اگر نگاهی به روزنامه‌های کیهان و همشهری و نوشته حمید رسایی بیندازیم، می‌بینیم که لایحه آماده‌شده از سوی قوه قضائیه نه‌تنها مطلوب آن‌ها نبود؛ بلکه به‌شدت به آن انتقاد داشتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نشست سران سه قوه به میزبانی دفتر رئیس جمهور برگزار شد و مهم‌ترین مسائل کشور مورد بحث و بررسی سران قوای سه‌گانه قرار گرفت.
حامد بیدی می‌گوید شواهد اینطور نشان می‌دهد که وضعیت اینترنت و فیلترینگ در ایران قرار نیست با تغییر یک‌نهاد تصمیم‌گیر بهبود پیدا کند:قطعاً وضعیت بهتر نخواهد شد، چون نهاد جدید، خودش را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند، زیرا اصلا سازوکاری وجود ندارد که آن‌ها نیاز داشته باشند به نهادی خاص یا مردم پاسخ دهند. این‌نهاد (مرکز ملی فضای مجازی) بازوی اجرایی شورایعالی فضای مجازی است. اینطور می‌توان گفت که عملا اختیاراتی که به مرکز ملی فضای مجازی داده شده، اختیاراتی است که در اختیار حوزه‌ی هر سه قواست.
نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و محسنی اژه‌ای عصر امروز شنبه ۱۰ تیرماه به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور سران سه قوه
محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم. یکی از مسائل پیش بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود. جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم. در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت.
در نشست مشترک سران قوا، مسائل اداری و روابط میان سه قوه مورد بررسی قرار گرفت.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در نگاه دین نظام سیاسی و دولت بارزترین نقش را در تعادل حوزه‌های متنوع زندگی دارد و زندگی جمعی انسان‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است.
در خط خبری‌ای که ایرنا دنبال می‌کند، با استفاده از سخنان رهبری مبنی بر «همکاری، همدلی و هم‌افزایی سه قوه» و همچنین «خودداری مردم و مسوولان از درگیر شدن و سرگرم شدن به حاشیه‌ها» سعی دارد تا از استیضاح وزیر صمت جلوگیری کند. برخی نمایندگان هم همسو با خط خبری ایرنا، خواهان منتفی شدن طرح استیضاح فاطمی امین شده‌اند. کمال حسین‌پور نماینده سردشت در گفتگو با خبرگزاری دولت گفته «باتوجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب، مساله استیضاح وزیر صمت منتفی است.»
رییس‌جمهور به رهبر انقلاب و ملت اطمینان داد که قوای سه‌گانه با همدلی و هم‌افزایی بر خدمت خالصانه به مردم تمرکز کنند.
عضو کمیته تشکیلات مجمع روحانیت مبارز گفت: قوای ۳ گانه نقش مؤثری در امید بخشی به مردم دارند زیرا هر چقدر امید در دل مردم زنده‌تر شود، مشارکت در انتخابات بیشتر می‌شود.
سخنگو ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید: خیلی از خانواده‌های شهدا مطالبه تصویب قوانین سفت و سخت در خصوص حجاب و عفاف را دارند که باید با افرادی که کشف حجاب می‌کنند، برخورد کنید. نباید اجازه دهیم هر کسی هر هنجارشکنی که دوست داشت انجام دهد و با همین هنجارشکنی فضای جامعه را به هم بریزد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای مهم به سران قوا مصوبه‌ «مولّد‌سازی دارایی‌های دولت» را فروش بیت المالِ متعلق به آحاد ملت قلمداد کرد و آن را نوعی «کاپیتولاسیون» دانست که برای مدیران سیاسی دارای امضای طلایی مصونیتی ایجاد می کند که حتی برای رهبری و مسولان رده بالای دیگر نظام نیز چنین مصونیتی پیش بینی نشده است.
فاجعه‌آمیزترین بخش مصوبه، بند «۵» آن، یعنی «مصونیت قضایی اعضای هیأت و مجریان تصمیمات آن» است. صدای فروافتادن تشت این بند چنان بلند بوده‌است که چرت بی‌حوصله‌ترین افراد را هم پاره کرده است. چنین حکمی چه تفاوتی با «کاپیتولاسیون» دارد؟
روسای قوه مجریه، مقننه و قضاییه، در پیام‌های جداگانه درگذشت همسر آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید را به وی و فرزندان مکرمشان تسلیت گفتند.
اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه دیروز به بررسی پرونده‌های مالی و اقتصادی و آخرین وضعیت بازار ارز پرداختند.
حسین‌زهی گفت: با توجه به نیاز مردم به نفت سفید و گذشت دو ماه از فصل سرما هیچ‌گونه سوختی به شهروندان این منطقه داده نشده و باید وزیر نفت پیگیری کند. باید سهمیه آرد بیشتری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کند چون مردم در این استان نه برنجی و نه قوت غالب دیگری دارند.
پیروز حناچی، شهردار سابق تهران گفت:معتقدم نباید مسائل کارشناسی را کنار بگذاریم چون تیم قبلی این موضوع را تعقیب می‌کرد. دوستان راضی هستند موتور دوچرخه بنزینی در خطوط دوچرخه حرکت کند اما مسیر دوچرخه را تعقیب نکنند درحالی‌که در دنیا شهرهای معتبر برای توسعه مسیر پیاده و دوچرخه با همدیگر رقابت می‌کنند.
نشست سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه عصر امروز شنبه در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد.
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران و برهم‌زنندگان امنیت در دادگاه انقلاب تهران و در پی تشکیل جلسات دادگاه متهمان در حضور وکلای آن‌ها، حکم بدوی سه نفر دیگر از اغتشاشگران صادر شد.
سران قوا بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر در برابر تهدیدهای دشمنان و مقابله با دسیسه‌ها و هم‌نوایی‌های شوم و تفرقه‌افکنانه عوامل نفوذی تاکید کردند.
رییس‌جمهور گفت: در بررسی ساختار‌های فرهنگی حتما لازم است قوانین بازنگری و به روز رسانی شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی به هر سه قوه دستور دادند تنقیح قوانین را دنبال کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت صمت نمی توانسته به صورت یک طرفه عرضه خودرو در بورس کالا را متوقف کند و باید دلیل منطقی درباره این موضوع ارائه کند.
مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز یک موج نامیمونی آغاز شده که این القا را به وجود بیاورد که نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم ناکارآمد است، عنوان کرد: اگر ناکامی و ناکارآمدی وجود داشته و یا دارد، مقصر آن انقلاب و نظام اسلامی نیست، بلکه مقصر آن دولت هایی هستند که ارزش ها، اصول و اولویت ها را نادیده می گیرند.
همایش سراسری قوه قضاییه صبح امروز دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در سالن اجلاس برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ