مرکز تحقیقاتی John Innes و دانشگاه استنفورد با تشکیل یک تیم تحقیقاتی و نیز با همکاری یکدیگر، از تکنیک‌های نوین و بنیادین برای کشف مسیر‌های بیوسنتزی این مولکول‌های ارزشمند خبر دادند. این مولکول‌ها توسط گیاهی خاص از جمله ماهون (mahagony) و مرکبات تولید می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به‌دنبال وصول گزارش‌هایی پیرامون بروز اختلالات مرموزی در عرضه‌ی برخی داروهای حیاتیِ بیماران و تشدید ناموجه این اختلالات در مقاطع خاص (همچون دوره‌ی فراگیری ویروس کرونا در کشور)، این وزارت‌خانه بررسی و ریشه‌یابی مسئله را در دستور کار خود قرار داد.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا پروتئین جدیدی را شناسایی کرده‌اند که به پیشرفت باکتری‌های دهان در سایر نقاط بدن کمک می‌کند. این کشف می‌تواند منجر به توسعه دارو‌های جدیدی شود که پروتئین را هدف قرار می‌دهند و در درمان سرطان مؤثرند.
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به توفیقات چشمگیر مرزبانان در کشف داروهای قاچاق و موادمخدر گفت: مرزبانان کشورمان از ابتدای سال تاکنون بیش یک هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردند.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از ۳۰۰ بسته انواع داروی قاچاق و نایاب در محله گاندی تهران خبر داد.
سردار بنی‌اسدی‌فر حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد و گفت: در صورت کشف این قبیل دارو‌ها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.
رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف ۲۲ میلیون عدد داروهای کمیاب و نایاب و شناسایی محل دپوی بیش از ۴۰ میلیون داروی غیرمجاز خبر داد.
گروهی از اخترفیزیک‌دانان و ستاره‌شناسان که آخرین داده‌های ارسال‌شده توسط کپلر را بررسی می‌کنند، می‌گویند دو سیاره جدید و یک سیاره احتمالی را پیدا کرده‌اند که از نزدیک به دور سه ستاره کم‌نور در فاصله حدود ۴۰۰ سال نوری از زمین می‌چرخد.
رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری چهار نفر پشتیبان بازارهای سیاه مجازی داروهای غیرمجاز و کمیاب در تهران بزرگ خبر داد.
امانی عضو شورای شهر تهران گفت که اخبار مربوط به فساد ۲۰ هزار میلیاردی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود مربوط به ادوار گذشته است و نه دوره ششم مدیریت شهری.
دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) آنتی بیوتیکی جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند گونه کشنده ابرمیکروب را از بین ببرد. هوش مصنوعی با کاهش هزاران ماده شیمیایی بالقوه به تعدادی انگشت شمار امکان آزمایش آن‌ها را در آزمایشگاه فراهم کرد. نتیجه این آزمایش، تولید یک آنتی بیوتیک آزمایشی و قوی به نام «آبوسین» بود که قبل از استفاده همگانی از آن به آزمایشات بیشتری نیاز دارد. محققان در کانادا و آمریکا می‌گویند که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که به کشف دارو‌های جدید به طور گسترده‌ای سرعت ببخشد. این تازه‌ترین نمونه از آزمایشاتی است که نشان می‎‌دهد چگونه هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی درعلم پزشکی ایجاد کند.
دانشمندان با بررسی تصاویر استقامت، با دانه‌های رسوبی درشت و قلوه‌سنگ‌ها روبه‌رو شدند که می‌توانند نشان‌دهنده یک رودخانه خروشان باستانی در سیاره سرخ باشند.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بسته‌های داروهای مکمل دپو شده و قاچاق در جنوب تهران خبر داد.
«پیتر ون داکوم» (Pieter van Dokkum)، پژوهشگر «دانشگاه ییل» (Yale University) گفت: ما باور داریم که در ورای این سیاه‌چاله، یک رد پا را می‌بینیم که برای ایجاد آن، گاز سرد می‌شود و می‌تواند ستاره‌ها را تشکیل دهد. بنابراین، ما به شکل‌گیری ستاره‌ای نگاه می‌کنیم که به دنبال سیاه‌چاله حرکت می‌کند. آنچه ما می‌بینیم، پیامد‌های آن است. مانند رد پشت یک کشتی، ما دنباله پشت سیاه‌چاله را می‌بینیم.
دادستان تهران از کشف داروی قاچاق تاریخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: در محل دپو داروها در یک منزل مسکونی مقادیر قابل توجهی داروی سقط جنین، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.
سال ۲۰۲۰، نزدیک دهکده‌ی کوچک میسگاند در کیپ شرقی در آفریقای جنوبی یک بسته‌ی غیرعادی به صورت اتفاقی کشف شد؛ محتوای این بسته اطلاعات تازه‌ای دربارۀ شیوه‌های قدیمی طبابت در آفریقا در اختیار محققان گذاشت.
دادستان تهران بیان کرد: در این عملیات کارگاه فرآوری دارو‌های تقلبی ترک اعتیاد شناسایی شد که طی آن بیش از ۴ میلیون حبه قرص متادون و مقادیر زیادی شربت تریاک و شربت متادون کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز، کمیاب، تاریخ مصرف گذشته و فاسد خبر داد.
دادستان تهران گفت: دستورات قضایی لازم جهت شناسایی متهمان و انبار نگهداری دارو‌ها خطاب به فرماندهی تهران بزرگ صادر شد که در ابتدا محل نگهداری سرم‌ها در منزلی در محدوده شیخ هادی شناسایی و تعداد ۳۰۲ عدد سرم کشف و جهت بررسی تخصصی و قابلیت مصرف تحویل دانشگاه علوم پزشکی مربوطه شد.
گلب زیلبرشتاین محقق درباره بررسی نسخه خطی «مرشد و مارگاریتا» از بولگاکوف می‌گوید: «ما اثرات مورفین و پروتئین‌های پاتولوژی کلیه را در صفحات این کتاب خطی پیدا کردیم.» این مسئله نشان می‌دهد که او در زمان نوشتن این رمان تحت‌تأثیر دارو‌های مسکن برای رفع درد کلیه بوده است.
گزارشی از کشف ۳ هزار واحد سرم و برخی داروهای کمیاب در ساختمانی در مرکز تهران و فروش آن در فضای مجازی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره‌های نوسنگی، هزاره اول قبل از میلاد تا دوران اسلامی در بخش کن استان تهران خبر داد.
در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهمترین این حوادث را بخوانید.
محققان دانشگاه کلمبیا از داده‌های مربوط به بیش از ۴۳ هزار فرد مبتلا به اوتیسم برای یافتن ژن‌های پنهان اوتیسم استفاده کردند که می‌تواند بیشتر موارد ابتلا را توضیح دهد.
ساخته ماریل هلر، جزو آن دسته درام‌هایی است که هرچند تحسین گروه بزرگی از منتقدین را در پی داشته، کمتر در معرض توجه عموم قرار گرفته و از این منظر با فیلمی روبه رو هستیم که می‌تواند برای تماشاگر در حکم کشف و شگفتی باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ