کودک آزاری تنها محدود به کودکان کار و یا کودکان دارای والدین معتاد در محله‌های بزهکار نبوده و هر کودکی در هر خانواده‌ای ممکن است با شکلی از کودک آزاری مواجه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انواع کبودی و خون مردگی تا خون‌ریزی‌های مغزی و عدم رشد مطلوب در نوزادان از آثار گوناگون کودک آزاری است.
والدین علاوه بر آموزش استفاده از فضای مجازی به کودک، باید در انتشار تصاویر فرزندان خود هم محتاط بوده و این حس را به کودک نیز منتقل کنند.
حضور زودهنگام، اجباری و فعالیت در فضای مجازی که همه‌ی امور در آن برای سال‌ها ثبت خواهد شد و باقی خواهد ماند، آسیب‌هایی را برای کودکان در پی خواهد داشت.
سو مصرف مواد والدین با افزایش احتمال بدرفتاری با کودک و قرار گرفتن در معرض خشونت همراه است که می‌تواند منجر به علائم اختلال استرس پس از سانحه از جمله فلاش بک، کابوس و هوشیاری بیش از حد شود.
دو سناتور آمریکایی درباره الگوریتم هایی که محتوای کودک آزاری جنسی را در اینستاگرام تسهیل و ترویج می کند به مدیر ارشد اجرایی متا نامه نوشتند.
تنبیه و تهدید کردن منظم کودکان نه تنها موثر نیست بلکه به مغز آنان آسیب وارد می‌سازد. "دیوید بوئنو ئی تورنس" زیست شناس متخصص در زمینه ژنتیک و علوم اعصاب می‌گوید:"مطالعات علوم اعصاب نشان می‌دهد زمانی که کودکانی که اغلب مورد آزار و اذیت کلامی قرار گرفته اند به سن نوجوانی می‌رسند خلاقیت و کنجکاوی کمتری دارند، کم‌تر قادر به کسب دانش جدید هستند و بیش‌تر مستعد تجربه غم و اندوه و افسردگی می‌باشند".
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: بیان عباراتی همچون کودک تا کتک نخورد تربیت نمی‌شود یا گذشتگان ما را می‌زدند ما هم باید کودکمان را درست تربیت کنیم مصداق کودک آزاری است.
کودک آزاری مصداق‌های بسیار و گاه دور از ذهنی دارد مثلا شاید ندانید ابتلای هریک از والدین به اختلالات روانی و بیماری‌های واگیردار جسمی از جمله موارد کودک آزاری است.
جرم خیز بودن محلات حاشیه نشین موجب می‌شود کودکان در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار گیرند و با افرادی که شخصیت‌های مجرمانه و نامتعادل دارند بیشتر سروکار داشته باشد.
یک جست‌وجوی ساده گوگل به سادگی شما را به ده‌ها شماره تماس مرتبط با اپیلاسیون می‌رساند و تماس تصادفی با هرکدام از این شماره‌ها از شدت‌گرفتن مراجعه کودکان برای اپیلاسیون حکایت دارد؛ معمولا هم دخترانی زیر ۱۸ سال که همراه با نزدیکان خود به چنین مراکزی مراجعه می‌کنند و اگر پزشک مجوز را صادر کند و کودک توان تحمل درد این کار را داشته باشد، پا به الگوی تعریف‌ شده از زیبایی و مدروز می‌گذارد.
روزنامه‌های ورزشی امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ را از نظر می‌گذرانید.
دفتر دادستان کل مریلند گفت: ۱۵۶ متجاوز را شناسایی کرده است، از جمله کشیش، معلمان و اعضای کلیسا که درگیر آزار‌های وحشتناک و مکرر بودند. او افزود که تعداد قربانیان احتمالاً بسیار بیشتر از رقم گزارش شده بیش از ۶۰۰ کودک است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خشونت، اعتیاد، فرار از خانه، بزهکاری، کودک آزاری از جمله آسیب‌های پرخطری هستند که دانش آموزان بسیاری را احاطه کرده است.
برخی اهالی ادعا می‌کنند «ر»، بیش از ۱۵ پسربچه را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است که برخی از آنان «معلول» بوده‌اند. اعتماد صحت تعداد قربانیان را پیگیری کرده، اما هنوز هیچ منبع رسمی این تعداد را تایید نکرده است. خبر این فاجعه زمانی در شهر می‌پیچد که روز ۱۲ دی‌ماه پسری هشت‌ساله حالش بد می‌شود و ماجرا را برای پدرش تعریف می‌کند.
به گفته واثقی وادار کردن کودک به جدا خوابیدن یا به‌زور نگه‌داشتن کودک در یک اتاق جداگانه برای خوابیدن روش نامناسبی است. کودکان باید از آزادی جدایی برخوردار باشند و هر زمان که کودک ترسیده یا مضطرب است، والدین باید او را از حضور خود اطمینان دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهید میرزاکوچک جنگلی را از نمونه‌های درخشان مبارزه در راه آزادی و استقلال وطن برشمرد.
لجبازی کودکان می‌تواند علل متعدد داشته باشد از محیط نامناسب خانواده تا نازپروردگی، سرزنش و انتقاد از کودک، فشار‌های خانواده، مشکلات جسمی و روانی تا جلب توجه و برخی اختلالات مثل اختلال نافرمانی ـ مقابله جویانه، سندروم داون، کودک آزاری و اختلال بیش فعالی ـ نقص توجه و همچنین مشکلات دیگری مثل استرس‌های زیاد، بی توجهی یا انتظارات زیاد والدین از بچه‌ها و در نهایت اینکه طبق گفته محققان لجبازی بین پسران بیش از دختران است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ ۱۶۰ میلیون تومان از برادر مقتول طلب داشتم/ ماجرای قتل در رستوران ژاپنی محله چیذر/ ادعای یکی از عاملان جنایت در سفره خانه/ دستگیری عامل قتل رهگذر بی گناه/ درگیری خونین کارگران رستوران/ پشت پرده کودک ربایی در پارک قلم/ آزادی داماد با بخشش پدر و مادر
کیهان نوشت: عدم قانون گذاری و تعیین خطوط قرمز برای سازندگان پویانمایی در صداوسیما در زمینه حدود حجاب در طراحی شخصیت دختران و زنان در محیط بیرون از خانه و جلوی نامحرم، از دلایل مهم ساخت آثاری است که در آن رسما بدحجابی ترویج می‌شود.
شهردار منطقه ۹ از میزبانی رایگان مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برای خانواده‌ها همراه کودکانشان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک خبر داد.
فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان بیان کرد: ترس از مدرسه می‌تواند از بخش خاصی از مدرسه، عملکرد تحصیلی، محیط مدرسه یا در اثر تجربه اتفاق‌های ناخوشایند، مانند آزار دیدن از دوستان در مدرسه یا مشکلاتی در مسیر خانه تا مدرسه باشد، در این موارد پی بردن به علت هراس، برای مداخلات درمانی ضرورت دارد.
یک رگولاتور استرالیایی با ارسال برگه های حقوقی به متا پلتفرمز، اپل و مایکروسافت از آنها خواسته تا استراتژی های خود برای مقابله با محتوای کودک آزاری را در پلتفرم شان به اشتراک بگذارند.
وزارت بهداشت یمن با انتشار آماری از جنگ هشت ساله در این کشور از شهادت و زخمی شدن بیش از ۴۷ هزار یمنی در حملات مستقیم و جان باختن بیش از ۴۰ هزار زن و ۱۰۰ هزار کودک بر اثر محاصره خبر داد.
پردیس- فرمانده انتظامی پردیس از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصویری با محتوای استعمال مواد مخدر به کودکان در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ