نوزومو ناکامورا (Nozomu Nakamura)، عصب‌شناس دانشگاه پزشکی هیوگو در ژاپن، می‌گوید: تنفس یک عمل اساسی در حمایت از زندگی در پستانداران است. اگرچه جزئیات عملکرد تنفسی بر حالات مغز نامشخص است، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تنفس ممکن است نقش مهمی در حالت‌های فعال مغز ایفا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دریافتند که روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است و می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر، از جمله نفخ، گاز و درد معده را کاهش دهد.
پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.
راه‌های امتحان‌شده و مورد اطمینان زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که چندتایی از آن‌ها چندین دهه است که مورد استفاده‌اند. اما دانشمندان این روز‌ها چه توصیه‌هایی دارند؟ تحقیقات زیادی باید انجام شود که معلوم شود کدام راه‌ها از همه بهترند، اما جدیدترین تحقیقات در رابطه با این تکنیک‌ها چه می‌گویند؟
ماده هشیارکننده قهوه تنها بخش خواب و بیداری مغز را تحت تاثیر قرار نداده بلکه موجب فعال کردن مناطقی از مغز می‌شود که در حافظه و تفکر نقش دارند.
دلایل اثبات شده‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند خواب یکی از مهمترین عناصر برای تقویت حافظه است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی به دردسر می‌افتد. حتی یک چرت کوتاه می‌تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد.
مغزیجات آجیلی ممکن است یک مکمل مفید برای رژیم غذایی کسانی باشد که می‌خواهند حافظه خود را بهبود بخشند.
محققان می‌گویند دریافت نکردن فلاوانول‌های کافی- ترکیبات طبیعی موجود در میوه‌ها، سبزیجات و حتی شکلات- می‌تواند منجر به کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن شود.
محققان دریافتند که یک سال مصرف مولتی ویتامین‌ها اثری مشابه با برگرداندن ساعت شناختی پیری به بیش از سه سال قبل دارد.
در کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده، چند استراتژی مؤثر برای بهبود حافظه یا کاهش سرعت زوال شناختی در میان سالمندان نشان داده شده است. مداخلات تغذیه ای ممکن است نقش مهمی ایفا کنند زیرا مغز برای سلامتی مطلوب به چندین ماده مغذی نیاز دارد و کمبود یک یا چند مورد از این مواد مغذی ممکن است زوال شناختی را تسریع کند.
تقویت حافظه در شب امتحان با کمک برخی مواد غذایی می‌تواند باعث عملکرد بهتر مغز و در نهایت نتیجه‌گیری بهتر در امتحانات شود.
ما در درجه اول موجودات بصری هستیم که به جای کلمات تصاویر را به بهترین شکل به خاطر می‌آوریم. چالش واقعی برای حافظه (و هوش) ما این است که چیز‌هایی را که معمولا با هم فکر نمی‌کنیم را با یکدیگر مرتبط سازیم.
از قبل می‌دانید که برای جلوگیری از حفره‌های دندانی مسواک بزنید؛ برای تقویت ماهیچه‌ها ورزش کنید و برای محافظت از پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اما ممکن است متوجه نباشید کار‌هایی نیز هست که می‌توانید برای حفظ هوشیاری مغز خود انجام دهید.
محققان به تازگی یک ترکیب فعال که روند رشد عصب‌ها را تقویت می‌کند در قارچی موسوم به یال شیر کشف کردند.
برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که ترکیبات زیستی فعال آن می‌تواند عملکرد مغز، به ویژه حافظه و یادگیری را تقویت کند.
برخی از نوشیدنی‌های طبیعی، خطر از دست دادن حافظه را تا ۴۷ درصد کاهش می‌دهند.
به طور رو کلی اگر قدرت یادآوری‌تان کاهش یافته به طور کامل ناامید نشوید. حافظه یک فرآیند فعال است نه یک فرآیند منفعل. این وضعیت یک افسانه قدیمی را تضعیف می‌کند که سلامت مغز تنها یک محصول ژنتیکی است و ما واقعا کاری نمی‌توانیم در مورد آن انجام دهیم. کمی توجه بیش‌تر و لذت بردن از رویداد‌های خاص می‌تواند به شما کمک کند تا لحظات کوچک و بزرگ زندگی را به خاطر بسپارید.
رزماری گیاهی با برگ‌های سوزنی و از خانواده نعناع است که بومی آسیا و مدیترانه است. طبق برخی نظریه‌های علمی افزودن گیاه رزماری به غذا، آب و یا حتی بوییدن آن می‌تواند باعث تقویت حافظه شود.
بدون تردید ورزش برای بزرگسالان مسن مناسب است چراکه می‌تواند خطر ابتلاء به مشکلات قلبی را کاهش دهد، استخوان‌ها را تقویت کند، خلق و خو را بهبود بخشد و اثرات مفید دیگری هم داشته باشد. برخی هم معتقدند که ممکن است موجب بهبود عملکرد شناختی شود.
توانایی شما در بخاطر آوردنِ افراد، مکان‌ها و داده‌ها تنها بر اساس یک نوع حافظه نیست. هنر حافظه اشکال متعددی به خود می‌گیرد. به طور کلی، دانشمندان باور دارند چهار مرحله حافظه به ترتیب زیر هستند: حافظه‌ی احساسی، حافظه‌ی کاری، حافظه‌ی کوتاه‌مدت و حافظه‌ی بلندمدت.
این گیاه دارای اثر تنظیمی بر روی رفتار بوده و به عنوان آرام‌بخش خفیف، تقویت حافظه، کاهش‌دهنده اختلالات خواب و تضعیف‌کننده علایم اختلالات عصبی که شامل استرس، هیجان و قابلیت تحریک‌پذیری است، استفاده می‌شود.
بررسی‌های آزمایشگاهی نشان میدهد که بوسولیک اسید موجود در کندور به عنوان یک ترکیب ضدزخم اثرات خوبی بر دستگاه گوارشی انسان دارد. این اثر ضدزخم با افزایش مقاومت مخاط گوارشی، سنتز موضعی عوامل محافظت‌کننده از دیواره دستگاه گوارش و مهار ساخت عوامل التهابی محقق می‌شود.
محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کپسولی را با استفاده از عصاره گیاه بادرنجبویه برای کنترل بیماری آلزایمر به تولید رساندند.
شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می‌کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.
بسیاری از شرایط بهداشتی دیگر ازجمله تومورهای سرطانی وجود دارد که زیره پتانسیل کمک به درمان آنها را دارد. دانشمندان مطالعاتی را با استفاده از زیره بر روی حیوانات انجام داده‌اند و دریافته‌اند که این ادویه می‌تواند از رشد تومورها جلوگیری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ