دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از ساعت ۸ صبح آغاز شده تا مردم این کشور سیزدهمین رئیس‌جمهور را انتخاب کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با بیان اینکه در شهریور ماه سامانه برای ۳ درصد از متقاضیان باقی مانده از دور دوم فعال می شود، گفت: در مورد مرحله سوم پس از اتمام دور دوم تصمیم گیری خواهد شد.
شمارش معکوس برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه آغاز شده است. شهروندان این کشور، امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا تکلیف یکی از مهم‌ترین انتخابات سال ۲۰۲۳ در جهان را مشخص کنند.
ترکیه فردا برای نخستین بار در تاریخ خود دور دوم انتخابات را برگزار خواهد کرد، یکی از بالاترین آمار مشارکت در انتخابات در جهان را دارد و میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه در ۱۴ مه نزدیک به ۸۸ درصد بود. بر اساس داده‌های جهانی، معمولا میزان مشارکت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول خواهد بود
فردا یکشنبه ۲۸ ماه می ۲۰۲۳ (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) دور دوم رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با حضور «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف جمهور و «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت موسوم به میز ششگانه برگزار می‌شود.
کمتر از دو روز مانده به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار رسید.
حزب چپ سبز و حزب کردگرای «دموکراتیک خلق‌ها» (HDP) موضع خود را در مورد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در ۲۸ می برگزار می شود، اعلام کردند.
نامزد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه امروز از رئیس جمهور کنونی کشورش در دور دوم انتخابات که قرار است ۲۸ ماه می برگزار شود، حمایت کرد.
به نظر می‌رسد اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری که کمتر از دو هفته دیگر در 28 ماه مه برگزار می‌شود، دست برتر را دارد. تحلیلگران به واشنگتن‌پست گفتند که بعید به نظر می رسد که کلیچداراوغلو زمینه کافی برای پیروزی در دور دوم را فراهم کند. انتظار می‌رود که آرای حامیان اوغان، نامزد حزب ثالث، بین دو رقیب اصلی تقسیم شود.
یک دیپلمات بلندپایه سعودی که نامش فاش نشده، اعلام کرد: مذاکرات میان نمایندگان دو طرف درگیر سودان (ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع) از فردا یکشنبه مجددا در شهر جده از سرگرفته می‌شود.
در شرایطی که بحث داوری در لیگ برتر حسابی حواس همه اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده، در لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم هم این روزها بازی‌های مهمی برگزار می‌شود.
تیم خانه بسکتبال اسدآباد با انگیزه صعود به لیگ برتر و با کسب پیروزی‌های امیدبخش به همراه پنج تیم برتر دیگر در جمع شش تیم برتر و صعودکننده به مرحله دوم پلی آف لیگ دسته اول بسکتبال کشور قرار گرفتند و تکلیف ۱۰ تیم دیگر این مرحله هفته آینده با برگزاری دیدارهای برگشت گروه‌های دیگر مشخص خواهد شد؛ خانه بسکتبال اسدآباد با حضور در جمع ۱۶ تیم برتر مرحله دوم پلی آف به دنبال صعود به دور بعدی است.
با برگزاری دیدار معوقه بین تیم های شهرداری نوشهر و آریو اسلامشهر پرونده دور رفت در گروه ب رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور بسته شد.
هیئت عالی انتخابات تونس موعد برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.
جلسه بررسی و جمع بندی موضوعات و طرح های دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
روز دوم دور نهایی مرحله گروهی امروز با برگزاری چهار دیدار پشت سر گذاشته خواهد شد.
آخرین بازی دور دوم گروهی رقابت‌های جام‌ جهانی را دو تیم پرتغال و اروگوئه برگزار خواهند کرد.
روز پایانی دور دوم مرحله گروهی جام جهانی امروز برگزار خواهد شد که دیدار تیم های پرتغال و اروگوئه را تیم داوری ایران قضاوت خواهد کرد.
امروز و در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی چند بازی دیگر از دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی برگزاری می‌شود.
بازی های روز دوم هفته نخست نیم فصل دوم لیگ برتر امروز برگزار می شود.
پرونده دور دوم رقابت‌های فوتبال قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای باقی مانده بسته شد.
دور دوم گفتگوهای آشتی ملی فلسطین امروز چهارشنبه با مشارکت حدود ۱۴ گروه فلسطینی در الجزایر برگزار شد.
«ایناسیو لولا داسیلوا» سیاستمدار کهنه کار ۷۶ ساله برزیل و ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری فعلی این کشور، موفق به کسب حدنصاب لازم برای پیروزی در دور نخست نشدند و دور دوم انتخابات با رقابت این دو نامزد کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.
دور مقدماتی پیکارهای چهار وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ظهر امروز در صربستان در حال برگزاری است.
دور دوم مذاکرات عضو ارشد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ