مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از کسانی که قصد تردد در محور کندوان را دارند خواست با توجه به تداوم ریزش سنگ ناشی از مداخلات جوی از محور جایگزین هراز استفاده کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از مسافران خواست از هرگونه طبیعت گردی در کوهستان‌ها بویژه جاده چالوس پرهیز کنند.
رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی بارش رگباری باران و شرایط ناپایدار جوی، بویژه در جاده کرج - چالوس گفت: مسافران به دلیل خطر احتمال سقوط سنگ در حاشیه جاده توقف نکنند.
باتوجه به بارش‌های رگباری، اطراف سنگ‌ها سست شده و احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی متصور است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در ارتفاعات البرز به‌ویژه مناطق مشرف به دامنه‌های شمالی البرز، افزایش ابر و مه آلودگی و بعضی ساعات بارندگی، در شمال آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.
تصاویر منتشر شده از جاده چالوس نشان می‌دهد که خودروهای زیادی بر اثر سقوط سنگ در حادثه سیل هفته گذشته به شدت آسیب دیده‌اند.
ریزش سنگ در منطقه هریجان محور کندوان جان ۳ هموطن را گرفت.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اورژانس کشور در استان تهران بر اثر تندباد ۲۷ نفر مصدوم شدند که ۱۸ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۹ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند، در استان اصفهان نیز بر اثر سیلاب ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۹ نفر نیز مصدوم شدند، همچنین در محور کندوان استان مازندران نیز ۲ نفر بر اثر ریزش سنگ مصدوم شدند.
جاده چالوس دارای ۲۰۶ «نقطه پرخطر» به لحاظ استعداد بالای بروز حوادث طبیعی است؛ به‌طوری‌که در هر کیلومتر از این مسیر، ۳۳/ ۱موقعیت ریزش سنگ و بروز سیل، شناسایی شده است. با وجود این «ریسک بالای تردد در محور چالوس»، سال۹۸ یک تیم مطالعه فنی از دولت، با تشخیص «خوردگی، نم‌زدگی و تخریب ۴۵درصد از پل‌های مسیر» و اعلام آدرس پهنه‌های در خطر ریزش دیواره‌کوه، «شرط ادامه استفاده از جاده را به انجام دو عملیات منوط می‌کند.» آیا باران سنگ در حال‌حاضر و تلفات انسانی به معنای نتیجه منفی عملیات است یا بیانگر عدم انجام عملیات؟
محمد احمدی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وضعیت نارنجی در منطقه، اظهار کرد: براین اسای با توجه به احتمال بارندگی و ریزش سنگ هشدار لازم به رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را داشتند داده شد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محور چالوس و آزادراه تهران-شمال مسیر شمال به جنوب به دلیل ریزش سنگ تا اطلاع بعدی مسدود است.
سرگرد احمدی: ریزش سنگ‌های ریز و درشت در محور کندوان از ادوار گذشته تا اکنون خسارت‌های مالی و جانی زیادی بر جا گذاشته است. در آخرین مورد این خسارت‌ها سقوط سنگ در سه شب شب هفته جاری به مرگ ۲ مسافر نوروزی و سه مصدوم از اعضای یک خانواده منجر شد.
بعد از ریزش مجدد سنگ چالوس، این محور مسدود شد. تا اعلام راهداری در خصوص ایمنی کامل محور چالوس از لحاظ ریزش سنگ، دیگر این محور بازگشایی نخواهد شد.
سرهنگ کرمی در پایان با بیان اینکه ناپایداری هوا و بارش برف و باران به ویژه در جاده کرج – چالوس احتمال ریزش سنگ را افزایش داده است، گفت: مسافران در حاشیه جاده توقف نکنند.
حسن شمشکی مدیرعامل پیست اسکی دربندسر به این اتفاق اشاره و بیان کرد: اتفاق خاصی نبود چند سنگ از سنگ چین مربوط به مسیر منحرفی پیست ریزش کرده و روی ماشین‌هایی که آنجا پارک کرده بودند، افتاده است. این اتفاق در قسمت ضلع غربی بوده است و در بقیه قسمت‌ها مشکل خاصی نداریم. نمی‌دانم چه کسی این موضوع را تا این حد بزرگ کرده است.
ریزش معدن ذغال سنگ در مغولستان چین منجر به کشته شدن دستم کم 10 نفر و مفقود شدن ده‌ها فرد دیگر شد.
به گزارش رسانه های دولتی چین، در پی ریزش یک معدن زغال سنگ در آلکسا لیگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین، حداقل دو نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر گرفتار شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرروت آمادگی ارگان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد بحران تاکید کرد و گفت:‌ در همین راستا نیز هشدار‌ها و توصیه‌های لازم به دستگاه‌های امدادی، خدماتی، انتظامی و ... داده شده است.
کوثر - دقایقی پیش ریزش سنگ در محور اردبیل - سرچم ورودی تونل شماره ۹ اتفاق افتاده و راهداران شهرستان کوثر در حال پاکسازی جاده و بازگشایی مسیر تردد هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در مسیرهای کوهستانی این استان هشدار داد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران و وقوع مه در پایتخت نسبت به خطر سقوط بهمن در ارتفاعات و ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی هشدار داد.
هشت کارگر براثر ریزش معدن سنگ در میزورام هند به دام افتادند و جستجو برای یافتن افراد دیگر همچنان ادامه دارد.
ریزش معدن غیرمجاز سنگ کرومیت روستای دهمورد شهرستان بختگان ۲ کشته و یک مصدوم داشت
ریزش سنگ در محور هراز باعث مسدود شدن جاده شد. ویدئویی از وضعیت این جاده ببینید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ