وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فارس نوشت: بسیار جای تعجب است که وزیر خارجه با وجود آنکه چندین بار با مقامات طالبان دیدار کرده و میزبان آنها بوده است نسبت به حساسیت این مسائل و هزینه‌هایی که ممکن است براثر چنین اظهاراتی بر نظام و مردم ایران تحمیل شود بی‌اطلاع باشد.
وزیر امور خارجه ارمنستان فردا با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار می‌کند.
وزیر امور خارجه الجزایر که شب گذشته وارد تهران شده بود، صبح امروز با حضور در وزارت امور خارجه با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.
سخنگوی طالبان از دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با مقامات این گروه در قندهار در جنوب افغانستان خبر داد.
سازمان ملل می‌گوید فرستاده طالبان می‌تواند هفته آینده با وزرای پاکستان و چین در اسلام آباد دیدار کند.
در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان در سمرقند امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
وزیرخارجه آمریکا امروز دوشنبه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
سفیر ایران در کابل و سرکنسول‌های این کشور در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره گسترش همکاری‌ها بین دو کشور گفتگو کردند.
نماینده ویژه روسیه و دیپلمات ارشد طالبان در مورد ثبات در افغانستان گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه جهوری اسلامی ایران با رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.
خبرگزاری رسمی بحرین از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه خبر داد.
رئیس جمهور سوریه با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات و هیئت همراه او دیدار و گفتگو کرد.
دستیار وزیر امور خارجه گفت: امروز در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران، مواضع ایران را به مقامات افغانستان در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاههای این کشور اعلام کردم.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، قرار است هیئت پاکستانی به رهبری حنا ربانی کهر، نگرانی‌های پاکستان را در مورد تشدید حملات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان از منشا افغانستان را به مقام‌های طالبان منتقل کنند.
دیداروزیر امور خارجه با مهمانان سی‌وششمین کنفرانس بین المللی وحدت
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در امور کشورش گفت: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد.
وزیر خارجه پاکستان در دیدار با نماینده آمریکا در امور افغانستان در حاشیه برگزاری ۷۷مین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: تعامل با طالبان برای دستیابی به صلح پایدار مهم است.
وزیر امور خارجه قطر در نیویورک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
«احمد مسعود» از جزئیات دیدار خود با وزیر خارجه طالبان در ایران خبر داد و گفت که در جریان این دیدار متقی به وی پیشنهاد دریافت سمتی در دولت طالبان را داده است و او این پیشنهاد را رد کرده است.
وزیر خارجه طالبان در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: برای یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه و افزایش تجارت با تهران باید ترانزیت و حمل و نقل گسترش یافته و هزینه‌ها کاهش یابد.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، متقی در این دیدار خواستار افزایش میزان دادوستد اقتصادی بین دو کشور و ایجاد تسهیلات در بخش تجارت و ترانزیت شد.
دیپلمات ارشد روسیه با وونا مائونگ لوین، همتای میانماری خود برای گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ