سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در مجموع بازدهی قابل قبولی برای بازار سرمایه نداشت. بازار سهام کمترین بازده را نسبت به سایر بازارهای موازی در این سال به ثبت رساند. اما در ماه‌های پایانی سال گذشته اخبار و قوانین مثبت زیادی به بازار مخابره شد که نیرو‌های محرک خوبی برای رشد بازار بودند؛ از تغییر نرخ ارز نیمایی از ۲۸هزار و ۵۰۰تومان به نرخ توافقی یعنی رقمی بین ۳۵‌هزار تا ۴۰‌هزار تومان گرفته تا آشتی با جهان عرب که پس از مدت‌‌‌ها یاس و ناامیدی، انرژی و پالس مثبتی به اقتصاد ایران ارسال کرد. به نظر می‌رسد چین در پی افزایش نقش سیاسی خود در معادلات جهانی و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه است و سعی دارد نقش واسطی قدرتمند را در جهت ثبات در خاورمیانه بازی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حققان با استفاده از یک روش به نام تجزیه و تحلیل منحنی ویژگی‌های عملکرد گیرنده، تخمین زدند که افراد چند روز نیاز دارند تا مصرف غذای خود را پیگیری کنند تا از نظر بالینی به کاهش وزن قابل‌توجهی برسند.
حل ریشه‌ای مشکلات خودرو در دست نمایندگان مجلس و دولتمردان است و آن‌ها می‌توانند با رفع موانع تحریمی و بانکی عوامل افزایش هزینه تولید را از بین ببرند. این مسائل نه تنها به نفع صنعت خودرو بلکه به سود تمام صنایع و اقتصاد کشور است. بنابراین به جای مواضع هیجانی بهتر است درباره سهم ۳۵ درصدی تصمیمات خود در قیمت صنعت خودرو اقدامی موثر کنند. حال باید مردان سیاست درباره سهم خود در گران شدن خودرو صحبت کنند و توضیح دهند چقدر خود را در این رابطه مسوول می‌دانند.
معاون سابق بانک و بیمه وزارت اقتصاد از ۷ هزار شعبه بانکی اضافی در کشور خبر داد و عوامل موثر بر ناترازی بانکی را برشمرد.
نخست‌وزیر پاکستان بازداشت عوامل موثر در درگیری‌های اخیر در این کشور را خواستار شد.
عوامل موثر در افزایش کلسترول خون را می توان به دو دسته عوامل قابل کنترل و غیر قابل کنترل تقسیم کرد.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی یکی از عوامل موثر در تشدید فرونشست بوده و اکنون وسعت و شدت فرونشست در سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیش از سایر استان‌هاست.
وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارد.
زاکانی صبح امروز و با حضور در ستاد مدیریت بحران تهران ضمن آغاز فرمان مانور امداد هوایی گفت: ۲۱ دستگاه امروز در کنار هم با ۱۹ کارکرد مختلف در ۱۱ نقطه و ۷ منطقه مختلف شهرداری فعال هستند تا تمرین امداد هوایی را که قطعا در مخاطرات از عوامل موثر بر سرعت امداد و نجات است، صورت دهند.
کارشناس بازار سرمایه گفت: درک و فهم عوامل مؤثر بر سیاست تقسیم سـود عـلاوه بـر حفظ منافع سرمایه گذاران، باعث رشد و شکوفایی شرکت‌ها می‌شود.
یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی کودکان به آثار آلودگی هوا بر سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ریه کودکان تا حدود ۱۸ سالگی همچنان در حال رشد است، تک تک عوامل موثر در بروز آلودگی هوا می‌تواند بر ریه کودک و سلامت او اثرات سوء داشته باشد و آغاز برخی حساسیت‌ها و شروع آسم در کودکانی که زمینه بیماری را هم ندارند، ممکن است رخ دهد.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره عوامل موثر در بروز تصادفات،برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در واکنش به سقوط بازیکنان این رشته در بخش مردان رنکینگ جهانی، با تاکید بر عوامل موثر دراین رده‌بندی گفت: حتما تا ماه آینده این سقوط جبران می‌شود.
وزارتخانه ۱۱ نفر از عوامل مؤثر بر نوسانات غیرعادی بازار ارز در شبکه‌های اجتماعی با دستور مقام محترم قضایی بازداشت و روانه زندان شدند. همچنین شناسایی ۳۲۰ نفر از عوامل اصلی مرتبط با کانال‌ها و گروه‌های مجازی نیز انجام پذیرفته است که به زودی اقدامات لازم جهت برخورد با این عناصر مخرب بازار ارز صورت می‌گیرد.
دیابت یا قند خون یک بیماری متابولیکی است که بر اثر آن تولید انسولین در بدن مختل یا متوقف می‌شود و فرد مبتلا به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کند. شایع‌ترین نوع این بیماری به «دیابت خاموش» مشهور است چراکه فرد مبتلا می‌تواند سال‌ها از آن بی‌خبر باشد و همین مساله باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی دیگر به بدن و سلامت وی شود.
اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می‌شود قند خون نسبت به سایر غذا‌ها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.
بررسی‌های یک مطالعه مروری سیستماتیک نشان داد که شیوع خود درمانی در زنان ایرانی نسبتاً بالا است و عواملی مانند در دسترس بودن داروها، هزینه بالا ویزیت پزشکان، اعتقاد به بی‌ضرر بودن خوددرمانی؛ از مهم‌ترین عوامل موثر در این مشکل است.
در حالی در اعتراضات اخیر، توهین ها و فحاشی ها در محیط دانشگاه ها همگان را غافلگیر کرده که بررسی عوامل موثر بر توهین ها نمایانگر اثرگذاری کنشگران داخل و خارج از دانشگاه بر اعتراضات دانشجویی دارد.
در حالی در اعتراضات اخیر، توهین ها و فحاشی ها در محیط دانشگاه ها همگان را غافلگیر کرده که بررسی عوامل موثر بر توهین ها نمایانگر اثرگذاری کنشگران داخل و خارج از دانشگاه بر اعتراضات دانشجویی دارد.
مجتبی سلطانی تحلیلگر بازار سرمایه در تشریح عوامل موثر بر ریزش بازار سهام و پیش ‎بینی روند آتی بازار، اظهار کرد: بازار سرمایه بر اساس سابقه تاریخی خود به طور معمول در مهر ماه شرایط معقولی نداشته و با بررسی بازار سال‌های اخیر خواهیم دریافت که بیشتر شرکت‌ها پس از اتمام مجمع سالانه و تقسیم سود نقدی، روند خوبی را پیش نمی‌گیرند، از این‌رو نمی‌توان طی این بازه زمانی و در کوتاه مدت انتظار بازدهی ویژه‌ای را داشت.
متخصصان آمریکایی چگونگی تاثیر عوامل خطر در مرگ و میر ناشی از سرطان را در سطح جهان بررسی کردند. استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی و شاخص توده بدنی بالا (BMI) بزرگترین عوامل موثر در این موضوع هستند.
بهرامی عوامل موثر در بروز کمبود نیروی انسانی را برشمرد و اظهار کرد: به علت نزدیکی شهرستان‌های تهران به شهر تهران، تقاضا برای انتقال به شهر تهران بالاست. از سوی دیگر با افزایش چشمگیر جمعیت دانش آموزی مواجهیم که یک علت آن مهاجرت‌های درون و برون استانی و دیگری به علت افزایش جمعیت اتباع است.
یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی: باید توجه داشته باشیم که علت ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در فرودگاه مشهد تنها یک عامل باند فرودگاه نبود و سازمان مجموعه‌ای از عوامل و رویداد‌ها را مورد بررسی قرار داده است و اتفاقات زنجیره‌ای از عوامل است و نمی‌تواند یک عامل داشته باشد. وزن سنگین هواپیما در تیک‌آف‌ها، گرمای هوا از دیگر عوامل موثر بوده و ترکیبی از عوامل باعث ترکیدگی لاستیک‌ها شده‌است. باید این سوال مطرح شود که چرا در زمستان شاهد وقوع این اتفاقات نبودیم.
کارل هاینس رومنیگه، رییس سابق باشگاه بایرن مونیخ، از ولخرجی این باشگاه برای جذب سادیو مانه و ماتیس دی‌لیخت راضی نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ