با هدف پشتیبانی و حمایت موثر از تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی اولویت‌دار در حوزه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی ایجاد شد و فعالیت‌های آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنیاد ملی علم ایران از تحقیقات حوزه شیمی زیست‌شناختی تا سه برابر حمایت‌های عادی این بنیاد حمایت می‌کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تحقیقات اثرگذار محور اصلی بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی هستند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تحقیقات اثرگذاری محور اصلی بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی هستند.
اعضای هیات آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی در نشست با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم تقویت بیش از پیش دیپلماسی علمی میان دو کشور تاکید کردند.
مدیر پژوهش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت:این نهاد برای دانشمندان و اساتیدی که برای چاپ مقالات در۵۰ مجله معتبر اقدام می‌کنند، حمایت مالی تا سقف ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته است.
بنیاد علم ایران بنا دارد تا از این پس در دو نوبت برخی اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی که پاسخگوی نیازهای کشور باشند را در قالب فراخوان عمومی مورد حمایت قرار دهد.
فراخوان مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای حمایت از دوره‌های پسادکتری(تحقیقات بنیادی) منتشر شد.
کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، باید به زودی برای ادای توضیحات درباره پرداخت مالیاتش در دادگاه حاضر شود.
سه کشور اروپایی در نامه مشترکی خطاب به سازمان ملل اعلام کردند: خرابکاری که در خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه رخ داد، بی سابقه بوده است.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به منظور حمایت از محققان پسادکتری منعقد شد.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق از اجرای تحقیقات از ۱۷ متهم پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.
روز پنجشنبه گذشته نیز یک تیم تحقیقاتی از موسسه «وایزمن» در فلسطین اشغالی (رژیم صهیونیستی) گزارش تحقیقات خود در ارتباط با مدل‌های جنینی انسانی بر اساس سلول‌های بنیادی را منتشر کرد.
برخی از انواع قرص‌های ضدبارداری می‌توانند بر سیستم قلبی-عروقی تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه نشان داد که انواع خاصی از قرص‌های ضدبارداری با تغییرات فشارخون مرتبط است. برخی از قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن ممکن است خطر ایجاد لخته خون در رگ‌ها را افزایش دهند. لخته‌های خون می‌توانند منجر به ترومبوز ورید عمقی شوند که بر جریان خون در اندام‌ها تأثیر می‌گذارد یا اگر به ریه‌ها برود باعث آمبولی ریه می‌شود.
مائوری والتونن، نویسنده ارشد مقاله از موسسه تحقیقات بنیادی تاتا در بمبئی هند در این باره گفته: «کهکشان OJ ۲۸۷ از سال ۱۸۸۸ در عکس‌ها ثبت شده و از سال ۱۹۷۰، تحقیقات زیادی درباره آن انجام شده است. حالا مشخص شده که ما واقعا بدشانس بودیم. هیچ‌کسی این کهکشان را دقیقا در آن شب‌هایی که شیرین‌کاری‌های یک‌شبه‌اش را انجام می‌داد، ندیده بود.»
اهواز - دادستان عمومی و انقلاب ایذه از آغاز تحقیقات در خصوص قتل مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب خبر داد.
محققان ایرانی در تحقیقاتی موفق شدند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری «پریودنتیت» از شایع ترین بیمای های دندانی روشی جدید را معرفی کنند.
مرکز تحقیقاتی John Innes و دانشگاه استنفورد با تشکیل یک تیم تحقیقاتی و نیز با همکاری یکدیگر، از تکنیک‌های نوین و بنیادین برای کشف مسیر‌های بیوسنتزی این مولکول‌های ارزشمند خبر دادند. این مولکول‌ها توسط گیاهی خاص از جمله ماهون (mahagony) و مرکبات تولید می‌شوند.
دانشگاه شیراز، پژوهشگاه دانش های بنیادی و دانشگاه تهران در نظام رتبه بندی نیچر ایندکس رتبه اول تا سوم در میان مراکز آموزشی و تحقیقاتی ایران را کسب کردند.
محققان طی پژوهشی به نتیجه رسیدند که لایه های غضروفی چاپ شده بهتر از بسترهای مهندسی شده غضروف سازی را القا می کنند.
محققان طی پژوهشی به نتیجه رسیدند که لایه های غضروفی چاپ شده بهتر از بسترهای مهندسی شده غضروف سازی را القا می کنند.
تیم «تحقیقات بنیادین هوش مصنوعی»(FAIR) در شرکت متا یک مدل زبانی هوش مصنوعی نوین با نام اختصاری LLaMA را معرفی کرده است.
مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (centre national de la recherche scientifique) یا به اختصار CNRS؛ یک سازمان پژوهشی دولتی که اصلی‌ترین سازمان پژوهشی فرانسه و بزرگترین آژانس علوم بنیادی اروپا است.
تحقیقات محققان نشان داد مهار پروتئین کیناز p۳۸ پتانسیل تمایزی سلول های بنیادی پرتوان جنینی به اندودرم را افزایش می دهد.
اولین پرواز آزمایشی با نمونه اولیه این کپسول فضایی در هفته سوم دسامبر در تاسیسات بالن موسسه تحقیقات بنیادی تاتا واقع در حیدرآباد هند انجام خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ