منطقه یورو در حالی که تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو آن در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، ۰.۱ درصد کاهش یافته است، رسما وارد مرحله رکود اقتصادی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: چند روزه تا حداکثر چند هفته برای تبدیل یوان کره به یورو زمان می‌برد و پس از آن پول‌های بلوکه شده ایران به یک حساب در یکی از کشور‌های منطقه واریز می‌شود و، اما از مسیر این دارایی‌ها کالا‌های غیر تحریمی که نیاز داریم تهیه می‌کنیم.
در جریان یورش شبانه نظامیان صهیونیستی به منطقه شرقی نابلس حداقل یک فلسطینی به شهادت رسید.
شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل، محصولات کشاورزی فلسطینیان را به آتش کشیدند.
همتی در واکنش به استعفای محسن رضایی عنوان کرد: آقای رضایی در اولین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۰ مدعی شدند که پول ملی را تقویت و بعداز یورو و دلار به قوی‌ترین پول منطقه تبدیل خواهند کرد.
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند.
اگرچه پس از بحران مالی منطقه یورو در سال ۲۰۰۸ انتظار می‏رفت چالش های اتحادیه اروپا به پایان برسد اما رقابت های سیاسی برای رهبری در اروپا یکی از موانع مهم این اتحادیه است.
اولین کاهش تورم ۲۰۲۳ در منطقه یورو ثبت شد
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به شدت هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیستها که آخرین مورد آن یورش بن گویر به محوطه این مکان مقدس بود را محکوم کرد.
کرواسی از امروز یعنی آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی، به طور رسمی به عضویت منطقه یورو و پیمان شنگن درآمده است.
گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای از عملیات جدید تیراندازی علیه نظامیان صهیونیست در منطقه قباطیه (از توابع جنین) خبر داد.
کسری حساب جاری منطقه یورو در ماه اکتبر به ۴۲۵ میلیون دلار رسید.
نظامیان صهیونیست بامداد امروز یک جوان فلسطینی را در منطقه کفر قاسم در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به شهادت رساندند.
عبدالناصر همتی در واکنش به ناتوانی دولت در تحقق وعده ها و رشد شتابان قیمت‌ها گفت: شما به مردم گفتید پول ایران را بعد از یورو و دلار قوی ترین پول منطقه خواهیم کرد. شما گفتید تورم را تک‌رقمی می کنید. شما گفتید جلوی استقراض از بانک مرکزی را می گیرید. مگر آقای رئیسی اینها را نگفت؟ مگر آقای رضایی نگفت؟ مگر تمام پوششی هایی که همراه آقای رئیسی آمده بودند اینها را نگفتند؟ این ادعاها چه شد؟ وی در ادامه تصریح کرد: اگر واقعا گمان می کنید قبلی ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی توانید آن را درست کنید، استعفا دهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود...»
اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که منطقه یورو در طول زمستان با افزایش قیمت انرژی وارد رکود خواهد شد.
بری آیچنگرین تحلیلگر اقتصادی نوشت که کشورهای مختلف جهان باید ذخایر خود را با ارزهای منطقه یورو، چین و سایر اقتصادهای دیگر متنوع سازند.
مبارزان مقاومت با یورش بامدادی نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه ای در غرب نابلس مقابله و به سوی آنها تیراندازی کردند.
مبارزان مقاومت با یورش بامدادی نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه ای در غرب نابلس مقابله و به سوی آنها تیراندازی کردند.
نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global نشان می‌دهد که روند نزولی اقتصاد منطقه یورو در ماه سپتامبر عمیق تر شده و فعالیت‌های تجاری برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.
اقتصاددان استاندارد اند پورز گلوبال مارکت اینتلیجنس، گفت: رکود در منطقه یورو وجود دارد، زیرا شرکت‌ها از بدتر شدن شرایط کسب‌وکار و افزایش فشار قیمت‌ها مرتبط با هزینه‌های انرژی خبر می دهند.
نظامیان صهیونیست صبح امروز با یورش به منطقه اریحا در نوار مرزی شرق کرانه باختری، منزل سه خانواده فلسطینی را ویران و آنها را بی خانمان و آواره کردند.
تورم سالانه منطقه یورو در ماه آگوست در بحبوحه بحران انرژی به ۹.۱ درصد رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ