عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت مجلس شورای اسلامی از اقدام شورای عالی فضای مجازی در اصلاح مصوبه شرح وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور انتقاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
احمد مازنی، نماینده دوره دهم مجلس با انتقاد از عملکرد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌گوید: «شورا‌های عالی فراتر از قانون اساسی قرار گرفتند. اختیاراتی که به این شورا‌ها داده‌اند، در چارچوب تعلیق قانون اساسی تعریف می‌شود. احتمال دارد که محسن رضایی بخواهد برنامه‌های اقتصادی خود را در جایگاه جدید خود دنبال کند.»
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی انتصاب علی‌اکبر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبر معظم انقلاب در این شورا را تبریک گفت.
نماینده مردم شاهین دژ در مجلس گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تأثیر معدل بر کنکور عده‌ای از جوانان را دچار مشکل کرده و آنان تقاضای رسیدگی مجدد به این موضوع را دارند.
نمایندگان مردم در مجلس، با بررسی مجدد «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» ایرادات شورای نگهبان به این طرح را برطرف و در ادامه عملکرد دولت در منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها را بررسی کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبات نهاد‌های بالادستی بر قاعده‌مند شدن نظارت بر صوت و تصویر فراگیر گفت: چندی پیش شورای عالی امنیت ملی نیز طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ضمن بیان تحلیلی شرایط، فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت برای کشور و با نگاهی مثبت به این صنعت خواستار این شده که با قید فوریت، اقدامات لازم برای تدوین، تنظیم و تصویب قوانین مورد نیاز در زمینه صوت و تصویر فراگیر به عمل آید.
الیاس‌نادران، نماینده تهران با اعتراض به دخالت «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» در کار مجلس گفت: «شما که مجلس را ضایع کردید. شما که مجلس را بی‌خاصیت کردید. شما که مجلس را با تصمیم‌هایی که می‌گیرید از کارآمدی و کارایی انداخته‌اید. اگر ما سر کاریم به ما بگویید!» نادران چند روز پیش اعلام کرد که از نمایندگی مجلس استعفاکرده است.
این تذکر در موارد متعددی از سوی نمایندگان به صورت فردی یا جمعی مطرح شده است.مثلا در سال 1399 حدود ۱۵۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به قالیباف، خواستار پیگیری اصلاح سازوکار اداره شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شدند البته این چالش مختص این مجلس نبوده و مجلس گذشته نیز درگیر آن شده بود.
الیاس‌نادران، نماینده تهران با اعتراض به دخالت «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» در کار مجلس گفت: شما که مجلس را ضایع کردید. شما که مجلس را بی‌خاصیت کردید. شما که مجلس را با تصمیم‌هایی که می‌گیرید از کارآمدی و کارایی انداخته‌اید. اگر ما سر کاریم به ما بگویید!
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره مصوبه اخیر هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تا به امروز هیئت محترم عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند مستقیم به مصوبات مجلس ورود کند هر نظری که دارد باید در اختیار شورای نگهبان قرار دهد و مجلس نیز مصوبات خود را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و فقط نظر شورای نگهبان برای مجلس لازم‌الاجرا است.
خضریان، نماینده مجلس گفت: در جریان اتفاقات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نه تنها حرفی نداشته و یک بیانیه هم نداده و خاموش و بی عمل است بلکه حتی هیچ چشم‌اندازی هم ارائه نکرده است و این نشان از نیازمندی این شورا به تغییرات است.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.
نماینده مردم شاهین دژ در مجلس گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش معدل ظلم است، فرزند کارگر، تا آخر کارگر می‌ماند و فرزند قدرتمندان و ثروتمندان، به بهترین دانشگاه‌ها می‌رود.
غلامرضا نوری قزلجه گفت: من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی الان حوزه اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارد و با مصوبات جدیدی که گذرانده تقریبا اشراف آن کامل شده و ریاستش با رئیس‌جمهور محترم است، برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم علی‌القاعده تصمیم گیری درباره طرح صیانت باید در مجلس می‌شد و نباید آن را دور می‌زدند. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال‌هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می‌توانیم سیاست‌گذاری‌هایی را انجام دهیم.
نماینده مجلس گفت: می‌شود گفت بله طرح صیانت به تصویب رسیده؛ زیرا اعضای کمیسیونی که شورای عالی فضای مجازی به آن‌ها اختیار داده است اگر بخواهند نظر و برنامه‌ای را که دارند پیاده کنند، می‌توانند همه اهداف مدنظرشان در طرح صیانت را عملیاتی، اجرایی و ابلاغ کنند.
محمدصالح جوکار نماینده اصولگرای یزد درباره واگذاری طرح صیانت از مجلس به شورای عالی فضای مجازی گفته طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد و تمام شد.
نماینده اصولگرای یزد گفت: تصمیم اول و آخر در خصوص طرح صیانت را شورایعالی فضای مجازی خواهد گرفت. این طرح، یک طرح تمام شده است؛ دنبال چه چیزی می‌گردید؟ به‌قول معروف، فلانی مُرد خاکش هم کردند شما دیگر به دنبال چه هستید؟
نماینده اصولگرای یزد گفت: تصمیم اول و آخر در خصوص طرح صیانت را شورایعالی فضای مجازی خواهد گرفت. این طرح، یک طرح تمام شده است؛ دنبال چه چیزی می‌گردید؟ به‌قول معروف، فلانی مُرد خاکش هم کردند شما دیگر به دنبال چه هستید؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در انتقاد از کاهش سرعت اینترنت گفت: اوضاع اینترنت در کشور خراب است و شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم حتی در برخی روستا‌ها اصلا اینترنت وجود ندارد وزیر ارتباطات باید اعلام کند علت این موضوع مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازیست یا از مشکلات شبکه نشات می‌گیرد که اگر اینطور باشد باید برطرف شود.
نماینده مجلس در انتقاد از تصویب مصوبه شورای عالی مجازی گفت: طراحان «صیانت» وقتی در مجلس نتوانستند کار را پیش ببرند، آن را به شورای عالی فضای مجازی بردند.
دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهارات یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص رواج بی حجابی در مناطق آزاد را رد کرد.
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه استبداد خبرگانی اشرافی را در کشور ثبت و رسمی می‌کند.
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی حرف معروفی دارند که گفتند برای مسئولان گشت ارشاد خواهیم داشت؛ این حرف ایشان به آن معنا است که با فساد مسئولان برخورد می‌کنیم و گشت ارشاد بر عملکرد مسئولان می‌گذاریم اما در کمتر از یکسال گذشته گشت ارشاد برای مردم در خیابان‌ها به نام امر به معروف و نهی از منکر و برای برخورد با بی‌حجابی فعال‌تر شده و دستور اجرای بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی که زمان احمدی‌نژاد تصویب شد را می‌دهند و در اولویت قرار می‌گیرد در صورتی که با تخلفات مسئولان و مدیران برخورد مناسبی نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ