محققان با انجام یک مطالعه جدید و بی سابقه سلول‌های ایمنی بیماران مبتلا به سرطان را با روش دستکاری ژنتیک کریسپر ویرایش کرده‌اند تا موجب بهبودی آنها شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دانشگاه میسوری آمریکا شکل جدیدی از فراماده را براساس روش بعد چهارم مصنوعی توسعه داده اند که در رایانش کوانتومی و همچنین مهندسی مناطق حساس به زلزله کارآمد است.
وحید هاشمیان که ۲۴ ماه طول کشید تا حقوق اولش را بگیرد و کار را ترک نکرد، نه تنها پاداش نگرفت، بلکه جزا هم گرفت؛ ما به خاطر صعود مجازات شدیم...
محققان دانشگاه MIT روشی برای حفاظت از تصاویر در مقابل ادیت های هوش مصنوعی ابداع کرده اند.
قانون جدید آفساید که کمک می‌کند فوتبال پرگل‌تری شاهد باشیم امسال در سه کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
شاهکار لئوناردو داوینچی که شاید بتوان عنوان مشهورترین نقاشی جهان را به آن داد،‌ حالا سوژه جدیدی برای نمایش توانایی‌های هوش مصنوعی شده است. منبع: خبرفوری
فایرفلای ابزار جدیدی است که به لطف پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی به فتوشاپ اضافه شده است و می‌تواند با دریافت توضیحات کاربر تصاویر را ویرایش کند و تغییر دهد.
الیاس نادران نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس، با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام نامزدی کرد. او نوشته است: شفافیت آرا شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود. صرف نظر از اینکه آیا کسی میتواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه، انتظار این بود که حداقل آن‌ها که شعار شفافیت داده اند به آن عمل می‌کردند. اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد داستان خودرو‌های شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت.
لیگ ستارگان قطر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن نتایج بررسی‌های خود در مورد دستکاری نتیجه بازی السیلیه و المرخیه را منتشر کرد.
دکتر مجتبی محبی، فوق‌تخصص متابولیسم و غدد درون‌ریز می‌گوید: «در سال‌های اخیر برخی از خانواده‌ها با مشکل بلوغ زودرس در بچه‌ها روبه‌رو شده‌اند. بلوغ زودرس به ظهور علایم بلوغ در پسران در ۸ سالگی و در دختران در ۷ سالگی اطلاق می‌شود. خیلی از موارد مثل رشد موی زیر بغل پسران در ۱۰ سالگی یا رشد اندام‌های جنسی دختران را بلوغ زودرس نمی‌گویند، بلکه معنای آن سیر بلوغ است و بلوغ زودرس در سن‌های پایین‌تر شروع می‌شود.»
پاری سن ژرمن که ممکن بود به دلیل مبلغ پاداش کیلیان امباپه به تخطی از قوانین فیرپلی مالی متهم شود به دلیل استفاده از ترفندی حسابداری با مشکل مواجه نخواهد شد.
در هفته گذشته پخش یک کلیپ تبلیغاتی درباره پروژه شرکت اکتولایف برای تولد نوزاد از طریق دست کاری و اصلاح ژنتیکی و البته در کپسول‌های رحم مصنوعی در دنیا جنجال بسیاری به پا کرد و بسیاری از اساتید برجسته اخلاق پزشکی این طرح را یک فاجعه نامیدند.
ادعای هی مبنی بر موفقیت دستکاری ژنتیکی اش هنوز تایید نشده است. در واقع، هنوز مشخص نیست که آیا این آزمایش موفقیت آمیز بوده یا خیر، جدای از پیچیدگی‌های اخلاقی که این روش دارد.
استارتاپ هوش مصنوعی Runway که پارسال مدل تبدیل متن به تصویر Stable Diffusion را منتشر کرده بود، حالا مدل جدیدی به‌نام Gen-۱ را ساخته است که می‌تواند ویدیو‌های موجود را از طریق فرمان‌های متن یا تصاویر دیگر تغییر دهد و به سبک‌های متفاوت تبدیل کند.
محمد درویش، کنشگر محیط‌زیست درباره تغییر شاخص آلودگی‌هوا گفت: «اظهارنظر وزیر کشور در حدی است که آدم فکر می‌کند او شوخی کرده و واقعی نیست. این شاخص‌ها براساس سلامتی انسان‌ها طراحی شده و ده‌ها ساعت کار کارشناسی انجام شده تا به این جمع‌بندی رسیده‌اند.»
جریمه دستکاری پلاک خودرو از۶۰ هزارتومان تا یکسال حبس
در میلیاردها سالی که از عمر زمین می‌گذرد، میلیاردها گونه جانوری در آن به وجود آمده و بیش از ۹۹ درصد این گونه‌ها از میان رفته‌اند، حالا دانشمندان امیدوارند که برخی از این جانوران را به زمین برگردانند.
در فرآیند ژئومهندسی خورشیدی، ذرات انعکاسی می‌توانند به استراتوسفر (لایه دوم جو زمین، بیش از ۲۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین) فرستاده شوند، اشعه خورشید را به فضا برگردانند و سیاره زمین را خنک نگه‌دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه خودسرانه ردیف‌های بودجه را تغییر داده که این کار در ۴۳ سال اخیر اصلاً سابقه نداشته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که اقدام تیم ملی فوتبال این کشور در دستکاری پرچم جمهوری اسلامی ایران و حذف نام «الله» از این پرچم با هماهنگی این وزارتخانه انجام نشده است!
یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی فرمایشی بحرین در یک کلیپ ویدیویی از دستکاری در شمارش آرای این انتخابات و شرایط ظالمانه و ناعادلانه انتخابات سخن گفت.
دانشمندان روش جدیدی را برای ویرایش ژنوم باکتری‌ها در محیط‌های پیچیده با تجهیز ویروس‌ها برای شکار آنها و استفاده از روش دستکاری ژنتیک کرسیپر ابداع کرده‌اند.
مارون- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: میدان نفتی شادگان با دستکاری عوامل ناشناس دچار آتش سوزی شد.
آنچه به عنوان گزارش عملکرد منتشر شده یک گزارش متناقض و نادرست است و متاسفانه جناب آقای وزیر بدون اینکه سند و مدرک ادعا‌هایی را مطرح کردند یک فضای گل و بلبل را ترسیم می‌کند که واقعیت عینی ندارد و مردم دارند این اختلالات و قطعی‌های پیاپی را به صورت عینی می‌بینند و لمس می‌کنند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد آخرین وضعیت دریافت سود عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ‌گفته‌ همچنان در حال پیگیری وصول سود سهام هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ