مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از مسافران خواست از هرگونه طبیعت گردی در کوهستان‌ها بویژه جاده چالوس پرهیز کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و احتمال توفان گرد و خاک در ۴ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۱ تیر) خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از شنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۷ تیر) خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: افزایش نسبی دما، وقوع دمای بالای ۴۹ درجه و پایداری جوی در اکثر استان‌ها پیش بینی می‌شود.
مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ از دوشنبه تا پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ خرداد) خبر داد.
هواشناسی مازندران نیز روز گذشته با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر از بعد از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت) در مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر در استان‌های مازندران و گلستان خبر داد.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور؛ در دو روز آینده در شمال تهران، نیمه شرقی استان فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، سمنان، آذربایجان شرقی و غربی، یزد و... شاهد باران خواهیم بود.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها را توصیه می‌کند.
محمد احمدی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وضعیت نارنجی در منطقه، اظهار کرد: براین اسای با توجه به احتمال بارندگی و ریزش سنگ هشدار لازم به رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را داشتند داده شد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی و احتمال رگبار شدید باران، وزش باد متوسط و ریزش تگرگ در استان، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی واحتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی از مقاطع از استان تهران از مردم خواست که از اتراق در کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.
در پی هشدار هواشناسی، از دوشنبه تا سه‌‎شنبه احتمال بارش شدید برف و باران و سقوط بهمن در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر براثر بارش برف و باران در ۱۲ استان خبر داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا تداوم استقرار هوای سرد به‌ویژه برای ساعات شب (شب مانی) و اوایل صبح، شرایط سرمازدگی را رقم می‌زند.
سازمان هواشناسی کشور درخصوص یخ‌زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر بر اثر این مخاطره جوی هشدار داد.
با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تشکیل کمیته اضطرار به احتمال زیاد مدارس و دانشگاه‌ها طی دو روز آینده تعطیل خواهد بود.
مرادی‌پور گفت: براساس هشدار فوری سازمان هواشناسی تا دو ساعت آینده در نیمه جنوبی استان بوشهر و نیمه غربی استان خوزستان شاهد بارش شدید باران و احتمالا وقوع سیل خواهیم بود.
همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.
بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص نفوذ سامانه بارشی از اوایل وقت یکشنبه مورخ ۳ مهر ۱۴۰۱ تا اواخر وقت دوشنبه ۴ مهرماه؛ شاهد وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران، کاهش محسوس دما، پدیده مه و احتمال رعد و برق در سطح استان به ویژه نیمه غربی خواهیم بود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابر‌های همرفتی همراه با رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال گردوخاک، در نقاط مستعد ریزش تگرگ به‌ویژه در ساعات بعدازظهر طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۲۷ و ۲۸ شهریور) درجنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان خبر داد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای ۹ استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است و امکان آبگرفتگی و سیلاب برای این استان ها وجود دارد.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ