مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که در صورت عدم موفقیت در قانع کردن مقامات طالبان پیرامون اجازه دادن به زنان محلی برای کار در این سازمان، ممکن است از افغانستان خارج شویم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان ملل متحد نسبت به افزایش چشمگیر حملات شهرک نشینان اشغالی به مردم و اموال فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هشدار داد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عمومی امروز (سه شنبه) به رغم مخالفت کشورهای غربی، با تصویب قطعنامه‌ای «اهانت به کتب مقدس و نمادها دینی» را محکوم کرد.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش نگران‌کننده شمار آوارگان جنگ سودان هشدار داد.
شورای امنیت سازمان ملل نخستین گفتگوی رسمی درباره هوش مصنوعی را فردا در نیویورک برگزار می کند.
معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: «دیپلماسی تنها مسیر برای رسیدگی موثر به مسائل برنامه هسته‌ای ایران است. ضروری است که همه طرف‌ها در اسرع وقت گفت‌وگوها را از سر بگیرند و بر سر مسائل باقی‌مانده به توافق برسند.»
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد هشدار داد که حداقل ۱۵.۳ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند.
سازمان ملل اعلام کرد هتک حرمت قرآن مجید در سوئد، اقدامی ناپسند و بی‌احترامی به مسلمانانی است که هم‌اکنون عید سعید قربان را جشن می‌گیرند.
شورای امنیت سازمان ملل از پایان ماموریت این سازمان در مالی در آینده نزدیک خبر داد.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از سوءاستفاده آمریکا از میزبانی این نهاد برای فشار بر دیپلمات‌های روس انتقاد کرد.
معاون سخنگوی سازمان ملل از مواضع ضدفلسطینی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از افزایش آمار آوارگان سودانی در جریان درگیری‌های کنونی در این کشور خبر داد.
هئیت سازمان ملل در سودان نسبت به ادامه درگیری در این کشور ابراز تاسف کرد.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دیپلمات‌های واشنگتن در حال بررسی پیشنهادی برای «بازنگری» شورای امنیت سازمان ملل هستند که ممکن است در نشست سپتامبر مجمع عمومی ارائه شود.
سخنگوی سازمان ملل متحد با استقبال از بازگشایی سفارت ایران در عربستان، این اقدام را برای منطقه سودمند توصیف کرد.
احمدی دیپلمات سابق ایران در سازمان ملل گفت: گویا آقای شمخانی بدون اطلاع دولت و رئیس شورای امنیت ملی که رئیس‌جمهور بود، مذاکراتی با مجلس و شورای نگهبان داشته یا شاید نامه‌ای دال بر موافقت شورای عالی امنیت ملی به شورای نگهبان نوشته باشد که تصویب قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس و تایید سریع آن توسط شورای نگهبان را ممکن کرد.
برآوردهای سازمان ملل از افزایش افراد نیازمند کمک فوری در سودان حکایت دارد.
سازمان ملل اعلام کرد هیچ کودی در چارچوب توافق غلات از دریای سیاه صادر نشده است.
نماینده دائم روسیه نزد سازمان ملل اعلام کرد که تحقق صلح در اروپا با تاکید بر روسیه هراسی ممکن نیست.
بر اساس یک گزارش سازمان ملل، آینه‌های عظیمی که برای بازتاب نور خورشید به فضا مستقر شوند، ممکن است برای دستیابی به اهداف اقلیمی ضروری باشند.
سازمان ملل به این نتیجه رسیده است که یلواستون و یوسمیت، دو پارک ملی نمادین در ایالات متحده که یک سوم یخچال‌های طبیعی جهان را تشکیل می‌دهند، ممکن است تا سال ۲۰۵۰ یخچال‌های طبیعی خود را به طور کامل از دست بدهند. این یکی از نشانه‌های آخرالزمانی و خبری بد برای ذخایر آب شیرین جهان است؛ زیرا این مناطق یخی آب شیرین حیاتی را برای جوامع محلی فراهم می‌کنند.
با پیش‌بینی آینده پس از نفت، امارات متحده عربی در سالیان اخیر استراتژی دیپلماتیک خود را با هدف قرار دادن موضوع توانمندسازی زنان در عرصه داخلی و بین المللی متحول کرده است. استقبال ابوظبی از برچسب حمایت از برنامه زنان، صلح و امنیت ممکن است به آن کشور اجازه دهد تا جایگاهی را در سازمان ملل متحد کسب کند و در مقابل پوشش منفی مطبوعاتی حائلی ایجاد کند.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که با آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی ممکن است ۷۳۰ هزار نفر در سومالی از گرسنگی به کام مرگ کشیده شوند.
سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «مسئله صادرات تسلیحاتی کره شمالی به روسیه برای عملیات نظامی در اوکراین ممکن است توسط کارشناسان ناظر بر اجرای رژیم تحریم‌ها بررسی شود.»
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ