بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای جدید که درباره توهم در حافظه کوتاه‌مدت اطلاعات بیشتری می‌دهد، افراد ممکن است رویداد‌ها را اغلب ظرف چند ثانیه، به‌اشتباه به یاد بسپارند و شکل خاطره را مطابق با انتظارشان تغییر دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوزومو ناکامورا (Nozomu Nakamura)، عصب‌شناس دانشگاه پزشکی هیوگو در ژاپن، می‌گوید: تنفس یک عمل اساسی در حمایت از زندگی در پستانداران است. اگرچه جزئیات عملکرد تنفسی بر حالات مغز نامشخص است، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تنفس ممکن است نقش مهمی در حالت‌های فعال مغز ایفا کند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا ارواین اخیرا شواهدی قدرتمند کشف کرده اند که پر کردن هوا با عطرها، ارتباط حیاتی بین منطقه های عصبی مربوط به حافظه و تصمیم گیری را قدرتمندتر می کند.
سامسونگ به اولین شرکتی تبدیل شد که توسعه تراشه حافظه GDDR۷ DRAM خود را برای محصولاتی مثل GPU‌ها کامل می‌کند.
مه‌آلودگی ذهنی اینگونه بر حافظه تاثیر می‌گذارد که مثلا به فروشگاه می‌رویم و به یاد نمی‌آوریم چه می‌خواستیم بخریم. علاوه بر این، توانایی تعریف کردن یک موضوع یا شرکت در مکالمه با به یادآوردن آنچه پیشتر گفته‌ایم نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
با استفاده از این روش آزمایش مشخص شد افرادی که فلاوانول مصرف می کنند فشار خون پایین تری دارند و از حافظه بهتری در مقایسه با افرادی که فلاوانول کم تری مصرف می کنند برخوردار هستند.
حافظه را بهبود می‌بخشد؛ مطالعات نشان می‌دهد که دوز‌های زیاد کندر ممکن است به تقویت حافظه در موش صحرایی کمک کند. با این حال، هیچ مطالعه‌ای درباره انسان انجام نشده است. کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر که به طور معمول با افزایش سن اتفاق می‌افتد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف خوراکی کندر ممکن است حافظه حرکتی در مردان مسن را بهبود بخشد.
۸۰ درصد مغز انسان از آب ساخته شده است و طبق تحقیقات، کم‌آبی خفیف ممکن است بر حافظه و تمرکز تأثیر منفی بگذارد. سطوح شدیدتر کم‌آبی، علائم عصبی جدی‌تری مانند گیجی و هذیان را به همراه دارد.
در کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده، چند استراتژی مؤثر برای بهبود حافظه یا کاهش سرعت زوال شناختی در میان سالمندان نشان داده شده است. مداخلات تغذیه ای ممکن است نقش مهمی ایفا کنند زیرا مغز برای سلامتی مطلوب به چندین ماده مغذی نیاز دارد و کمبود یک یا چند مورد از این مواد مغذی ممکن است زوال شناختی را تسریع کند.
محققان دریافتند حافظه فعال مغز انسان در تابستان بهتر عمل می‌کند.
آزمایش‌های مختلفی روی انسان انجام شده که طبق آن‌ها مشخص شده قهوه می‌تواند بر عملکرد مغز اثر بگذارد و می‌تواند حافظه، خلق‌وخو، هوشیاری، انرژی و عملکرد شناختی را افزایش دهد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه بارز نخبگانی است که در کشور ما در ۲۰ سال آخر عمر مهجور ماند و بعد از رحلت نیز تلاش عجیبی برای کوبیدن و کوچک جلوه دادن او صورت می‌گیرد. کسانی که از نزدیک با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آشنا بودند می‌دانند که ایشان علاوه بر اینکه انسان فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت بود، برای اعتلای ایران و نظام جمهوری اسلامی از همه چیز خود گذشت و تمام بی‌مهری‌ها و جفا‌ها را به جان خرید تا ملت ایران سربلند باشد.
به گفته محققان، مغز انسان خاطرات را بر اساس آنچه انتظار دارد ببیند تغییر می‌دهد. از آنجایی که افرادی که در این مطالعه شرکت کردند بسیار با الفبای غربی آشنا بودند، مغز آن‌ها انتظار داشت که حروف را در جهت گیری واقعی خود ببیند.
ما در درجه اول موجودات بصری هستیم که به جای کلمات تصاویر را به بهترین شکل به خاطر می‌آوریم. چالش واقعی برای حافظه (و هوش) ما این است که چیز‌هایی را که معمولا با هم فکر نمی‌کنیم را با یکدیگر مرتبط سازیم.
عارف غلامی می‌گوید تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد از بعضی‌ بازی‌ها به سختی عبور می‌کند.
روند بیماری ممکن است از دو هفته تا شش ماه طول بکشد. علائم مشابه مانند اسپاسم عضلانی، عدم کنترل عضله، بدتر شدن مشکلات حافظه ممکن است در انسان ایجاد شوند.
کرونا حافظه همسرم را گرفت!
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن منظم آب پرتقال با کاهش ۴۷ درصدی خطر مشکلات حافظه ناشی از افزایش سن مرتبط است.
به طور رو کلی اگر قدرت یادآوری‌تان کاهش یافته به طور کامل ناامید نشوید. حافظه یک فرآیند فعال است نه یک فرآیند منفعل. این وضعیت یک افسانه قدیمی را تضعیف می‌کند که سلامت مغز تنها یک محصول ژنتیکی است و ما واقعا کاری نمی‌توانیم در مورد آن انجام دهیم. کمی توجه بیش‌تر و لذت بردن از رویداد‌های خاص می‌تواند به شما کمک کند تا لحظات کوچک و بزرگ زندگی را به خاطر بسپارید.
چالش اصلی حافظه همین دوگانگی است، یعنی تقلای بین فراموشی و به‌یادسپاری. کشمکش بین خودآگاه و ناخودآگاه. جریانی بین مسرت و محنت که فراموشی و یادسپاری می‌تواند دلیلی برای یکی از آن‌ها باشد.
بررسی‌های آزمایشگاهی نشان میدهد که بوسولیک اسید موجود در کندور به عنوان یک ترکیب ضدزخم اثرات خوبی بر دستگاه گوارشی انسان دارد. این اثر ضدزخم با افزایش مقاومت مخاط گوارشی، سنتز موضعی عوامل محافظت‌کننده از دیواره دستگاه گوارش و مهار ساخت عوامل التهابی محقق می‌شود.
شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می‌کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.
آنجا دیگر باید جوابگوی یک ملت باشید. اگر هم کسی نمی‌تواند مرد و مردانه بگوید نمی‌توانم. من نداشتم و گفتم من این فاکتورها را ندارم.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک فرارسیدن روز حافظ، وی را عارفی توصیف کرد که عشق حقیقی را چاره حل همه مشکلات زندگی دنیایی انسان می‌داند.
در یک مطالعه جدید، دانشمندان با رساندن جریان الکتریکی به دو ناحیه از مغز به مدت ۲۰ دقیقه، توانستند حافظه افراد مسن را برای حداقل یک ماه تقویت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ