همان‌طور که بایدن توضیح داد، اوکراین بخشی از «نبرد بین دموکراسی و خودکامگی، بین آزادی و سرکوب» بود، به‌طور ضمنی، عدم‌کمک به اوکراین، ایالات‌متحده را در این رقابت عقب می‌راند. دوم، بزرگ‌نمایی روسیه به خودی خود چالشی برای اصول کلیدی است -که عمدتا نامشخص هستند، اما ظاهرا تصوراتی مبنی بر اینکه دولت‌های قدرتمند نباید از زور برای تحمیل اراده خود به بازیگران ضعیف‌تر استفاده کنند و نقض حاکمیت دولت نباید تحمل شود- که ظاهرا نظم لیبرال بر آن استوار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توافق آزمایشی برای آزادی پنج آمریکایی در ایران در ازای دسترسی به دارایی‌های ۶ میلیارد دلاری و آزادی افراد زندانی در ایالات متحده می‌تواند در هفته‌های پیش از تکمیل به دلیل تنش‌های مداوم و فزاینده موانع بزرگی را ایجاد کند یا به طور کلی از بین برود.
اظهارات بلینکن درباره اسرائیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. حدود ۶ ماه پیش آمریکایی ها، رویکرد جدیدی ارائه کردند که سابق بر این دیده نمی‌شد. این رویکرد، ابتدا در سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل دیده شد، سپس جیک سالیوان و در نهایت بلینکن، این سخنان را تایید کرد. تا پیش از این امریکا با هر نوع اقدام یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف بود، اما از شش ماه پیش این گفته توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.
هنوز هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که دونالد ترامپ با چه هدفی اسناد محرمانه و فوق محرمانه دولت را از کاخ سفید خارج کرده و در اقامتگاه شخصی‌اش در مارالاگو نگهداری می‌کرد. براساس گزارش‌های رسانه‌ای در میان اسنادی که نزد ترامپ نگهداری می‌شد اسنادی از قبیل برنامه حمله نظامی به کشور‌های دیگر، اسناد مرتبط با ارزیابی توانایی هسته‌ای دیگر کشور‌ها و ایالات‌متحده امریکا وجود داشته است.
روزنامه جوان نوشت: آقای عبدی! مخاطب این «شما» چه کسی است؟ ترامپ یا آن‌ها که «نواصولگرا» می‌نامید؟! اگر به نواصولگرایان کنایه می‌زنید، آن‌ها الان در تلاش برای توافق هسته‌ای با غرب هستند و در زمان خروج امریکا از برجام، نه در دولت روحانی بودند، نه در طرف ترامپ، نه سرپیاز نه ته‌پیاز. چرا باید حالا به آن‌ها بگویید «انتخاب با شما»؟! در این نوشته با خودتان سخن می‌گویید یا با دیگران؟!
اقدام ایران در شرایط فعلی به این معنی است که این پالس‌ها را به طرفین غربی ارسال کنند که ما علاوه بر مسئله موشکی و هسته‌ای و پهپادی، توانستیم در حوزه دریایی هم دستاورد‌هایی داشته باشیم؛ بنابراین طبیعتا آمریکایی‌ها حضور این ناو‌ها را در حوزه نفوذ خود برنمی‌تابت و به آن عکس‌العمل منفی نشان می‌دهند
امریکا و متحدان اروپایی‌اش این واقعیت را خوب درک کرده‌اند که نمی‌توانند با فشار تحریم توان هسته‌ای ایران را مهار کنند به همین دلیل ساده آن‌ها ترجیح می‌دهند از اقدام‌های رادیکال مانند فعال کردن مکانیسم ماشه خودداری کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد آن‌ها هم از توافق احتمالی بین ایران و آژانس خشنود خواهند شد.
به طور کلی در سال جاری امریکا شاهد شیوع بیش‌تر نورو ویروس در مقایسه با سال گذشته بوده است. داده‌ها نشان می‌دهند میزان شیوع آن در برهه‌هایی کم‌تر بود که پروتکل‌های مرتبط با پاندمی کووید مانند پوشش اجباری ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برقرار بودند و توانایی انتشار ویروس را مختل می‌کردند.
مقامات امریکایی در تلاش هستند که راه‌های ارتباطی با ایران را محدود کنند و در عین حال میزان همکاری کشور‌های منطقه با امریکا در اجرای سیاست فشار حداکثری به ایران را بسنجند؛ بنابراین سیاست ایران بسیار مهم است که در مواجهه با این مسائل چه کاری انجام دهد
اگر ایران و امریکا تصمیم بگیرند مسائل خود را بدون واسطه دیگران چه اروپا چه سایرین و از طریق مذاکره مستقیم حل‌وفصل کنند، ممکن است باز شدن گره‌های کوچک به بازشدن گره‌های بزرگ‌تر میان دو کشور کمک کند.
لغو سفر وزیر خارجه امریکا به چین در پی رویت یک بالن جاسوسی‌چینی در حریم هوایی امریکا نشان داد روابط این دو ابرقدرت تا چه اندازه شکننده است.
صدقیان گفت: مساله همکاری برای همه کشور‌های منطقه بسیار مهم و حیاتی است، چه برای ایران و عراق و چه برای ۶ کشور عضو شورای همکاری. مساله‌ای که مانع تشکیل چنین ساز و کاری می‌شود، فقدان اعتماد میان طرفین است. قصران در دو طرف وجود دارد. ایران در اعتماد‌سازی در بین کشور‌های جنوب خلیج‌فارس کم‌کاری کرده است.
شاید ترامپ نقطه اوج قطبی شدن سیاسی ایالات متحده بود و بالاخره تب ایجاد شده آغاز به کاهش کرد و با این وجود، سناریوی محتمل‌تر آن است که حتی اگر نفوذ ترامپ در سیاست امریکا در سال آینده کاهش یابد نیز امریکایی‌ها کماکان خود را در فضای سیاسی مشابه آن چه پیش از اعلام نامزدی‌اش در سال ۲۰۱۶ وجود داشت خواهند دید .
"رابرت کندی جونیور" برادر زاده "جان اف کندی" یکبار درباره تاخیر در انتشار اسناد مرتبط با ترور عمویش پرسیده بود: "آنان در حال پنهان کردن چه چیزی هستند"؟ من به شدت گمان می‌کنم که پاسخ این پرسش فعالیت‌های سیا و دیگر سازمان‌ها و بازیگران دولتی امریکا در کشور‌های خارجی را دربرمی‌گیرد که می‌توانند باعث شرمساری دولت فدرال امریکا شوند و روابط دولت فعلی با کشور‌های دیگر را به خطر خواهد انداخت.
کوروش احمدی نوشت: سفر شی و استقبال فوق‌العاده سعودی‌ها از او در شرایطی انجام شد که روابط بین عربستان و امریکا با سردی بی‌سابقه‌ای مواجه است. سعودی‌ها طی چند سال اخیر پیوسته واشنگتن را متهم کرده‌اند که عربستان را تنها از لنز حقوق بشر، قتل قاشقچی و جنگ یمن می‌بیند.
اطلاعات نوشت: مگر بقیه جهان، از امریکا تا روسیه، از اروپا تا چین و از عربستان سعودی تا کوبا نمی‌فهمند اف‌ای تی اف چه دام بزرگی است و فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟
تمرین روز گذشته امریکا در شرایطی برگزار شد که سرمربی این تیم سعی داشت هیچ اطلاعاتی از کارهای تاکتیکی شاگردانش به بیرون درز نکند.
نامزد‌هایی که از دروغ بزرگ ترامپ در مورد به سرقت رفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیشین حمایت می‌کنند باعث ایجاد سردرگمی و تردید در مورد موجودیت و ماهیت دموکراسی امریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی می‌شوند.
انبوهی از گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور سابق امریکا به سرعت پس از انتخابات میان دوره‌ای برای اعلام نامزدی حرکت خواهد کرد، اما چه کسی او را به چالش می‌کشد؟
پورابراهیمی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها یک روزی در ایران حق توحش می‌گرفتند، افزود: امروز ایران در عرصه پزشکی جزو رتبه‌های برتر دنیاست و امیدواریم این اتفاقات برای همه ما درس باشد و اجازه ندهیم دشمن سوءاستفاده کند که آن‌ها به جز نابودی ایران، انقلاب و اسلام به هیچی فکر نمی‌کنند؛ چرا برخی از افراد جنایت‌های امریکا و استکبار را نمی‌بینند؟
مجید تفرشی گفت: وقتی رسانه‌ی ما از صبح تا شب به دستاورد ملی مانند برجام فحش می‌دهد؛ کاری که باید اسراییل، امریکا و دولت‌های عربی کنند، وقتی گاندو می‌سازیم و از قهرمانان ملی جاسوس می‌سازیم و دستگاه امنیتی ایران را فشل و مفلوک و بدبخت و خاک‌برسر ارائه می‌کنیم، توقع داریم دیگران درباره ما چه بگویند؟
«جان اراث» با بیش از سه دهه سابقه کار در وزارت خارجه امریکا که اکنون به عنوان مدیر ارشد سیاست در مرکز کنترل تسلیحات فعالیت می‌کند به «نیوزویک» می‌گوید: طرح اساسی توافق هم چنان همان چیزی است که برای بیش از یک سال بوده است: پایبندی به رفع تحریم ها. به وضوح به نفع همه طرفین است که برجام را از سر بگیرند و اجازه ندهند دیگر ملاحظات سیاسی مانعی در این مسیر ایجاد کنند.
سیاست خارجی ایالات متحده بدون درک روشنی از آن چه به دنبال آن است و بدون هر گونه ظاهری از اجماع داخلی در مورد چگونگی ارتباط ایالات متحده با جهان صرفا از نوع واکنشی خواهد بود و به جای هدایت شدن به سوی یک مقصد در نظر گرفته شده در دایره‌ای در حال چرخش باقی خواهد ماند.
بسیاری از اروپایی‌ها مدت‌هاست که افول آمریکا را امری اجتناب ناپذیر قلمداد می‌کنند و به دنبال آماده‌سازی خود برای بروز چنین احتمالی بوده‎اند. اتحادیه اروپا با فشار آلمان و فرانسه به دنبال قراردادهای تجاری و انرژی با قدرت‌های جهانی رقیب از جمله روسیه و چین بوده است.
آیا اقتضای سیاست نه شرقی – نه غربی این نیست که در منازعه میان دو قدرت سلطه‌گر جانب هیچیک را نگیریم؟ ما با این موضعگیری چه چیزی به دست می‌آوریم؟ و گندم چه کسی را می‌سابیم؟ چه زیباست نصیحت مولوی که می‌گوید: گر دعا‌های تو می‌سازد مُجاب – با دعائی گندم خود را بساب!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ