رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهید میرزاکوچک جنگلی را از نمونه‌های درخشان مبارزه در راه آزادی و استقلال وطن برشمرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش مأموران کلانتری میرزا کوچک خان ۳ متهم به ۲۸ فقره جیب بری در مشهد به دام افتادند.
صومعه سرا- خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان در قالب کاروان رسانه ای «میرزاشناسی» با حضور در دفتر روزنامه «جنگل» در کسمای صومعه سرا از نزدیک با رویکرد فرهنگی و رسانه ای میرزاکوچک خان آشنا شدند.
میرزا احمدخان مشیرالسلطنه این بنا را ساخت و سال ۱۳۱۸ ه. ق آن را وقف کرد. این بنا دارای صحن کوچکی با هشت حجره در سه طرف آن است و شبستانی ستون‌دار در جبهه شمالی و در مقابل جبهه قبله قرار دارد.
در ادامه چهار عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا پسر ناصر الدین شاه، حاکم تهران را به همراه برادرش مظفرالدین شاه و پدرش مشاهده می‌کنید.
تاریخچه پخت اولین میرزاقاسمی که یکی از خوشمزه‌ترین و مشهورترین غذاهای ایرانی است، به زمان قاجار برمی‌گردد.
تاریخچه پخت اولین میرزاقاسمی که یکی از خوشمزه‌ترین و مشهورترین غذاهای ایرانی است، به زمان قاجار برمی‌گردد.
آن وقت با صدایی بغض‌آلود با لحنی که تاثر و اندوه در میان آن موج می‌زد ادامه داد: همسرم که از جانم بیشتر او را دوست داشتم درگذشت و با مرگ او، من هم از خدمت ارتش استعفا کردم. آخر بعد از «زهرا» زندگی برایم پوچ شده بود و بعد از او دیگر ازدواج نکردم. مردی که مجلس را به توپ بسته بود، سربازی که سر میرزا کوچک خان جنگلی را به دست خویش بریده بود، در اینجا بار دیگر سکوت کرد.
میرزا کریمی با بیان اینکه پس از حضور نیروهای امدادی مشاهده شد که یک خانم ۵۰ ساله از ارتفاعات سقوط کرده است گفت: با دریافت جزئیات حادثه مشخص شد این خانم هنگام برداشت گیاهان مرتعی از ارتفاعات دریاچه تار دماوند سقوط کرده است.
میرزا یوسف مستوفی‌الممالک اراضی بالادست محله سنگلج را تا فاصله بالای آب کرج در تیول (ملک) خود داشت که بخشی از آن را به پسرش «حسن مستوفی‌الممالک» بخشید و باغ حسن‌آباد ساخته شد. در قسمت چپ شمال غرب این میدان نخستین گورستان تهران جا خوش کرده بود. قبرستان قدیمی‌ای که در وبای عام تهران در ۲۵محرم سال۱۳۱۰ قمری تماماً پر از اجساد فوت‌شدگان شد.
آقا میرزا یوسف آشتیانی ملقب به مستوفی‌الممالک یکی از رجال تأثیرگذار دوره ناصری است. او دستی آبادکننده داشت و در ایجاد رده و جاری ساختن قنوات می‌کوشید. حسن‌آباد و یوسف‌آباد، نصرت‌آباد، بهجت‌آباد، عباس‌آباد، امیرآباد، ونک و فرح‌زاد را او آباد کرد. او در پنجم رجب ۱۳۰۳ هجری درگذشت.
میرزا رضا از کرمان آمده بود که شکایت حاکم کرمان را به عرض شاه برساند؛ اما روزگار طی چند سال طوری ورق خورد تا او با پنج‌لول روسی که برای قتل کامران میرزا خریده بود، ناصرالدین‌شاه را بکشد و بشود رضای شاه‌شکار.
میرزا آقاخان نوری ملقب به اعتمادالدوله، وزیر جاه‌طلبی بود که به ایران خیانت کرد و از سوی ناصرالدین شاه عزل شد. تلاش برای خلع ید امیرکبیر و قتل او در حمام فین کافی است تا هیچ‌گاه از میرزا آقاخان نوری در تاریخ ایران به نیکی یاد نشود.
ایران و تاجیکستان بیشترین و بهترین همکاری ها را در راه علم میتوانند داشته باشند ولی متأسفانه این همکاری بسیار اندک است. امیدوارم درگذشت جناب میرزا ملااحمد مایه تذکر و توجه به لزوم این همکاری باشد.
وقتی قزاق‌های عین‌الدوله برای دستگیری شیخ‌محمد واعظ اصفهانی، روحانی مشروطه‌خواه، به امامزاده یحیی می‌روند طلبه‌های مدرسه معمارباشی مانع این کار می‌شوند. درگیری که زیاد می‌شود سیدعبدالحمید، طلبه جوان، تیر می‌خورد و به شهادت می‌رسد. شهادت این طلبه نقطه آغاز حرکتی می‌شود که پایان آن پیروزی جنبش آزادیخواهانه مردم و آغاز دوره جدید در تاریخ سیاسی ایران است.
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر شیرین‌سخن آقای میرزا حسین کریمی را تسلیت گفتند.
در روزگاری که تهران از تاراج دشمنان در امان نبود، «ملاعباس بیات ایروانی» ملقب به «میرزا آغاسی» که صاحب زمین‌ها و بازارچه عباس‌آباد بود، دستور داد حصاری دور بازارش بسازند تا امنیت آن حفظ شود. برای این حصار هم دروازه‌ای ساخت که به «دروازه نو» مشهور شد
رئیس اداره میراث‌فرهنگی پاکدشت از انتشار آگهی مزایده کاخ ناصرالدین میرزا از طرف صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی منتشر شد.
شماره یک پیشین جهان در تنیس دونفره زنان در ماه فوریه به دوران حرفه‌ای خود پایان خواهد داد.
سرپرست شرکت دخانیات تهران، با بیان اینکه زندگی میرزا کوچک خان در سه کلمه دینداری، وطن‌خواهی و مردم‌باوری خلاصه می شود، گفت: همه ما در وجود خود می‌توانیم میرزایی از آزادگی و غیرت داشته باشیم.
«میرزا آقاخان نوری» صدراعظم ناصرالدین شاه که از منصب «لشکرنویسی» تا صدراتش، طولی نکشید و در همه حال به فکر اندوختن مال و مِلک بود. یکی از این املاک، عمارتی مجلل در باغ نظامیه تهران (محدوده میدان بهارستان فعلی) بود که سال ساخت آن، حدود ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۰ شمسی ثبت شده است.
مهسا میرزا طبیبی در مورد حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: این مسابقات تجربه بزرگی برای من بود تا در بازی‌های آسیایی با تجربه و تمرکز بیشتر و استرس کمتر ظاهر شوم.
مهسا میرزا طبیبی در مورد حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: این مسابقات تجربه بزرگی برای من بود تا در بازی‌های آسیایی با تجربه و تمرکز بیشتر و استرس کمتر ظاهر شوم.
گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم سبب شد تا در مسیر مطالبه گری و پیگیری مسائل مردم پانزدهمین سفر دولت به استان گیلان بازخوانی شده و آخرین وضعیت مصوبات آن پیگیری شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ