محققان دریافته‌اند که اضافه وزن می‌تواند سلول‌های سیستم ایمنی افراد را با افزایش سن برای چشم‌هایشان مخرب کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این یافته‌ها نشان داد که نوشیدنی‌های شیرین برای سلامتی مضر هستند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نوشیدن مکرر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند با افزایش وزن، چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، بیماری‌های کلیوی و بیماری کبدی غیر الکلی مرتبط است. همچنین با پوسیدگی دندان و نقرس که نوعی آرتریت است مرتبط است.
افراد مبتلا به یک بیماری روانی جدی (SMI) مانند اسکیزوفرنی اغلب چاقی را تجربه می‌کنند و در انگلیس، چنین افرادی تقریبا دو برابر بیشتر از افراد بدون یک بیماری روانی، چاق هستند.
چاقی یک مشکل بزرگ در اکثر کشور‌ها است. اضافه وزن یا چاقی شما را در معرض خطر بسیاری از مشکلات سلامتی جدی از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت و سکته قرار می‌دهد. همچنین یک عامل اصلی در ایجاد رگ‌های واریسی است.
به گفته متخصصان، اکثر موارد ابتلا را دیابت نوع دو تشکیل می‌دهد؛ این نوع بیماری با چاقی و افزایش وزن مرتبط و تا حد زیادی قابل پیشگیری است.
"ون تولکن" معتقد است که در مورد چاقی این که تنها فرد را مقصر بدانیم منطقی نیست. او می‌گوید:"به عنوان یک پزشک، افرادی که با چاقی زندگی می‌کنند را به عنوان افراد دچار بیماری ناشی از زندگی در محیطی می‌بینم که به شدت برای بدن شان مضر است. این ایده که اراده یا مسئولیت شخصی ارتباطی با هر یک از این موارد دارد کاملا رد شده است".
به گفته محققان، سلول‌های چربی می‌توانند پاسخ التهابی را تحریک کرده و اختلال عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کنند. این فرایند می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها شود.
کبدچرب درمان دارویی قطعی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. فردی که به چاقی مبتلاست، با کمی کاهش وزن بهبود می‌یابد. مطالعه‌های مختلف نشان داده‌اند اگر این افراد ۵ تا ۱۰ درصد وزن‌شان را کاهش دهند، آنزیم‌های کبدی به حد طبیعی باز می‌گردد.
مطالعه‌ای روی ۴۹۵ شرکت کننده نشان داد که میان کیفیت ضعیف خواب شبانه با پرخوری و مصرف کمتر غلات کامل ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت که خواب ناکافی در نهایت منجر به افزایش وزن شود، حتی در افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند.
این فوق تخصص غدد داخلی با تاکید بر اینکه فرد گیاهخوار نیز مصون از دیابت نیست، گفت: فرد گیاهخوار به علت زمینه ژنتیک، بی‌تحرکی، چاق شدن و سایر علل مثل سندرم تخمدان (PCOD) ممکن است مستعد ابتلا به دیابت باشد.
همانگونه که رژیم غذایی نامناسب باعث چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود، تغذیه مناسب هم روی سلامت و زیبایی پوست اثر دارد. افزودن غذاهای مغذی به رژیم غذایی به شما کمک می‌کند که حتی با افزایش سن، یک پوست سالم و شاداب داشته باشید.
در حالی که علت بیماری کبد چرب دقیقاً مشخص نیست، اما عواملی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سیروز را افزایش دهد که شامل اضافه وزن یا چاق بودن، مقاومت به انسولین، قند خون بالا (هیپرگلیسمی) که نشان دهنده پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ است و سطوح بالای چربی، به ویژه تری گلیسیرید در خون است.
مکمل‌هایی که وعده مزایای «تقویت‌کننده سیستم ایمنی» را می‌دادند در طول کووید شکوفا شدند؛ در مارس ۲۰۲۰، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نامه‌هایی به هفت شرکت ارسال کرد تا آن‌ها را از تبلیغ چای، اسانس، تنتور یا محصولات نقره کلوئیدی خود به عنوان پیشگیری، درمان یا درمان کووید-۱۹ باز دارد.
شواهد حاکی از آن است که مصرف بالای سدیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده، چاقی، پوکی استخوان و بیماری کلیوی مرتبط است.
نتایج یک مطالعه جدید، چاقی را با ۲۱ ژن مرتبط با بیماری آلزایمر مرتبط می‌کند.
جراحی چاقی از سن ۱۶ تا ۶۵ سال قابل انجام است، اما اگر بیمار در سن کمتری باشد با مشاوره غدد و اطفال در صورتی که بیمار به بلوغ رسیده باشد و سن استخوانی‌اش تکمیل شده باشد، عمل قابل انجام است.
محمد کرمان ساروی با اشاره به اینکه چاقی یک بیماری متابوبیک است، گفت: چاقی عوارضی نظیر فشارخون بالا، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و... را به دنبال دارد؛ پس جراحی چاقی می‌تواند به درمان سایر بیماری‌های فرد کمک کند.
انزوای ناخواسته به اندازه سیگار، چاقی یا آلودگی باعث نگرانی است و بسیاری از کارشناسان می‌گویند که در سطح اپیدمی قرار گرفته است.
متخصصان تغذیه معتقدند: رعایت رژیم یا الگوی غذایی به داشتن وزن مناسب در زندگی شهرنشینی کمک فراوانی می‌کند در حالیکه کم تحرکی، استفاده از غذا‌های آماده و از همه مهمتر مصرف غذا‌های ناسالم علاوه بر چاقی موجب بیماری نیز می‌شود.
وقتی بیش از اندازه می‌خورید، تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی‌تان به هم می‌ریزد؛ در نتیجه آن چاق می‌شوید. به موازات این افزایش وزن، بیماری‌هایی هم ظاهر می‌شوند.
چاقی می‌تواند ۱۵ سال از طول عمر فرد را کم کرده و او را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تا ۵ برابر افراد عادی کند.
بر اساس آمار‌های موجود، در دو سه دهه اخیر، نه تنها در کشور ما، بلکه در همه جای دنیا، میزان اضافه وزن و چاقی به شدت افزایش یافته و تقریباً بیش از ۴۰ درصد جامعه از اضافه وزن رنج می‌برند که تشدید اضافه وزن، باعث چاقی می‌شود و چاقی پیش زمینه بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری خون و بیماری آرتروز و…، می‌شود.
این روز‌ها اضافه‌وزن و چاقی، به دغدغه بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده که حتی گاهی این مسئله سبب بروز مشکلات روحی و جسمی نیز می‌شود. پیدا نکردن لباسی که سایزش مناسب باشد یا نداشتن توانایی برای انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزش‌ها، مواردی نیست که به‌راحتی بتوان از کنار آن‌ها گذشت.
چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
داده‌های مشاهده‌ای بسیار واضحی وجود دارند که نشان می‌دهند افرادی که غذاهای فوق فرآوری شده بیش‌تری مصرف می‌کنند در سطوح بالاتری به بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا، چاقی یا دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ