دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد این کشور در مقابل اقدامات غرب مجبور به دفاع از حاکمیت خود است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: مسیر مستقیم میان بانک‌های آمریکا و روسیه که غرب و سازمان‌ملل سعی در معرفی آن به‌جای سوئیفت داشتند، ۱۱ مرداد ماه بسته شد.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید با تلاش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا شرایط موجود در حال حرکت به سمت رویارویی مستقیم روسیه و ناتو است.
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» با تحریک‌آمیز خواندن پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از توقف جنگ گفت: خطر رویارویی مستقیم نظامی واشنگتن با روسیه را دامن خواهد زد.
یک مقام سابق پنتاگون هشدار داد که آمریکا و غرب فرصت پایان دادن به بحران اوکراین را با اقدامات خود از دست داده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که انفجار خودرو خبرنگار مشهور روس نتیجه اقدام آمریکا و متحدانش است.
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که مناسبات مسکو و آمریکا بر لبه پرتگاه قرار دارد و دو کشور در آستانه یک درگیری مسلحانه آشکارند، اما مسکو برای اجتناب از وقوع آن تلاش می‌کند.
در وضعیت جدید و نقش روسیه و چین: بازگشت غرب به برجام ناممکن خواهد بود؛ برجام به لحاظ تکنیکی و زمانی قابلیت دوام ندارد؛ امید باقیمانده در جعبه پاندورا ازبین رفته است؛ و این هم که آمریکا دیپلماسی را تنها راه‌حل مساله هسته‌ای میداند، چیزی جز مذاکره «مستقیم و جامع» با ایران نیست.
روسیه بار دیگر هشدار داد که خطرات رویارویی هسته‌ای با آمریکا به شدت در حال افزایش است.
افشاگر ماجرای انفجارهای خطوط لوله نورد استریم نسبت به احتمال رویارویی مستقیم نظامی آمریکا و روسیه در خاک اوکراین هشدار داد.
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده و گفت: ایران با عرضه صد‌ها پهپاد دارای قابلیت‌های مهلک به آن‌ها (روسیه)، به طور مستقیم و قابل اثباتی به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به دخالت مستقیم در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا «نورد استریم» متهم کرد.
وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به دخالت مستقیم در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا «نورد استریم» متهم کرد.
راب بائر رئیس کمیته نظامی ناتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آرتی‌پی پرتغال گفت این بلوک تحت رهبری آمریکا برای رویارویی مستقیم با روسیه آماده است.
سخنگوی کرملین گفت که سفر زلنسکی به واشنگتن بیانگر تداوم عملی جنگ مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا علیه روسیه تا آخرین اوکراینی است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: سیاست کوته‌ بینانه واشنگتن، روسیه و آمریکا را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد.
سفارت ایالات متحده مدعی شده که حملات روسیه در اوکراین تهدیدی مستقیم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی است. در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده به دنبال پناهگاه باشند و فورا اوکراین را ترک کنند.
آناتولی آنتونوف که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه فعالیت داشت، هشدار داد که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.
سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد اگر آمریکا موشک های دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد، این کار به منزله ورود مستقیم به جنگ با روسیه خواهد بود.
یک مقام سابق ارتش آمریکا معتقد است کشورهای غربی باید به اوکراین برای حمله مستقیم به خاک روسیه کمک کنند.
وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه نفوذ واشنگتن بر کی‌یِف تمام مرزهای ممکن را رد کرده اعلام کرد آمریکا به‌تدریج به یکی از طرف‌های مستقیم جنگ اوکراین بدل می‌شود.
وزارت دفاع روسیه به استناد گفته های مقامات اوکراینی، آمریکا را در جنگ میان مسکو و کی یف دخیل دانست.
این هفته هم شاخص های بورس و فرابورس با افت مواجه شدند، اما موضوع با اهمیت این بود که شاخص هم وزن بورس بیش از سه برابر شاخص کل بورس افت کرد.
«از سال 2019، چین اصلی ترین رقیبِ ایالات متحده آمریکا در توسعه و گسترش طرح های فضایی با محوریت کُره ماه بوده است. در سال 2022، روند تقابل ها میان دو کشور به شدت اوج گرفته است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ اوکراین و تشدید تقابلات میان چین و روسیه با کشورهای غربی، شدید تر نیز شده است. در این رابطه شاهدیم که هم چین و هم آمریکا مواضع سخت و تهاجمی را علیه یکدیگر و نیاتشان در مورد فضا و در کنترل گرفتن کُره ماه مطرح می سازند. با این همه، اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که روند تقابل چین و آمریکا در این حوزه، به درگیری نظامی مستقیم ختم نخواهد شد».
علی مطهری نوشت: یک گام دیگر تا مذاکره مستقیم با آمریکا باقی‌ مانده که حق خود را از او بستانیم بدون آنکه لازم باشد منافع ‎روسیه و ‎چین و ‎اروپا را منظور کنیم، کاری که باید سالها پیش انجام می‌شد ولی شعارزدگی و آمریکاستیزی افراطی مانع آن بوده‌ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ