شرکت «روس انرژی اتم» اعلام کرده است که اوکراین ۱۰ بار در روز با هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تلاش می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات روسیه اعلام کردند یک نفتکش این کشور در دریای سیاه هدف حملات پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفته است.
منابع اوکراینی مدعی شدند که یک کشتی روسی را در نووروسیسک هدف قرار داده اند.
وزارت دفاع روسیه درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: در محور دونتسک، ۱۰ حمله دشمن طی روز گذشته با موفقیت دفع شد.
رئیس‌جمهور اوکراین جشن پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم را از تقویم این کشور حذف کرد.
پارلمان اوکراین با جایگزینی روز پیروزی شوروی سابق بر آلمان نازی با روز یادبود و آشتی موافقت کرد.
سرباز آندری لینیچوک در تصویر ۱۶ فروند پهپاد اورلان ۱۰، ۱ فروند پهپاد شناسایی زالا و یک بالگرد کاموف Ka-۵۲ را سرنگون کرده است؛او در سن ۲۵ سالگی در جبهه باخموت کشته شد.
در بین نیرو‌های ارتش اوکراین در خط مقدم جنگ با روسیه سربازانی مسلمان نیز وجود دارند که در ماه رمضان روزه می‌گیرند.
وزیر خارجه اوکراین ادعایی خلاف واقع را در خصوص مدت زمان تمدید توافق غلات مطرح کرد.
علیزاده طباطبایی: متهم ردیف اول را از روز نخست بعد از این اتفاق تلخ در سوئیتی به صورت انفرادی نگهداری کردند در حالی که از همان ابتدا مقامات مسئول به صورت مکرر اعلام کردند که او تنها مرتکب خطای انسانی شده اســت. در دادگاه هم ما این مساله را مطرح و نسبت به آن اعتراض کردیم. او در تمام این مدت در یک سوئیت به صورت انفرادی بوده است. از سال گذشــته تا امسـال و در فاصله دو دادگاه که او را دیدم، تمام موهایش سفید شده بود و انگار ۱۰ سال پیر شده بود.
پرچم‌های اوکراین بر فراز قبر سربازان کشته شده اوکراینی در یک گورستان نظامی در خارکیف به اهتزاز در آمده است. نیرو‌های روسی یک سال پیش در چنین روزی، به این منطقه حمله کرده بودند.
یک زن اوکراینی که در زمان تجاوز روسیه به اوکراین با صورت خون آلود و سر بانداژ شده‌اش تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌ها در سراسر جهان شد اکنون در لهستان پناهنده است، اما هنوز آرزو دارد روزی به خانه بازگردد.
بولتن دانشمندان اتمی در پس‌زمینه بحران اوکراین و افزایش هراس‌ها از وقوع جنگ اتمی، با اصلاح مجدد ساعت موسوم به «آخرالزمان»، فاجعه نیمه‌شب را روی تنها ۹۰ ثانیه تنظیم کرد.
الکساندر پتراکوف، سرمربی اوکراینی رسما هدایت تیم ملی ارمنستان را برعهده گرفت.
طرح‌های تهاجمی روسیه، نشان می‌دهد که ارتش انتظار داشت صد‌ها مایل در سراسر اوکراین ورود کرده و ظرف چند روز پیروز میدان جنگ شود. به افسران گفته شد که اونیفورم‌ها و مدال‌های خود را در انتظار رژه نظامی در کی‌یف، پایتخت اوکراین بسته‌بندی کنند. اما پوتین به‌جای آن پیروزی مهیب، با کشته شدن ده‌ها هزار نفر از نیروهایش و نابودی بخش‌هایی از ارتشش پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ، با چیز دیگری مواجه است: بزرگ‌ترین فاجعه انسانی و استراتژیک کشورش از زمان فروپاشی شوروی.
بر اساس دستورات داده شده، ارتش روسیه تلاش می‌کرد با استفاده از موضع تهاجمی از تلفات طولانی در میدان‌های نبرد جلوگیری کند. از دیگر اهداف این برنامه، غافلگیر کردن دشمن با قدرت آتش بسیار زیاد، بی‌ثبات کردن رهبری اوکراین و هموار کردن شرایط الحاق این کشور به روسیه تا ماه مرداد بوده است. بر اساس این برنامه، روسیه در صدد بود در مدت ۱۰ روز کنترل سراسر اوکراین را در دست گیرد.
جنگ در اوکراین باعث شده تا ذخایر تسلیحاتی غرب نیز با محدودیت مواجه شوند.
رئیس جمهور اوکراین گفت: مراکز شکست ناپذیری ویژه در سراسر اوکراین برای تامین برق، گرما، آب، اینترنت، اتصالات تلفن همراه و داروخانه به صورت رایگان و شبانه روزی ایجاد خواهد شد.
«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه به سخنان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به صورت محدود به روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین واکنش نشان داد.
رئیس شورای امنیت ملی اوکراین می‌گوید که زبان روسی باید به طور کامل از قلمرو اوکراین حذف شود.
رئیس شورای امنیت ملی اوکراین می‌گوید که زبان روسی باید به طور کامل از قلمرو اوکراین حذف شود.
انتصاب فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین در روزی انجام می شود که انفجار یک کامیون در بخش بزرگراهی پل کریمه، نبرد میان روسیه و اوکراین را وارد مرحله جدیدی کرد.
بچه‌ها ابراز تمایل کردند که روزی یک جنگنده نظامی شوند تا در آینده از اوکراین دفاع کنند. این بازی فقط به سرگرمی محدود نمی‌شود، بلکه برخی از کودکان کمک‌های مالی را از افراد سوار ماشین جمع آوری کرده و به ارتش اوکراین می‌دهند.
وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای از افزایش تلفات جانی و نظامی ارتش اوکراین در درگیری های اخیر خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش اوکراین به دستور رئیس‌جمهور این کشور حملاتی را در مناطق جنوبی انجام داده که با «اقدامات موثر» ارتش روسیه دفع و خسارات و تلفات زیادی بر ارتش اوکراین تحمیل شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ