبه مجلس و با هدف صیانت از ذخایر ارزی کشور، بانک مرکزی مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز پایین‌تر از نرخ میانگین ارز صادرات در روز کاری قبل نیست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی و خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها را مشخص کردند.
منابعی در اقلیم از توقف صادرات نفت اقلیم به ترکیه به علت زلزله ویرانگر در ترکیه خبر دادند.
منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر ۵۰ دلار رسیده است.
منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر ۵۰ دلار رسیده است.
در موقعیت کنونی احتمال اینکه برنامه جامع اقدام‌مشترک یا هر نوع توافقی که منتج به تسهیل فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از صادرات نفت شود، امری تقریبا محقق‌نشدنی است. به‌طور کلی ناامیدی در این زمینه طی چند وقت اخیر باعث شد تا حدودی نرخ اسکناس آمریکایی تحت‌تاثیر قرار گیرد. با توجه به تشدید تقاضا و تشکیل موجی از خرید مشاهده می‌شود که سطوح حمایتی فعلی دلار در بازار آزاد تقریبا تثبیت ‌شده‌است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، بازار در حال کف‌سازی در ارقام شکل‌گرفته برای نرخ دلار است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع ایرانی اعلام کرد که ایران قیمت نفت صادراتی خود به سوریه را بشکه‌ای 70 دلار اعلام کرده است.
آمار منابع غربی نشان می دهد صادرات نفت ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، با وجود تحریمهای آمریکا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است.
بررسی آمار منابع صنعتی و تحلیل رویترز نشان داد روسیه صادرات ریلی ال‌پی‌جی یا گاز نفتی مایع شده به چین را در سال ۲۰۲۲ در راستای تلاش برای متنوع کردن فروش صادرات انرژی خود بیش از دو برابر افزایش داد.
کیهان: در واقع دولت سابق اگر سیاستگذاری درستی در مدیریت اقتصادی و منابع ارزی و همچنین فاصله گرفتن از وابستگی مطلق به صادرات نفت داشت، کشور را گرفتار کسری‌های درآمدی شدید و پیامد‌های آن نمی‌کرد.
سرلشکر باقری گفت: منطقه خلیج فارس از یک سمت از تنگه راهبردی هرمز آغاز می‌شود که گلوگاه صادرات و واردات کشور است، سمت دیگر آن خوزستان منبع انرژی فسیلی نفتی است و بین این منطقه استان بوشهر در خشکی، ساحل و دریا قرار گرفته است و منبع اصلی گاز کشور، بخشی نفت، محل مبدأ صادراتی نفتی و صنایع راهبردی کشور است.
وجود منابع عظیم نفت و گاز در ایران اثرات جدی بر اقتصاد سیاسی کشور داشته است. به طور خاص، صادرات نفت خام از پیش از انقلاب، همواره نقش جدی در سیاست خارجی داشته است.
یک منبع آگاه از وزارت نفت به مهر گفت: «صادرات گاز به عراق در حال انجام است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.»
منابع خبری اعلام کردند که چین برای تأمین نیازهای داخلی خود در فصل زمستان، صادرات گاز به اروپا و برخی کشورهای آسیایی را متوقف کرده است.
«جفری پیات» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی فاش کرد که ایالات متحده ۷۰ درصد از صادرات گاز طبیعی مایع خود به اروپا را تأمین می‌‎کند.
​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: جلوگیری از انحراف منابع و هدایت بهینه به سمت تولید و اشتغال در بانک صادرات ایران به عنوان یک مسئولیت مهم مورد پیگیری است و تعیین تکلیف مطالبات نقش مهمی در ارتقای توان تسهیلات‌دهی، اشتغال‌آفرینی و حمایت از تولید دارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: زمانی منافع ملت ایران در مذاکرات تأمین می‌شود که آمریکا تضمین دهد از برجام خارج نمی‌شود و اگر وارد برجام شد، از مکانیزم ماشه نتواند استفاده کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ