بازیکن تیم نفت مسجدسلیمان بعد از دو روز بستری شدن در بیمارستان ، مرخص شد؛ خطر از سر آرش کریمی گذشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوزومو ناکامورا (Nozomu Nakamura)، عصب‌شناس دانشگاه پزشکی هیوگو در ژاپن، می‌گوید: تنفس یک عمل اساسی در حمایت از زندگی در پستانداران است. اگرچه جزئیات عملکرد تنفسی بر حالات مغز نامشخص است، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تنفس ممکن است نقش مهمی در حالت‌های فعال مغز ایفا کند.
مه‌آلودگی ذهنی اینگونه بر حافظه تاثیر می‌گذارد که مثلا به فروشگاه می‌رویم و به یاد نمی‌آوریم چه می‌خواستیم بخریم. علاوه بر این، توانایی تعریف کردن یک موضوع یا شرکت در مکالمه با به یادآوردن آنچه پیشتر گفته‌ایم نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
به گفته انجمن آلزایمر انگلستان، نتایج ۱۱ مطالعه نشان داد که خطر ابتلاء به آلزایمر برای افراد میانسالی که به طور منظم ورزش می‌کردند تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد. همچنین از نظر علمی نشان داده شده است که افراد مسن از ورزش سود می‌برند که به بهبود حافظه و تفکر کمک می‌کند.
مطالعات نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در این میوه می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. ترکیبات طبیعی موجود در سیب می‌تواند به تحریک تولید سلول‌های جدید مغزی کمک کند و موجب افزایش یادگیری و حافظه شود.
استرس با خطر ابتلا به سرطان مرتبط است و همچنین باعث ضعیف شدن حافظه می‌شود. فرآیند به ظاهر ساده‌ای مثل نفس کشیدن می‌تواند اثرات بالقوه‌ای برای کاهش اضطراب داشته باشد
این «ابرغذای» شناخته‌شده سلامت روده را بهبود می‌بخشد و در کاهش خطر بیماری‌هایی مانند انواع مختلف سرطان و دیابت نوع۲ موثر است.
بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای جدید که درباره توهم در حافظه کوتاه‌مدت اطلاعات بیشتری می‌دهد، افراد ممکن است رویداد‌ها را اغلب ظرف چند ثانیه، به‌اشتباه به یاد بسپارند و شکل خاطره را مطابق با انتظارشان تغییر دهند.
فرزاد حافظی از سمت سرمربیگری تیم نفت مسجدسلیمان استعفا داد.
فرزاد حافظی سرمربی نفت مسجدسلیمان در بازی گل‌گهر یک شکست سنگین را به یادگار گذاشت.
نفتی های مسجد سلیمان از امروز تمرینات خود را از سر گرفتند.
عارف غلامی می‌گوید تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد از بعضی‌ بازی‌ها به سختی عبور می‌کند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
براساس مطالعه‌ای تازه صورت گرفته شش عامل وجود دارد که به طور بالقوه می‌تواند خطر از دست دادن حافظه را در افراد مسن کاهش دهد.
نوشیدنی که خطر از دست دادن حافظه را کاهش می‌دهد
برخی از نوشیدنی‌های طبیعی، خطر از دست دادن حافظه را تا ۴۷ درصد کاهش می‌دهند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن منظم آب پرتقال با کاهش ۴۷ درصدی خطر مشکلات حافظه ناشی از افزایش سن مرتبط است.
مطالعه‌ای تازه صورت گرفته بر روی بیش از ۲۹ هزار سالمند شش عادت را مورد شناسایی قرار داده از خوردن انواع غذا‌ها گرفته تا مطالعه منظم یا بازی با ورق و کارت که با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و کُند ساختن سرعت کاهش حافظه مرتبط هستند.
الگوهای رژیم غذایی التهابی که سرشار از قند، کربوهیدرات های تصفیه شده، چربی های ناسالم و غذاهای فرآوری شده هستند می توانند به اختلال در حافظه و یادگیری کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهند.
رئیس سازمان امور اراضی گفت: سازمان امور اراضی حافظ امنیت غذایی و زیستی است و اگر تلاش و همت نکنیم امنیت زیستی و غذایی به خطر می‌افتد.
چالش اصلی حافظه همین دوگانگی است، یعنی تقلای بین فراموشی و به‌یادسپاری. کشمکش بین خودآگاه و ناخودآگاه. جریانی بین مسرت و محنت که فراموشی و یادسپاری می‌تواند دلیلی برای یکی از آن‌ها باشد.
بدون تردید ورزش برای بزرگسالان مسن مناسب است چراکه می‌تواند خطر ابتلاء به مشکلات قلبی را کاهش دهد، استخوان‌ها را تقویت کند، خلق و خو را بهبود بخشد و اثرات مفید دیگری هم داشته باشد. برخی هم معتقدند که ممکن است موجب بهبود عملکرد شناختی شود.
انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند. این بدان معناست که مصرف منظم انار ممکن است در کاهش خطر تصلب شرایین موثر باشد.
شکلات تلخ سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. همچنین ممکن است خطر بیماری‌های قلبی - عروقی و فشار خون را کاهش دهد و در عین حال جریان خون را بهبود ببخشد.
تصاویر دردناکی که در حافظه محیط زیست کشورمان برای همیشه نقش بیست را ببینید؛ تصاویری مربوط به تلف شدن هشتمین یوز ایرانی در حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت فقط طی دوازده سال. این تصاویر توسط صفحه «جانوران در خطر انقراض ایران» در اینستاگرام منتشر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ