محققان طی مطالعات جدیدی بر روی کارکرد نانوذرات طلا روی سلولهای بدن به کشفیاتی دست یافتند که می تواند زمینه‌های جدیدی در بخش نانوپزشکی باز کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نانوذرات اکسید فلزی که اغلب از چند نانومتر بزرگتر نیستند، برای تعریف مجدد مرزهای نوآوری تکنولوژیکی به ویژه در حوزه‌های الکترونیک و ارتباطات آماده هستند.
محققان از انواع جدیدی از نانوذرات لیپیدی برای ارائه دو روش درمانی ام آر ان‌ای (mRNA) استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که سلول‌های دندریتیک به اندازه کافی فعال شده‌اند تا چرخه ایمنی سرطان را تقویت کنند.
محققان نشان دادند که با RNA درمانی، به گونه‌ای که این ترکیبات درون نانوذرات لیپیدی قرار داده شده باشند، می‌توان سرطان را در موش‌ها کنترل کرد.
نانوذرات مغناطیسی برای ایجاد انقلابی در دنیای اینترنت پرسرعت آماده هستند و یک جهش قابل توجه در ارتباطات دیجیتال را نشان می‌دهند.
بررسی تأثیر فعال‌سازی و افزودن نانوذرات سیلان بر خواص فیزیکی و محیط زیستی نمونه باطله‌های سولفیدی معدنی به‌منظور سیمانی‌شدن طرحی است که عالیه ساعدی در قالب رساله آن را به پایان رسانده است.
محققان طی مطالعات جدیدی بر روی کارکرد نانوذرات طلا روی سلولهای بدن به کشفیاتی دست یافتند که می تواند زمینه‌های جدیدی در بخش نانوپزشکی باز کند.
استفاده از انواع مختلف رنگ‌ها در قطعات کاربردی هواپیما؛ این رنگ‌ها را به یکی از محصولات راهبردی در این صنعت بدل کرده است و بهبود کیفیت آنها در ارتقای امنیت و ایمنی سفرها تاثیر مستقیمی دارد.
شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز با سال‌ها تجربه در بخش داروسازی و علوم زیستی، خط تولید سیستم‌های رهایش دارویی مبتنی بر PLGA را برای استفاده در آزمایشگاه به صورت برون‌تنی و درون تنی راه‌اندازی کرد.
پژوهشگران با کمک نانوذرات، ویراستار ژن را وارد بدن موش کردند و با این کار برخی از سلول‌ها که موجب بیماری ریوی می‌شوند را حذف کردند.
یک شرکت فرانسوی قصد دارد به اولین شرکت دارویی تبدیل شود که از هوش مصنوعی برای انجام تحقیق و توسعه استفاده می‌کند.
محققان با استفاده از قارچ‌های اندوفیتیک، نانوذرات سلنیوم تولید کردند. این روش سبز تولید نانوذرات با کمک قارچ‌های پنی سیلیم و رهاژنی انجام شده که از ریشه گیاه سیر به دست آمده است.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه ایلینویز جنوبی در حال کار روی پروژه‌ای است که هدف آن کاهش اثرات منفی جلبک‌های سمی در آب‌ها است.
یک شرکت‌ نانوزیست‌فناوری آخرین دستاوردهای خود را در حوزه استفاده از نانوذرات برای درمان برخی بیماری‌های عصبی نظیر ام اس ارائه می دهد.
محققان با قرار دادن زهر زنبور عسل درون نانوذرات، ترکیبی ساختند که روی موش‌ها اثرات درمانی مشابه با آنتی‌بیوتیک دارد.
محققان موفق به ساخت کیت تشخیصی شدند که با استفاده از نانوذرات طلا می تواند انواع سرطان را شناسایی کند.
انفجار نانوذرات حاوی داروی شیمی‌درمانی در محل تومور با کمک امواج فراصوت می‌تواند اثربخشی درمان را افزایش داده و عوارض شیمی‌درمانی را کاهش دهد.
یک درمان مبتنی بر نانوذرات که توسط محققان دانشگاه ییل و دانشگاه کنتیکت توسعه یافته است قابلیت مبارزه با گلیوبلاستوما را دارد.
در یک همکاری بین‌المللی به سردبیری دکتر هرمزی‌نژاد استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف کتابی با عنوان «نانوذرات طلا و نقره: سنتز و کاربردها» در انتشارات الزویر (Elsevier) به چاپ رسید.
محققان از نانوذرات لیپیدی برای رهایش عناصر درمانی به منظور رفع مشکل فیبروز کبدی استفاده کردند. این روش روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی دستگاه تولیدکننده نانوذرات مایع شدند و از این دستگاه در تولید مکملهای نانویی بهره بردند.
هرچند اسپری های ضد مه با گرم کردن سطح عینک روشی برای پاک نگه داشتن آن به حساب می آیند اما اکنون یک پوشش جدید طراحی شده که با کمک نانوذرات طلا از مه گرفتگی عینک جلوگیری می کند.
با تایید ستاد فناوری نانو خمیر اسلایم تحت میدان مغناطیسی با نانو ذرات آهن تولید شد.
محققان در یک شرکت دانش بنیان روغن موتورهای حاوی افزودنی های نانومتری را برای محافظت و افزایش طول عمر روغن و موتور خودرو تولید کردند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید بندآورنده های خونریزی استخوان با فناوری نانو شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ