این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لیونل مسی در بامداد امروز در بازی اینتر میامی و فیلادلفیا یونیون تصمیم گرفت که حمایت جانانه‌ای از هم تیمی ۱۹ ساله خود یعنی نوآه آلن داشته باشد.
این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود ۴۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد.
محققان در مطالعه جدیدی مدعی شده‌اند که شواهد مربوط به قدیمی‌ترین یخچال طبیعی دنیا را در نزدیکی دشت‌های طلای آفریقای جنوبی پیدا کرده‌اند. قدمت رسوبات مربوط به این یخچال مخفی به حدود ۲.۹ میلیارد سال پیش برمی‌گردد.
در سال ۲۰۱۲ چیزی در یک زمین گلف پیدا شد که احتمال بودنش در آنجا نزدیک به صفر به نظر می‌رسید: یک کوسۀ زنده که از آسمان آمده بود!
کامبرین شاهد یک "انفجار" زندگی بود که منجر به تشکیل تمام ساختار‌های اصلی بدن حیواناتی شد که امروزه می‌بینیم؛ اولین چشم‌ها و حیوانات پشت استخوانی در این دوره ظاهر شدند، همانطور که Anomalocaris در سال ۱۸۰۰ در بورگس شیل کانادا کشف شد.
مریخ‌نورد کنجکاوی از زمان فرودش در ماه اوت سال ۲۰۱۲، تعدادی سنگ فضایی را در مریخ کشف کرده است، از جمله سنگی فلزی به نام کاکائو (Cacao) که در ماه فوریه سال جاری کشف شد.
روزنامه نیویورک پست با تیتر «دردسر سن پیری» زمین خوردن جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.
سان جین‌شنگ، یکی از مسئولان آکادمی مهندسی چین، درباره آخرین تلاش‌های چین به خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا گفت: مشکل ساخت‌وساز پروژه حفاری را می‌توان با یک کامیون بزرگ که روی دو کابل فولادی نازک رانندگی می‌کند مقایسه کرد.
اسفنج‌ها تمام طول عمر بزرگسالی خود را در یک نقطه می‌گذرانند و غذا‌یشان را از آب دریا تامین می‌کنند، در حالی که ژله‌های شانه‌ای در اعماق اقیانوس‌های جهان در جستجوی غذای خود شنا می‌کنند.
بیل اندرز، با هیجان فریاد کشید و به همکار فضانوردش جیم لاول گفت: «خدای من! این صحنه را ببین، زمین در حال طلوع کردن است. چقدر زیباست!» و از او پرسید: «تو یک فیلم رنگی گرفتی جیم؟ می‌شه لطفا سریع یک رول فیلم رنگی به من بدی؟»
این عکس خیره‌کننده، هلال آفتاب‌زده سیاره زیبای ما را در پس‌زمینه سیاه فضا نشان می‌دهد. در این تصویر با چنین پرسپکتیوی، زمین همانند تصویری تلسکوپی از سیاره‌ای دوردست کوچک است و خط افق کاملاً در میدان دید قرار دارد.
شاید هرگاه صحبت از یک نخبه ریاضی و یا دانشگاه هاروارد می‌شود، به یاد زنده‌یاد مریم میرزاخانی بیفتیم. میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه «استنفورد» بود. او در سال ۲۰۱۴ به دلیل کنش‌گری در زمینه «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آن‌ها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی اولین زن و ایرانی برنده مدال فیلدز است.
دانشمندان بیش از سه هزار مشاهده EXI از مریخ در یک سال را - دوره‌ای که معادل دو سال زمینی است - در کنار هم قرار دادند تا از ترکیب آن‌ها یک نقشه رنگی تولید کنند.
دوربین رنگی نبوغ که دارای وضوح بالایی است، ۲۲ درجه زیر افق زاویه دارد. بنابراین، تصاویری که از بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی به ناسا ارسال شده‌اند، در درجه نخست روی زمین مریخ متمرکز شده‌اند و به دنبال ویژگی‌های زمین‌شناسی جالب و موانع احتمالی پیش رو هستند.
عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده در این منطقه که نشان دهنده رگه‌ای شهاب‌سنگ در آسمان است، در توییتر به اشتراک گذاشته شد. انجمن شهاب سنگ آمریکا که اطلاعات مربوط به مشاهده این جرم آسمانی در ایالات متحده را جمع آوری و منتشر می‌کند، تصویری از این شهاب سنگ را پس از فرود در تگزاس به اشتراک گذاشت. این سازمان گفت که سه شهاب سنگ مختلف در تگزاس، فرانسه و ایتالیا طی سه روز به زمین برخورد کردند.
بعد از پایان بازی بایرلورکوزن و موناکو اتفاقات عجیبی در زمین رخ داد که سردار آزمون نیز در آن نقش داشت.
به تازگی تصویری از سطح مریخ به زمین مخابره شده است که در نگاه اول به چهره یک خرس می‌ماند.
دیدار بشیکتاش در جام حذفی ترکیه با حاشیه همراه بود.
تنها شش روز پیش از اینکه بخش زیادی از زمین وارد سال جدید شوند، در روز ۲۶ دسامبر، سیاره سرخ سال جدید خود را آغاز خواهد کرد که ۶۸۷ روز زمینی به طول خواهد انجامید. این سیاره دارای چهار فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز است و درست مانند زمین، زمستان سیاره سرخ سرد و تابستان آن گرم است، اگرچه زمستان بسیار سردتر از فصل ما است و دمای مریخ به منفی ۷۶ درجه فارنهایت (منفی ۶۰ درجه سانتیگراد) می‌رسد.
به تازگی ماموریت استقامت ناسا اولین لوله ذخیره، حاوی نمونه‌های سنگ‌های گرانبهای خود را روی شن‌های مریخ رها کرد و رکوردی از موادی را که در یک مأموریت آینده می‌توان به زمین بازگرداند، به جای گذاشت. مقامات ناسا در بیانیه‌ای روز چهارشنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام کردند که این یک لحظه کلیدی در جستجوی حیات در مریخ است.
در تصویر زیر که بریده‌ای از یک روزنامه مربوط به سال ۱۳۵۲ می‌باشد، آگهی‌های مربوط به فروش زمین را مشاهده می‌کنید.
کمک داور مسابقه دچار حمله عصبی واگ شد. همین موضوع باعث شد تا بلافاصله کادر اورژانس وارد زمین شده و به وضعیت فلورین ده‌آرائوخو، کمک داور مسابقه رسیدگی کنند.
گئورگی گولسیانی عملکرد خوبی در دیدار مقابل آلومینیوم داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ