حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی در نخستین سفر رسمی دوجانبه و برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه با خانم «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کویت به سفر وزیر خارجه کشورمان به عربستان واکنش نشان داد.
وزیر امورخارجه با اشاره به برنامه‌های خود در سفر به آفریقای جنوبی گفت: در این سفر، دیدار با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی را در دستور کار داریم.
امیرعبداللهیان با هدف برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی چهارشنبه به این کشور سفر می‌کند
توضیحات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه سفر امیرعبداللهیان به سه کشور حاشیه خلیج فارس (قطر، عمان و کویت) را در این فیلم مشاهد می‌کنید.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه جدید ترکیه، با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه گسترش مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.
ناصر کنعانی هدف از این سفر را شرکت در جلسه‌ای با حضور مقامات استان سیستان و بلوچستان و با هدف پیگیری مباحث مربوط به حقابه ایران از هیرمند عنوان کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) در صدر هیأت عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه موریتانی از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.
امیرعبداللهیان از قصد ایران برای دعوت از ملک سلمان برای سفر به تهران خبر داد و گفت: پادشاه سعودی برای رئیس جمهور ایران دعوتنامه‌ای جهت سفر به ریاض فرستاده است، ما نیز دعوتنامه مشابهی را برای وی ارسال خواهیم کرد.
این خبر کذب را برخی خبرنگاران غربی در توئیتر منتشر کرده بودند که پیرو آن برخی کانال‌های داخلی نیز بدون بررسی صحت خبر آن را منتشر کردند.
یک رسانه یونانی ادعا کرد: عباس عراقچی، امیرعبداللهیان را در اروپا و دیدار‌های دیپلماتیک همراهی می‌کند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
قرار بود عبداللهیان در گفتگوی رایسینا شرکت کند، اما منابع غیررسمی هندی مدعی شدند که وی به دلیل ویدئوی تبلیغاتی مننشر شده مرتبط با امور داخلی ایران در این اجلاس شرکت نمی‌کند.
روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع ایرانی مطلع، سفر اخیر امیرعبداللهیان به دمشق و دیدار با مقامات ارشد این کشور از جمله بشار اسد را مثبت وجدی و نتیجه بخش توصیف کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیرعبداللهیان به منظور شرکت در اجلاس بغداد ۲ به اردن سفر می کند.
یک منبع مطلع در وزارت خارجه گفت:با توجه به‌ برنامه پر اهمیت دیگری که در تهران در دستور کار قرار دارد، موضوع سفر با هدف شرکت در نشست مذکور از دستور کار خارج شد.
وزیر امورخارجه کشورمان از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت با ارمنستان خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور بیگانگان در این منطقه از جمله در جمهوری های آذربایجان و ارمنستان است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان با اشاره به برنامه حضور آقای رئیسی در این اجلاس، سفر رئیس جمهور کشورمان به ازبکستان را نقطه عطفی در مناسبات دوجانبه دانست.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه ایران برای دیدار با همتای روسی خود عازم مسکو خواهد شد.
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه سفر خود به آفریقا، تانزانیا را به مقصد زنگبار ترک کرد.
امیرعبداللهیان پس از مالی به تانزانیا و از آنجا به زنگبار سفر خواهد کرد.
وانگ‌ایی ضمن قدردانی از مواضع ایران در خصوص تمامیت ارضی چین، به مخالفت بخش بزرگی از جامعه جهانی با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اشاره کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ