ماکرون با صدور حکمی وزیر خارجه سابق فرانسه، لودریان را به عنوان فرستاده و ماموز ویژه خود در امور لبنان منصوب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه فرانسه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس نظامیانش را از نیجر خارج نمی‌کند؛ ما تصمیمات کودتاچیان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز که یک شهید و چندین زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.
فرانسه امروز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.
استرالیا با عبور از فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زنان، برای تیم ملی زنان ایران خط و نشان کشید.
تیم ملی استرالیا موفق شد با پیروزی برابر فرانسه راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی زنان 2023 شود.
پایان نفوذ استعماری فرانسه در قاره آفریقا و زمان بندی مشکوک درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
رسانه‌های عبری زبان مدعی مشارکت فرانسه در وساطت برای آرام‌سازی اوضاع و کاهش تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله جهت ممانعت از درگیری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شدند.
در سایه تنش‌های مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه این رژیم از وزیر خارجه فرانسه خواست تا مانع از وقوع جنگ با حزب‌الله لبنان شود.
کشیده شدن اعتراضات فرانسه به بلژیک و سوئیس و همچنین اذعان رژیم صهیونیستی به قدرت موشکی حزب الله لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
بعد از بی‌نتیجه ماندن تلاش کمیته پنج‌جانبه برای حل مشکل انتخاب رئیس جمهور لبنان، پاریس از ریاض خواسته، نظر به اهمیت نقش ایران، تهران به این کمیته بپیوندد؛ از همین رو ایران هفته آتی در نشست این کمیته حاضر خواهد شد.
یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که فرانسه نقش ایران در منطقه را مهم تلقی می کند.
خبرگزاری فرانسه از سفر نماینده ویژه «ماکرون» به لبنان در روز چهارشنبه خبر داد.
رئیس جمهور سابق لبنان به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه سوریه واکنش نشان داد.
بر اساس قانون فرانسه، هر نوع رابطه جنسی بین رئیس و زیردست جرم تلقی می‌شود.
اعتراض به حضور آوارگان سوری در لبنان به لبنانی های مقیم فرانسه هم رسیده است.
سفارت انگلیس در بیروت از اتباع کشورش در لبنان خواست به دنبال تنش های مرزی و تبادل آتش در مرزها با اسرائیل، هوشیاری خود را حفظ کنند.
مشاور دربار پادشاهی سعودی و مشاور رئیس جمهور فرانسه در خصوص تأثیرگذاری توافق ایران و عربستان بر انتخاب رئیس‌جمهور لبنان رایزنی کردند.
یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع پارلمانی از برگزاری قریب الوقوع نشستی سه جانبه با حضور مقامات آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در ارتباط با موضوع تحولات لبنان خبر داد.
رئیس جمهوری فرانسه برای دیدار با مسئولان لبنانی ۲۴ دسامبر به بیروت می رود.
شرکت توتال فرانسه اعلام کرد: عملیات اکتشاف گاز در سواحل لبنان در منطقه موسوم به «بلوک ۹» را اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۳) آغاز خواهد کرد.
رئیس جمهور فرانسه ضمن استقبال از توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را خواستار شد.
هیئتی از شرکت انرژی توتال فرانسه به منظور رایزنی برای بهره برداری از میادین گازی لبنان با میشل عون دیدار کرد.
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با میشل عون رئیس جمهور لبنان، حصول توافق در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو را به وی تبریک گفت.
منابع لبنانی اعلام کردند که سفیر آمریکا در بیروت، امروز شنبه پیام مکتوب آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی را تقدیم میشل عون رئیس جمهور لبنان کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ