دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید بین مدیران خوزستان توافق و وحدت‌نظر وجود داشته باشد تا با تعامل، تعاون و همکاری در همه حوزه‌ها، موانع رشد تولید حدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود.
تبریز- رئیس اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: با تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پروانه کسب کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.
سرپرست وزارت صمت گفت: با همکاری موثر بانک مرکزی، تامین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، ضمن این که واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی شده و ترخیص این خودروها تسریع شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با عبدالقادر جوخدار، وزیر صنعت سوریه، خواستار رفع موانع تولید در سایت سیامکو شد.
ارائه تسهیلات پژوهشی، افزایش سهم تحقیقات و فناوری از بودجه‌های دولتی، اختصاص دستیار پژوهشی و در نظر گرفتن واحدهای پژوهشی برای اعضای هیات علمی جهت رفع موانع تولید علم شناسایی شدند.
جمعی از کارآفرینان برتر کشور در نشستی ۴ ساعته با رئیس جمهور به بحث و گفتگو درباره سیاست‌های اقتصادی دولت و تشریح مشکلات و نقطه‌نظرات خود در زمینه راهکارهای رفع موانع و رونق تولید پرداختند.
تبریز-رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به اینکه رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید انتخاب کرده‌اند، هدف اصلی ما رفع موانع تولید و میدان دادن بیش از پیش به بخش خصوصی است.
وزیر صمت مصوبات یکصد و سی و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ابلاغ کرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن از اصلاح شیوه نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: شیوه نامه جدید به امضای وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت رسیده است.
دزفول- نماینده مردم دزفول در مجلس با تاکید بر ضرورت اجرای پنجره واحد در کشور و خوزستان گفت: پنجره واحد باعث رونق و توسعه تولید و رفع موانع اشتغال و سرمایه گذاری خواهد شد.
بانک‌ها به دلایل مختلف از جمله بخشنامه‌های بانکی، از پرداخت تسهیلات به مردم و بخش‌های تولیدی خودداری می‌کنند. اما این موضوع تنها یک روی سکه است؛ زیرا در روی دیگر سکه تحرکات بسیاری از بانک‌ها در فضای بنگاه داری و ملک داری است. موضوعی که در این سال ها مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز بوده و تاکید داشته اند بانک برای بنگاه‌داری نیست.
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان سرایان بر حذف واسطه‌ها و رفع موانع تولید کشاورزی تاکید کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به دستگاه ها و اتاق های مربوط به بخش خصوصی مصوبات جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در چهار بند ابلاغ کرد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رفع موانع و مشکلات دانش بنیانها در دستور کار کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.
نمایندگان مجلس کلیات طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین و حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر را به توصیب رساندند.
اصفهان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع تولید و بنگاه‌داری نکردن بانک‌ها پیش تر تصویب شده اما امروز بانک‌ها همچنان رقیب تولیدکنندگان بوده و بنگاه‌داری می‌کنند.
اصفهان- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بانک‌های عامل یکی از مسائل و مشکلات اصلی واحدهای تولیدی هستند که بر خلاف دستورالعمل های بانک مرکزی این واحدها را با چالش رو به رو می‌کنند.
یکی از تسهیلات ویژه‌ای که برای رفع موانع تولید و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تعریف شده، حل چالش سربازی برای نخبگان و کارآفرینانی است که در این مجموعه‌ها نقشی کلیدی دارند.
اراک- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: رفع موانع تولید صنایع استان مرکزی در اولویت قرار دارد و شرایط امروز برخی از صنایع مانند آذرآب با ۶ سال گذشته قابل قیاس نیست.
رئیسی در ادامه توجه به تولید را به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود.
معاون کل دادستانی در دیدار با اعضای انجمن صنایع سلولزی بهداشتی، بر ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور، آئین‌نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را ابلاغ کرد.
تکالیف بانک‌ها در اجرای قانون رفع موانع تولید بررسی می‌شود
حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه گزارش‌هایی که از سوی مرکز آمار در مورد کاهش نرخ بیکاری منتشر می‌شود، هیچ سنخیتی با واقعیت‌های بازار کار ندارد، اظهار داشت: در این رابطه روش‌های آماری که مرکز آمار برای محاسبه نرخ بیکاری به کار می‌گیرد، به هیچ عنوان نمی‌تواند نتایجی که با بازار کار همخوانی داشته باشد، را به دست بیاورد، بنابراین در این زمینه باید از روش‌های استاندارد‌تری استفاده کرد تا بتوان به واقعیات دست پیدا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ