محققان ایرانی در تحقیقاتی موفق شدند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری «پریودنتیت» از شایع ترین بیمای های دندانی روشی جدید را معرفی کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علائم گرمازدگی را بشناسید و با روش‌های ساده از ابتلا به آن جلوگیری کنید.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چربی شکمی در برخی از افراد می‌تواند از انسان در برابر ابتلا به دیابت محافظت کند! این یافته‌ها به این معنا نیست که چربی شکمی مشکلی ندارد، زیرا هنوز یک عامل خطر جدی برای بیماری‌ های قلبی عروقی محسوب می‌شود.
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ...، اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد.
ویتامین D منجر به جلوگیری از تشکیل لخته خون و کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود. ویتامین D در طیف گسترده‌ای از مواد غذایی مانند بادام، دانه‌های کامل، آفتابگردان، تخم مرغ و آجیل یافت می‌شود. از مکمل‌های ویتامین D نیز برای رقیق شدن خون می‌توان بهره برد.
چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.
بهترین درمان میگرن روی آوردن به زندگی سالم است. زندگی سالم با سبک زندگی سالم و دوری از التهاب و سروصدا بهترین کمک برای درمان میگرن است. همانطور که در ابتدا گفتیم میگرن یک مشکل عصبی است و باید تلاش شود از تحریک اعصاب جلوگیری شود. به طور کلی باید از عوامل تشدید میگرن دوری کرد. دوری از اماکن شلوغ و ساختن یک محیط امن و بی‌سروصدا از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای کاهش درد میگرن می‌توانید انجام دهید.
پتاسیم و اسید سیتریک موجود در لیمو باعث کاهش اشباع ادرار و جلوگیری از رشد کریستال و ابتلا به سنگ کلیه می‌شود.
کلم، میکروب‌کش است و ویروس‌ها و باکتری‌های مولد بیماری‌های عفونی را از بین می‌برد. مصرف سبزی‌های این خانواده جلوی ابتلا به سرطان ریه را می‌گیرد. اگر هفته‌ای یک‌بار از این خانواده مصرف کنید خطر ابتلا به این سرطان را در خانواده‌تان کم می‌کنید.
سبک زندگی بی‌تحرک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی بیماری‌های التهابی و سرطان‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.
۱. روزانه ۵ واحد یا بیشتر از انواع سبزی و میوه مصرف کنیم. ۲. مصرف مقدار زیادی از غذا‌های با فیبر بالا، مانند نان‌های سبوس دار، غلات و حبوبات.۳. با افزایش فیبر در رژیم غذایی، مقدار مایعات بایستی به دست کم ۸ لیوان در روز افزایش یابد.
کلسیم رژیم غذایی قبل از رسیدن به کلیه‌ها به اگزالات متصل شده و از ایجاد سنگ جلوگیری می‌کند. مشخص نیست که آیا مصرف کلسیم به شکل مکمل همان اثر مفید را خواهد داشت یا خیر.
یک تصور اشتباه رایج وجود دارد که می‌گوید مصرف زیاد کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. این در حالی است که غذا‌های غنی از کلسیم در رژیم غذایی، مانند شیر، ماست، پنیر، شیر غنی شده، لوبیا سفید، بادام و دانه چیا در واقع خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهند.
در سنین ۸۵ سالگی به بعد، درصد زیادی از مردان با عارضه بزرگی پروستات زندگی می‌کنند، اما با اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان پروستات را سالم نگه داشت و خطر ابتلا به هیپرپلازی خوش خیم را کاهش داد.
همزمان با شیوع دوباره ویروس امیكرون و اعلام آن از سوی وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از ابتلای بازیکنان و کادر فنی به این بیماری، فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک ایران اعلام کرد، رقابت‌های والیبال داخلی کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده تا احمد عربانی، کارتونیست هم‌میهن نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.
بر خلاف قلب، کبد، کلیه‌ها و... اغلب افراد در صورت ابتلا به مشکلات کیسه صفرا از آن بی‌اطلاع هستند. سنگ کیسه صفرا در درصد کمی از مردم با علائمی از قبیل درد شکم، تهوع، نفخ، استفراغ، بروز می‌کند. هنگامی که علائم سنگ صفرا مکرر و عود کننده باشند، درمان، جراحی و برداشتن کیسه صفرا است.
متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری آلزایمر به طور معمول به یک زمینه مستعد ژنتیکی و همچنین عوامل محیطی، برای بروز خود نیازمند است. تحقیقات انجام گرفته مؤید این نکته است؛ افرادی که سابقه مطالعه بیشتری دارند، دیرتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند و یا در صورت ابتلاء، خفیف‌تر مبتلا می‌شوند، زیرا در این افراد سلول‌های مغزی، مرتب در حال فعالیت هستند و بازسازی و قوی‌تر می‌شوند. همچنین وی از ورزش به عنوان عاملی که در جلوگیری از انواع بیماری‌ها مؤثر است، نام برد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه معمولا شهرداری پس از ایجاد شغل مزاحم متوجه آن می‌شود، توضیح داد: شهرداری در فرآیند صدور مجوز برای کسب و کار حضور ندارد. زمانی‌که یک شغل مزاحم ایجاد می‌شود، به شهرداری اعلام می‌کنند که باید مزاحمت این شغل رفع شود، درحالی‌که قانون با صراحت اعلام کرده است که باید ابتدا از ایجاد شغل مزاحم جلوگیری شود.
برای مراقبت از خود و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌توان این موارد را رعایت کرد: ابتدا گرم نگه داشتن بدن، نوشیدن مایعات گرم و پرهیز از قرار گرفتن در معرض سرما بخصوص شب‌ها و پرهیز از استفاده از وسائل خنک‌کننده در ساعات شب و اولیه صبح.
هضم غذا و انتقال مواد مغذی مصرف شده به دیگر اعضای بدن وظیفه معده است که اختتلال در عملکرد این عضو و ایجاد تومور‌هایی منجر به ابتلا به سرطان معده خواهد شد.
یک مطالعه جدید از سوی محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که خوردن ۵ تا ۶ آلو خشک در روز می‌تواند توده و تراکم استخوان را حفظ کرده و از ابتلاء به پوکی استخوان جلوگیری کند.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درباره علائم هشدار بروز آلزایمر، بیان کرد: اختلال حافظه، مشکلات در انجام کار‌های عادی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، ضعف یا کاهش قضاوت، مشکلات در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، تغییرات در حالات و رفتار، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها و از دست دادن انگیزه، ۱۰ نشانه مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.
در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.
یک درمان استنشاقی جدید ابداع شده که داده های ژنتیک در ریه ها را تغییر می دهد تا از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند.
بخش اعظم علل تومورهای مغزی به خوبی شناخته نشده‌اند و عوامل خطرزا برای تومورهای مغزی نادر هستند. افراد مبتلا به سندرم‌های ارثی نادر مانند نوروفیبروماتوز، توبروس اسکلروزیس، سندرم فون هیپل لیندو و سندرم لی فرامنی در معرض افزایش خطر ابتلا به برخی از تومورهای مغزی قرار دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ