این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
M ۵۱ کهکشان‌های دوتایی درحال ادغام و پنجاه و یکمین جرم فهرست معروف چارلز مسیه است. درواقع، کهکشان بزرگ و اصلی با ساختار مارپیچی گرداب مانند که از روبه‌رو دیده می‌شود.
هوش مصنوعی اخیرا پیش بینی کرده است که اگر حیوانات روی کره زمین به مریخ انتقال پیدا کنند، پس از ۱۰۰ هزار سال چه شکلی خواهند شد. در ادامه پیش بینی هوش مصنوعی را در قالب چهار تصویر خواهید دید.
این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
در طول دهه‌ها، دانشمندان می‌دانستند که فوران‌های آتشفشانی یک سنگ آذرین به نام کیمبرلیت، احتمالا حاوی الماس‌هایی در ماتریس سنگی‌اش است و نقاط داغ فوران کیمبرلیت را می‌توان در آفریقای جنوبی، شمال شرقی آمریکا، سیبری و چند نقطه دیگر دنیا یافت.
تکانه‌های سبزرنگی که گاهی دیده می‌شود، نشان می‌دهد که کره زمین چقدر توانسته است کربن‌های تولیدی را جذب کند. اقیانوس هم با تکانه‌های آبی نشان می‌دهد که چقدر موفق شده است تا کربن‌ها را از هوا بگیرد.
سیارات موجود در منظومه شمسی هم مانند زمین تغییر فصول را تجربه می‌کنند، اکنون این دو تصویر به فاصله ۶ ماه از هم توسط ناسا منتشر شده است.
ناسا و بوئینگ از هواپیمایی که امیدوارند زمین را نجات دهد، رونمایی کردند.
شش ضلعی قطب شمال زحل چهار زمین را در خود جای می‌دهد.
تصویر موزاییکی جدید از سیاره سرخ، مریخ را در رنگ‌های متعددی نشان می‌دهد و نمای رنگی بسیار غنی‌تری نسبت به هر زمان دیگری ارائه می‌کند.
گمان می رود این الماس های سیاه بین 2.6 تا 3.8 میلیارد سال قدمت داشته باشند و تاکنون تنها در برزیل و جمهوری آفریقای مرکزی یافت شده‌اند.
بیل اندرز، با هیجان فریاد کشید و به همکار فضانوردش جیم لاول گفت: «خدای من! این صحنه را ببین، زمین در حال طلوع کردن است. چقدر زیباست!» و از او پرسید: «تو یک فیلم رنگی گرفتی جیم؟ می‌شه لطفا سریع یک رول فیلم رنگی به من بدی؟»
این عکس خیره‌کننده، هلال آفتاب‌زده‌ سیاره زیبای ما را در پس‌زمینه سیاه فضا نشان می‌دهد. در این تصویر با چنین پرسپکتیوی، زمین همانند تصویری تلسکوپی از سیاره‌ای دوردست کوچک است و خط افق کاملاً در میدان دید قرار دارد.
به گفته گروه متئوست، این اطلاعات به پیش‌بینی آب و هوا و مقابله با مشکلات شدید آب و هوایی مانند طوفان کمک می‌کنند. «فیل ایوانز»(Phil Evans)، مدیرکل «آژانس ماهواره بررسی آب و هوای اروپا»(EUMETSAT) گفت: این عکس قابل توجه به ما اطمینان زیادی می‌دهد تا انتظار داشته باشیم که ماهواره متئوست، عصر جدیدی را در پیش‌بینی رویدادهای جوی ناملایم آغاز کند.
ناسا با همکاری وزارت دفاع، شرکت بوئینگ را برای تولید X-۳۷ انتخاب کرد. این هواپیمای فضایی آزمایشی، وظیفه آزمایش کردن فناوری‌های جدید، از تعمیر ماهواره‌ها گرفته تا دستیابی به قابلیت استفاده مجدد کامل، و کاهش هزینه ارسال محموله به مدار زمین با یک دهم هزینه، را به عهده داشت.
فوران شدید در آتشفشان ساکوراجیما ژاپن، نمایشی دیدنی از رعد و برق آتشفشانی، گدازه و توده خاکستری را به وجود آورده است که تا سه مایل در هوا می رسد.
ناسا اعلام کرد که شی مرموز که آسمان تگزاس را روشن کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.
تصویر روز ناسا، عکس شهاب‌سنگی است که حدود ۷ ساعت قبل از برخورد با جو سیاره زمین ثبت شده است. مسیر پیش‌بینی‌شده این شهاب‌سنگ فرصت نادری را برای رصدگران شهاب‌سنگ ایجاد کرد.
محققان معمولاً از شواهدی مبنی بر وجود حیات در محیط‌های شدید روی زمین به‌عنوان نقطه مرجع برای شناسایی شرایط محیطی مشابهی که می‌توانند حیات در سیارات داخل یا خارج از منظومه شمسی ما را پشتیبانی کنند، استفاده کرده‌اند.
شهاب سنگ Winchcombe یک شهاب سنگ کندریتی غنی از کربن نادر است که حدود ۴ ٪ از کل شهاب سنگ‌های بازیابی شده را تشکیل می‌دهد و حاوی حداکثر ۳.۵ درصد وزنی کربن است. این اولین شهاب سنگی از این نوع است که در بریتانیا کشف شد.
مریخ نورد ناسا در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ روی این سیاره فرود آمد تا تاریخ زمین‌شناسی آن را بهتر درک کند و نشانه‌های از حیات باستانی بالقوه در آن پیدا کند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشت ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه گذشته خوی را لرزاند که بر اثر آن بیش از ۹ هزار واحد آسیب جزیی یا کلی دیده است.
به تازگی تصویری از سطح مریخ به زمین مخابره شده است که در نگاه اول به چهره یک خرس می‌ماند.
اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، هاکوتو آر در آوریل به ماه می‌رسد و نخستین فرود نرم یک فضاپیمای ژاپنی روی ماه را ثبت خواهد کرد. این فضاپیما در مرحله بعد یک کاوشگر کوچک به نام رشید (توسعه یافته در امارات متحده عربی) را روی ماه آزاد می‌کند تا به مدت یک روز ماه (معادل ۱۴ روز زمین) فعالیت کند.
کاربر دیگر توییتر می گوید که افغانستان در این کره «بزرگتر از واقعیت ترسیم شده است و عملا ایران حذف شده و جز اندکی ازش پیدا نیست. باید دید این صرفا خطای مقیاسی و ترسیمی است یا طالبان اطراف خودشون رو اینطوری می‌بینند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ