سرعت حرکت امواج در بین نواحی مختلف مغز بر قدرت پردازش اطلاعات ما اثر می‌گذارد. درنتیجه، شکل مغز می‌تواند در بیماری‌هایی مثل شیزوفرنی یا افسردگی مؤثر باشد. البته پنگ اذعان دارد که تحقیق آن‌ها درباره مسئله خاصی قاطعانه اظهارنظر نمی‌کند؛ اما او باور دارد که شکل مغز اهمیت بیشتری نسبت به ارتباطات نورون‌ها دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باشگاه استقلال اعلام کرد که مراسم معارفه جواد نکونام فردا برگزار می شود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از شکل‌گیری حداقل ۲۰۰ شرکت جدید فناور در حوزه سلامت به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب نام این حوزه خبر داد.
پا‌های رومی؛ پا‌هایی هستند که طول انگشت دوم و سوم با هم برابر است. در پا‌های شبه‌رومی؛ طول انگشت دوم و انگشت شست از دیگر انگشتان بلندتر است. در مدل پای یونانی؛ طول انگشت دوم از انگشت شست و سایر انگشتان بلندتر است. در افراد دارای پای مربعی نیز همه انگشتان پا هم‌اندازه هستند.
برخی بیماری‌ها با تغییرات شکل ناخن همراه هستند. گاهی تغییر جدیدی که در شکل ظاهری ناخن‌های دست ایجاد می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ریزمغذی‌ها در بدن ما باشد.
فلفل سیاه گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده فلفل‌سیاهیان، که برای میوه آن کشت می‌شود، که معمولاً به صورت خشک به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود.
حدود یک دهه بازی با لباس پرسپولیس و بی سر و صدا رکورد زدن: نام امید عالیشاه حالا در تاریخ این باشگاه ثبت شده.
نتیجه پژوهشی تازه نشان می دهد که انسان مدرن ژن شکل بینی اش را از نئاندرتال ها به ارث برده است.
مدافع ملوان اعتقاد دارد بازی این تیم برابر تراکتور از دست داور در رفته بود و به اشتباه یک پنالتی به ضررشان گرفت.
سرمربی آلومینیوم به شدت نسبت به نحوه گل خورده تیمش مقابل استقلال ناراحت بود.
جوابیه طولانی و ادبی باشگاه صنعت نفت به اظهارات مدیرعامل باشگاه مس کرمان
احتباس مایعات و اتساع عروق ناشی از هورمون باعث گشاد شدن و قرمز شدن این قسمت از صورت در دوران بارداری می‌شود.
محققان یک شکل جدید از یخ با ساختار بی نظم و چگالی مشابه آب مایع ابداع کرده اند.
سال ۲۰۱۵ با پدیدار شدن یک جزیره‌ی جدیدی در اقیانوس آرام جنوبی، فرصت بی‌سابقه‌ای نه فقط برای زمین‌شناسان و آتشفشان‌شناسان بلکه برای تحقیقات زیست‌شناسان و بوم‌شناسان فراهم شد. آن‌ها روی تمام سطح این جزیره میکروب‌هایی یافتند که به احتمال زیاد از اعماق زمین بیرون آمده‌اند.
در ادامه یک معمای تصویری ارائه شده است که باید شکل بعدی را از میان گزینه‌های ارائه شده انتخاب کنید. انتخاب گزینه درست باید بر اساس تحلیل و استدلالی منطقی صورت بگیرد. حل کردن این گونه معما‌ها می‌تواند برای به چالش کشیدن مغز و تقویت بهره هوشی و مهارت‌های تحلیلی مفید باشد.
در بیماری آلزایمر، زخم‌های پوستی اغلب در مو و ناخن‌ها بروز می‌کنند بنابراین، به نظر می‌رسد تظاهرات پوستی مرتبط با سندروم زوال عقل می‌تواند نشانه‌ای ارزشمند در فرآیند تشخیص زوال عقل باشد. این زخم‌های پوستی اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت، زخم بستر، قارچ و زخم باکتریایی و خارش بروز می‌کنند.
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از مشارکت بخش خصوصی در تنظیم بازار میوه شب عید ۱۴۰۲ خبر داد.
شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می‌کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.
مدت‌هاست، مشخص شده است که دو پروتئین مرتبط با آلزایمر وجود دارند؛ بتا آمیلوئید که پلاک‌هایی در مغز ایجاد می‌کند و تاو که در مراحل بعدی در داخل سلول‌های مغز تجمع می‌یابد. سطوح بالای این پروتئین‌ها در ترکیب با اختلالات شناختی از قبل مبنای تشخیص آلزایمر را شکل داده‌اند.
پرونده کودکی مهسا امینی از بیمارستان مربوطه اخذ و به مجلس آورده شد و حاضرین و کسانی که در ماشین بودند شهادت دادند که هیچ اتفاقی از نیروی انتظامی برای این خانم رخ نداده این در جالی اسا که گزارش را منتشر و با جراید مصاحبه کردیم اما از دختری که خانواده اش داغدار بودند به بی شرمانه ترین شکل سواستفاده کردند
به گفته برخی کارشناسان، با توجه به برنامه‌ریزی مقامات مسئول ضرب، پیش‌بینی می‌شود که چهره شاه چارلز ظرف یک یا دو سال بر روی واحد پول کانادا ظاهر شود. الیزابت دوم در سال ۱۹۳۵ در اولین سری از اسکناس‌های بانک کانادا با چهره دوران کودکی خود ظاهر شد
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از شکل گیری ترافیک معابر پایتخت خبر داد و گفت: بزرگراه نواب دارای بیشترین حجم ترددها هست.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از شکل گیری ترافیک معابر پایتخت خبر داد و گفت: بزرگراه نواب دارای بیشترین حجم ترددها هست.
بیماران مبتلا به کووید طولانی هنگام انجام وظایف مرتبط با شغل خود با دشواری‌هایی روبرو می‌شوند. نتیجه بررسی آنان در مرکز اختلالات عملکرد مغز در دانشگاه وندربیلت پس از گذشت چندین ماه از ابتلای اولیه‌شان به کووید وجود نقص‌های عمیق در حافظه را نشان داد.
ساخته تماشایی مارتین اسکورسیزی در کنار تصویر خشنی از نیویورک قرن نوزدهم، به فلش‌بک به ارجاعات تاریخی، نشان می‌دهد آمریکا حتی در متمدنانه‌ترین شهرهایش در کف خیابان شکل گرفته و با چه توحش به نقطه کنونی سوق یافته است؛ تصویری گیرا که خلقش از استادی به جز اسکورسیزی برنمی‌آمد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ