مطالعه‌ای تازه صورت گرفته بر روی بیش از ۲۹ هزار سالمند شش عادت را مورد شناسایی قرار داده از خوردن انواع غذا‌ها گرفته تا مطالعه منظم یا بازی با ورق و کارت که با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و کُند ساختن سرعت کاهش حافظه مرتبط هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهترین راه برای کمک به کاهش تعریق، انتخاب لباس‌هایی از جنس پارچه‌های سبک و نازک است؛ به طوری که پوست امکان تنفس و تهویه داشته باشد. رنگ‌های روشن‌تر نیز به انعکاس نور خورشید به جای جذب آن کمک می‌کنند. پوشیدن این رنگ‌های به خنک نگه داشتن بدن و کاهش تعریق کمک می‌کند.
آلزایمر بیماری است که هیچ درمان تایید شده‌ای برای آن وجود ندارد اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مدیریت سبک زندگی و کاهش فاکتورهای ریسک می‌تواند مانع ابتلا به این بیماری شود.
به گفته انجمن آلزایمر انگلستان، نتایج ۱۱ مطالعه نشان داد که خطر ابتلاء به آلزایمر برای افراد میانسالی که به طور منظم ورزش می‌کردند تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد. همچنین از نظر علمی نشان داده شده است که افراد مسن از ورزش سود می‌برند که به بهبود حافظه و تفکر کمک می‌کند.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به اعلام هشدار هواشناسی، از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در ۶ استان کشور، خبر داد.
چالش «کمبود برق» در تابستان قرار است با تولید چالش‌های جدید، از سر راه برداشته شود. با تصویب دولت، ساعت شروع کار از نیمه خرداد به مدت یک فصل، به ۶صبح تغییر می‌کند. این عقب‌رفت «ساعت کار» دست‌کم سه چالش (اختلال) در پایتخت و دیگر شهر‌ها ایجاد خواهد کرد که مهم‌ترین آن، نحوه ارتباط بخش خصوصی با دولت با توجه به تشدید اختلاف ساعت‌کار بین شرکت‌ها و دستگاه‌ها است. دولت می‌توانست تهدید کمبود برق را به فرصت تبدیل کند و با کاهش ساعت‌کار هفته، از تجربه موفق جهان به نفع افزایش بهره‌وری نیروی کار استفاده کند.
هیچ ارزشی در اسلام به اندازه ارزش آزادی نیست. علی (علیه السلام) می‏ فرماید: «من ترک الشهوات کان حرّاً» [۶]آزاد کسی است که شهوت‌ها را ترک کند. راه تشخیص بنده بودن یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‏ کنیم معلوم می ‏شود در قفس آز و طمع زندانی هستیم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید ۶ فروردین از راه می‌رسد.
هیچ راه درست و مشخصی برای دست‌یابی به موفقیت وجود ندارد. آنچه برای شما مفید است، ممکن است برای شخص دیگر مفید نباشد. شاید ترکیب کاملی از موارد وجود نداشته باشد که بتواند موفقیت را تضمین کند؛ اما برخی مراحل اساسی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید تا شانس موفقیت خود را در زندگی، عشق، کار یا هر آنچه اتفاق می‌افتد، بالا ببرید.
مخابرات و اینترنت نسل پنجم (۵G) زندگی ما را متحول کرد. ما توانستیم فیلم‌های با کیفت ۴K را روی تلفن همراه خود ببینیم، راحت‌تر کار از راه دور انجام دهیم و همچنین داده‌های حجیم را در مدت زمانی کوتاه‌تر انتقال دهیم. اما در واقع زندگی آینده ما با اینترنت ماهواره‌ای، واقعیت مجازی، وسیله‌های نقلیه خودکار، خانه‌های هوشمند و توسعه بسیاری فناوری‌های دیگر گره خورده است. چنین پیشرفت‌هایی نیازمند جابجایی حجم بسیار بالاتری از داده و در نتیجه سرعت انتقال بالاتر خواهد بود.
سخنگوی سازمان فضایی ایران از راه‌اندازی ۶ سامانه جدید پایش ماهواره‌ای خبر داد و گفت: این سامانه‌های ماهواره‌ای در حوزه های مختلف فعال می شوند.
ازآنجاکه خرداد سال۱۴۰۰ نیز سال پایانی برنامه پنج‌ساله ششم بود و با توجه به تمدید یک‌ساله آن، طبیعتا دولت باید تا خرداد امسال یعنی ۶ماه پیش، لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می‌کرد که تاکنون این امر صورت نگرفته است. دراین بین دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال تقدیم مجلس کند که تاکنون دراین زمینه نیز دیرکرد داشته است.
آیا داورزنی شش روز مانده به موعد بازنشستگی‌اش، همچون تمام سال‌های اخیر می‌تواند بازی را به سود خود عوض کند و با دخالت برخی نهادها صندلی ریاست والیبال را حفظ نماید؟ رسانه‌های نزدیک او با شگرد فوتبالی‌ها، موج تعلیق راه انداخته‌اند اما FIVB ، هیچ شباهتی به FIFA ندارد
محققان یکی از پا‌های ربات را ۶ بار سوراخ کردند که هر بار توانست آسیب را تشخیص دهد و خود را ترمیم کند. فقط یک دقیقه طول کشید تا ربات خودش را ترمیم کند. همچنین می‌توانست راه رفتن خود را به‌طور خودکار پس از احساس آسیب تطبیق دهد.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون ۴۳ درصد بافت فرسوده تهران نوسازی شده است، گفت: در مناطق ۱۷ و ۱۸ ؛ ۶ هزار پلاک وجود دارد که نوسازی آن‌ها مشروط به یک نامه از وزارت راه است.
میکروبیوتای روده انسان یک اکوسیستم پیچیده است که شامل تریلیون‌ها میکروارگانیسم در روده و داخل آن است. در حالی که احتمالا در مورد پروبیوتیک‌ها در میکروبیوم زیاد شنیده‌اید ممکن است کمتر با پری بیوتیک‌ها و پست بیوتیک‌ها آشنا باشید که دو عامل کلیدی دیگری برای دستیابی به سلامت مطلوب روده هستند.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علائم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در طول دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود، اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
روند افزایشی آنفلوانزا در کشور/ خطر تا بهمن‌ماه بیخ گوشمان است/ ۶ راه پیشگیری از ابتلا
عملکرد داوران در هفته‌های گذشته مورد انتقاد مدیران، کادرفنی و هواداران استقلال بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعتراض آبی‌پوشان پایتخت درباره مسائل داوری بی‌مورد نبوده است.
مشهد ـ مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برای فراهم کردن زمینه تحصیل بهترین اتباع خارجی به‌زودی شش مدرسه در مشهد راه‌اندازی می‌شود.
در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: تلاش می‌شود که تا پایان امسال بخش میانی خط ۶ راه اندازی شود تا یکپارچگی تردد در بخش شمالی خط ۶ حفظ شود.
مدیرعامل سازمان ملی مسکن از شناسایی ۶ هزار هکتار اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی برای انتقال به وزارت راه و شهرسازی جهت اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی از تعیین قیمت ۶ میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین خبر داد.
نه شی و نه بایدن علاقه‌ای به راه اندازی درگیری ندارند که نزاعی که می‌تواند آسیب اقتصادی بیش‌تری را در داخل کشور ایجاد کند و تماس هفته گذشته نشان داد که آنان در ماه‌های آینده برای اولین دیدار رو در روی خود آماده می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ