رئیس جمهور اوکراین معتقد است این کشور بار دیگر می تواند حاکمیت بر شبه جزیره کریمه را در اختیار بگیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت «روس انرژی اتم» اعلام کرده است که اوکراین ۱۰ بار در روز با هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تلاش می‌کند.
مأمور پیشین اطلاعات مخفی انگلیس می‌گوید دولت کنونی اوکراین به علت پول‌شویی و کلاهبرداری تسلیحاتی، بزرگترین پدیده جنایی قرن حاضر است.
نظامی سابق آمریکا با اشاره به تلفات و خسارت اخیر ارتش اوکراین به دولتمردادن کی‌یف توصیه کرد برای ازدست‌ندادن بیشتر خاکشان جنگ را متوقف کنند.
کی‌یف مدعی شد که نیروهای ارتش اوکراین روستای «یورژین» در منطقه دونتسک را از روسیه پس گرفته‌اند.
نخست‌وزیر اوکراین تهدید کرد که در صورت حضور روسیه و بلاروس در المپیک آنها این بازی‌ها را تحریم می‌کنند.
اوکراین: اگر روسیه باشد، ۳۵ کشور المپیک را تحریم می‌کنند
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که آموزش اولین خلبانان اوکراینی تا تابستان سال آینده به طول خواهد انجامید.
مرکز ارتباطات راهبردی ارتش اوکراین مدعی شد که نیروهای این کشور در «نووا کاخوفکا» یک مرکز فرماندهی روسیه را هدف قرار داده‌اند!
معاون وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که ارتش این کشور هنوز گزارش‌ها درباره حمله نیروهای کی‌یف به منطقه خرسون(تحت کنترل روسیه) را تایید نکرده است.
سرویس امنیت اوکراین امروز ادعا کرد که موفق به بازداشت زن تبعه روس شده است که قصد ترور رئیس‌جمهور این کشور را داشت.
رئیس جمهور اوکراین از دریافت نخستین محموله از موشک‌های دوربرد «اسکالپ» فرانسه خبر داد.
نشست نمایندگان حدود ۴۰ کشور به منظور حل و فصل بحران اوکراین در عربستان سعودی بدون حضور مسکو، دیروز بدون نتیجه به کار خود پایان داد!
اوکراین مدعی شد که بنادر روسیه در دریای سیاه یک «تهدید نظامی» برای کشتیرانی هستند!
در بیانیه مشترک پنجمین نشست راهبردی ترکیه و آمریکا بر حمایت از حاکمیت اوکراین، حمایت از کریدور انتقال غلات از دریای سیاه و مبارزه با تروریسم تأکید شد.
وزیر خارجه مجارستان با اشاره به نقشه ادعایی رئیس جمهور اوکراین برای انفجار خط لوله انتقال نفت از روسیه به بوداپست، گفت که این نقشه چیزی نیست جز «تهدید علیه حاکمیت مجارستان.»
امیرعبداللهیان درخصوص اوکراین با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد: ایران به هیچ طرفی در جنگ کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.
دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد این کشور در مقابل اقدامات غرب مجبور به دفاع از حاکمیت خود است.
وزیر امورخارجه گفت: ما ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای گسترش ناتو با جنگ در اوکراین مخالفیم و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حمایت می‌کنیم.
همان‌طور که بایدن توضیح داد، اوکراین بخشی از «نبرد بین دموکراسی و خودکامگی، بین آزادی و سرکوب» بود، به‌طور ضمنی، عدم‌کمک به اوکراین، ایالات‌متحده را در این رقابت عقب می‌راند. دوم، بزرگ‌نمایی روسیه به خودی خود چالشی برای اصول کلیدی است -که عمدتا نامشخص هستند، اما ظاهرا تصوراتی مبنی بر اینکه دولت‌های قدرتمند نباید از زور برای تحمیل اراده خود به بازیگران ضعیف‌تر استفاده کنند و نقض حاکمیت دولت نباید تحمل شود- که ظاهرا نظم لیبرال بر آن استوار است.
رئیس جمهور روسیه در «روز ملی اتحاد» این کشور، با مورخان روسیه ملاقات کرد و در نطق خود، بر نقش تاریخ در صیانت از حاکمیت ملی این کشور تاکید کرد؛ نطقی که در آن نکته‌های برجسته‌ای وجود داشت.
بایدن گفت: می‌خواهم شفاف بگویم، آمریکا هرگز، هرگز، هرگز ادعای ارضی روسیه در قلمرو حاکمیتی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین را برسمیت می‌شناسد.
رزمری دی‌کارلو گفت که سازمان ملل به طور کامل به حاکمیت، وحدت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین متعهد است و از روسیه خواست که طبق قوانین بین‌المللی به قوانین اوکراین در سرزمین‌هایی که تحت کنترل گرفته احترام بگذارد.
نخست‌وزیر کانادا نوشت: «کانادا به حمایت از احیای حاکمیت تمامیت ارضی و استقلال اوکراین متعهد است و همچنین به پاسخگو کردن رژیم روسیه بابت تهاجم غیرقانونی‌اش. من در این باره عصر امروز با دنیس شیمیهال نخست‌وزیر اوکراین حرف زدم».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ