آنکارا همزمان با تلاش برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید در شمال سوریه را آغاز کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به گزارش و طرح روی جلد شماره جدید اکونومیست واکنش نشان داد.
وزارت خارجه ترکیه امروز به لغو قانون خروج شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست از نواز غزه و برخی شهرک‌ های غیرقانونی در کرانه باختری واکنش نشان داد.
با توجه به شباهت شهرسازی ایران به ترکیه، درسی که از زلزله اخیر این کشور می‌توان گرفت این است که تا دیر نشده باید فکری به حال تراکم بالا شهرها کرد.
با اینکه از ابتدا کارشناسان خطر را در اندازه تغییر پایتخت دانستند ولی هیچگاه موضوع به صورت جدی مورد توجه و حتی مطالعات عملی از سوی کارگروه‌های متخصص قرار نگرفت و ظاهرا هر بار موضوع طرح شد، چون رقم اعتبارات مورد نیاز دیده شد دفترش را بستند و لابد صلواتی فرستاده از شر شیطان رجیم به خدا پناه بردند! اما اکنون که ترکیه لرزیده است و به چشم دیده‌ایم که حجم فاجعه تا چه حد می‌تواند بزرگ باشد شاید رخ مسوولان بدین سو گردانده شود و عزمی پدید آید و حداقل استارت کار زده شود.
فکری درمورد کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند توضیح داد که در طول یک سال گذشته روسیه با 7/ 2میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. امارات، افغانستان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شرط تصویب طرح پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را، استرداد تروریست های ضد دولت آنکارا به این کشور عنوان کرد.
در سال ۲۰۲۲ افزایش قیمت نفت و گاز در بازار جهانی باعث شد تا ترکیه نتواند طرح خود برای کاهش کسری حساب جاری را اجرایی کند.
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: بغداد طرح استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی با ایران و ترکیه را پیش خواهد برد.
ترکیه طرح سپرده لیر محافظت شده با FX را به مدت یک سال تمدید کرد.
مشاور امنیتی نخست‌وزیر عراق در سخنانی به توضیح طرح جدید و سازوکار استقرار نیروهای عراقی در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه پرداخت.
مشاور امنیتی نخست‌وزیر عراق در سخنانی به توضیح طرح جدید و سازوکار استقرار نیروهای عراقی در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه پرداخت.
مشاور امنیتی نخست وزیر عراق ضمن تشریح جزئیات طرح استقرار نیروهای مرزبان عراق در مرز ایران و ترکیه گفت که هدف طرح جدید، حل مشکل 40 ساله عراق برای کنترل مرزهای بین المللی این کشور است.
ائتلاف احزاب مخالف دولت ترکیه متشکل از شش حزب اعلام کرد که مشکلات کنونی ترکیه در بخش های مختلف ناشی از نظام اجرایی ریاستی است و یک بسته 84 ماده ای را برای تغییر قانون اساسی پیشنهاد داد.
طرح مطالعه تطبیقی تاریخ مردم‌شناسی ایران و ترکیه که تفاوت‌های مؤسسه‌ای شدن در رشته مردم‌شناسی به عنوان یک شاخه مهم از علوم میراثی را در دو کشور ایران و ترکیه بررسی می‌کند، انجام شد.
قلیچداراوغلو طرح برگزاری همه‌پرسی را نپدیرفت و اردوغان را متهم کرد که از ویکتور اوربان، رهبر ملی‌گرای مجارستان الگوبرداری می‌کند.
رئیس جمهور ترکیه با حمایت از پیشنهاد همتای روسیه‌ای خود درباره ایجاد یک «مرکز بین‌المللی عرضه گاز طبیعی» در ترکیه، گفت که طرح‌ احداث به‌زودی ارائه خواهد شد.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود پیشنهاد ایجاد «هاب گازی» در ترکیه برای توزیع گاز روسیه به دیگر کشورها را مطرح کرده است.
«کانال استانبول» دریای سیاه را به دریای مرمره متصل خواهد کرد و به موازات تنگه بسفر امتداد می‌یابد. رجب طیب اردوغان انتظار دارد تا از طریق این کانال، اقتصاد ترکیه رونق چشمگیر یابد.
یک مقام ترکیه ای از طرح ارتباط ریلی میان ترکیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پرده برداشت.
عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت مجلس شورای اسلامی از اقدام شورای عالی فضای مجازی در اصلاح مصوبه شرح وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور انتقاد کرد.
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: به رفع نیازهای آبی مردم ترکیه احترام می‌گذاریم، اما باید مراقبت شود طرح سدسازی‌ها باید همزمان با رفع مشکلات ملت ترکیه، برای کشورهای همسایه مشکلات ایجاد نکند.
رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با ادعای مبارزه با عناصر تروریستی در مناطق شمالی سوریه اعلام کرد آنکارا بر طرح ایجاد منطقه امن در مرزهای جنوبی خود اصرار دارد.
سخنگو و دبیر هیات دولت ضمن تشریح فواید طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از صبر و همراهی مردم با این طرح تشکر کرد و از افزایش نظارتها خبر داد. بهادری جهرمی تاکید کرد: هیچ کالای اساسی در کشور با کمبود مواجه نیست و توزیع این کالا‌ها نیز در مراکز عرضه بدون مشکل ادامه خواهد داشت.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز قوه مقننه بر ابزار نظارتی خود تکیه کردند که به موجب آن چندین طرح تحقیق و تفحص مورد تصویب قرار گرفت تا روند اجرای قانون از سوی دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین بر عملکرد وزیر جهاد کشاورزی نیز انتقاد کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ