عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پایبندی طالبان به تامین حق ابه هیرمند، گفت: مشکلاتی که در منطقه و سیستان و بلوچستان داریم مردم را به شدت متاثر کرده است که باید اقدامات سریع تری در این رابطه اتخاذ شود؛ اما طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری می زند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: نمایندگان با رأی هوشمندانه امروز خود به حذف ماده مربوط به تناسبی شدن انتخابات، قانون جدید را از گروگان اصلاح طلبان خارج کردند.
سفیر مسکو در کابل اعلام کرد که از «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان برای شرکت در نشست «چارچوب مسکو» درباره افغانستان دعوت کرده است.
وزیران خارجه شش کشور از طالبان خواستند تا سیاست‌های خود در برابر زنان افغانستان را تغییر دهند.
وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳ هزار و ۱۸۶ نفر مهاجر افغان مقیم ایران به کشور بازگشتند.
بر خلاف سناریوی خوش‌بینانه نخست، دیگر احتمال موجود در مناسبات ایران با طالبان در آینده می‌تواند مبتنی بر وقوع جنگ بزرگ میان طرفین باشد. مفروض سناریوی حاضر این است که گروه تروریستی طالبان یا به دلیل باور‌های خلافت‌محور خود یا با تحریک دست‌های خارجی، روند را به مرحله‌ای خارج از کنترل سوق می‌دهد. در نهایت وضعیت در مسیر وقوع جنگ قرار خواهد گرفت
به گفته این منابع در حدود ۲۰ ماه که از تسلط دوباره طالبان گذشته است، ۲۲ استاد از دانشکده هنرهای زیبا، ۳۲ استاد از دانشکده زراعت/کشاورزی، ۲۷ نفر از دانشکده انجنیری (مهندسی)، ۲۲ نفر از علوم کامپیوتر، ۲۱ نفر از دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ۱۴ نفر از دانشکده روانشناسی، ۱۳ استاد هم از دانشکده علوم اجتماعی و ۱۲ استاد دیگر هم از بخش اداره عامه از کشور خارج شده‌اند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مشکلات فراوانی که عدم تامین حقابه ایران و خشکسالی ناشی از آن بر مردم سیستان و بلوچستان تحمیل کرده ابراز امیدواری کرد طرف افغانستانی اهتمام لازم را در رهاسازی آب این سد و رساندن آب به سیستان داشته باشد.
سخنگوی طالبان از دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با مقامات این گروه در قندهار در جنوب افغانستان خبر داد.
در بیانیه پایانی نشست سه‌جانبه وزرای خارجه چین، پاکستان و دولت طالبان اعلام شد: ۳ طرف تصمیم گرفتند همکاری خود را در حوزه‌های امنیتی بر اساس اصول احترام متقابل گسترش دهند.
نشست سه‌جانبه وزرای خارجه چین، پاکستان و دولت طالبان امروز در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که در صورت عدم موفقیت در قانع کردن مقامات طالبان پیرامون اجازه دادن به زنان محلی برای کار در این سازمان، ممکن است از افغانستان خارج شویم.
سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز به انتقاد وزیر خارجه پاکستان از این گروه در کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.
وزیر خارجه قطر گفت که اقدامات اخیر دولت طالبان در افغانستان ناامید کننده بود.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سرپرست سفارت ایران در کابل، در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت‌خارجه امارت اسلامی افغانستان، در خصوص ارزش جغرافیایی دو کشور، فرصت‌های ایجاد تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت کرد و از آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی از جمله معدن، انرژی، راه‌آهن و... خبر داد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، قرار است هیئت پاکستانی به رهبری حنا ربانی کهر، نگرانی‌های پاکستان را در مورد تشدید حملات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان از منشا افغانستان را به مقام‌های طالبان منتقل کنند.
طالبان پیشتر تردد زنان افغان را بدون همراهی یک فرد مذکر خانواده، ممنوع و آن‌ها را مجبور به استفاده از پوشش برقع در خارج از منزل کرده بود. همچنین طالبان از زمان بازگشت‌شان به افغانستان در ماه اوت ۲۰۲۱، دبیرستان‌های دخترانه را در این کشور تعطیل کرده‌اند.
وزارت کار طالبان می‌گوید که طبق یک قرارداد، به زودی ۶۵هزار شهروند افغانستان برای کار به خارج از افغانستان فرستاده خواهند شد.
سفیر ژاپن در کابل با سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
کمیسیون تماس با شخصیت‌ های افغان مقیم خارج در دولت موقت طالبان از ادامه بازگشت برخی دیگر از مقامات دولت سابق این کشور به کابل خبر داد.
جنگجویان خوشحال طالبان در خارج از سفارت سابق آمریکا در کابل اولین سالگرد به قدرت رسیدن جنبش را جشن گرفتند را جشن می‌گیرند، در حالی که این رژیم حقوق زنان را زیر پا گذاشته و ملت به سمت فقر و بدبختی حرکت می‌کنند.
رئیس جمهوری سابق افغانستان درباره اینکه به نظر می‌رسد اجازه خروج از کشور را ندارد و زندانی طالبان است، گفت: نه، خب آن‌ها به من گفتند که امکان سفر به خارج از کشور را ندارم، اما در داخل کابل وقتی که اوضاع امنیتی خوب باشد و بخواهم جایی بروم ما به آن‌ها اطلاع می‌دهیم.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.
ماجرا به دی ماه سال گذشته برمی‌گردد. وقتی خانواده یک افسر ارتش در افغانستان بعد از ورود طالبان به آنجا تصمیم گرفتند به صورت قاچاقی از مرز خارج شوند و به ایران بیایند. آن‌ها پس از اینکه به قاچاق‌بر‌ها پول دادند، با چند خانواده دیگر راهی ایران شدند. راه سختی در پیش داشتند، اما سختی‌هایش را به جان خریدند تا اینکه به مرز ایران و پاکستان رسیدند. ولی آن‌ها اتفاقی هولناک در انتظارشان بود. اتفاقی که زندگی این خانواده را از هم پاشید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ