سران قوا بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر در برابر تهدیدهای دشمنان و مقابله با دسیسه‌ها و هم‌نوایی‌های شوم و تفرقه‌افکنانه عوامل نفوذی تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضائیه گفت: همکارانم بیش از ۲۰ هزار پرونده اغتشاشات را مورد رسیدگی قرار دادند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: شرط موفقیت در صنعت خودرو اتکا به اقتصاد مقاومتی در تمام ارکان است و بر همین اساس در سایپا نیز این موضوع از ابتدای حضور تیم جدید مدیریتی در دستور کار قرار گرفته و ریسک محصول در تهدید خارجی و موانع داخلی بررسی و برنامه ریزی های مناسبی در این جهت آغاز و در حال انجام است.
امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: "درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اغتشاشات اخیر، نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در انطباق با بند چ ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد. "
دادستان کل کشور از بررسی پرونده‌های عفو در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.
خبرگزاری مهر در گفتگو با خسرو معتضد، تاریخ پژوه رفتار احزاب معاند کُرد در اغتشاشات اخیرا را بررسی کرده و به ریشه تاریخی شکل‌گیری این گروهک‌ها و کنشگری آنان در مقاطع مختلف تاریخ پرداخته است.
احمد امیرآبادی گفت: دشمن ۳.۵ میلیون دلار فقط برای نظرسنجی و بررسی میدانی چگونگی آغاز اغتشاشات در شهر‌های مختلف کشور کنار گذاشته بود و حادثه خانم مهسا امینی بخاطر ویژگی‌های خاص این خانم زمینه آغاز نقشه‌های چندساله دشمنان را فراهم کرد.
کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران، از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید و با تمامی ۲۰ نفر بازداشتی زیر ۱۸ سال (عمدتاً ۱۷ و تا ۱۸ سال) استان تهران از نزدیک گفتگو کرد و در جریان وضعیت آنان قرار گرفت.
غریب آبادی در بازدید از زندان‌های تهران، وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.
رئیس‌‌ کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: در پی دستور ریاست قوه قضاییه و پس از بررسی پرونده‌ها نسبت به تخفیف و تبدیل قرار تأمین آن دسته از متهمان که شرایط ارتکاب جرم آنها اجازه می‌داد، تعداد ۶ نفر از زندانیان اغتشاشات اخیر با استفاده از ارفاقات قانونی از زندان کرمان آزاد شدند.
دادستان تهران گفت: نسبت به بررسی پرونده افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند و شرایط ارتکاب جرم آن‌ها اجازه می‌داد مساعدتی در مورد آن‌ها صورت پذیرد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این افراد با قرار تامین مناسب آزاد شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان تام الاختیار دولت، مجلس و قوه قضائیه و نماینده‌ای از نهادهای مردمی برای بررسی اتفاقات، اغتشاشات و آشوب‌های هفته‌های اخیر کشور خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی رییس کل دادگستری استان کردستان در مورد فوت مشکوک فردی به نام فواد محمدی در ناآرامی‌های شهرستان کامیاران اظهار کرد: بنابر تحقیقات اولیه صورت گرفته، این شخص در جریان اغتشاشات روز ۲۴ آبان ماه و از فاصله ۲۰ متری با گلوله جنگی کشته شده است.
موضوع کشته شدن علیرضا کریمی از سوی دادگستری کل استان مرکزی مورد بررسی و تحقیقات فنی و قضایی قرار گرفته است و در نتیجه تحقیقات به عمل آمده مشخص شده فوت این فرد با اغتشاشات و حوادث اخیر هیچ ارتباطی ندارد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با توجه به دستورات رئیس قوه قضاییه، وضعیت بازداشتی‌ها در دو وضعیت بی گناه یا کم گناه و افراد دارای اقدامات مجرمانه مورد بررسی قرار گرفت و به معاون پرونده‌های خاص دادگستری کل استان در خصوص رسیدگی دقیق و تفکیک متهمان بر این اساس ماموریت داده شد.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اغتشاشات در استان تهران را با حضور مسئولان ذیربط بررسی خواهد کرد.
سردار قاسم رضایی گفت: حوادث اخیری که در کشور رخ داد به این دلیل بود که عده‌ای بدون بررسی و مطالعه بر روی موضوع اعتراضی خود به معاندین و منافقان خفته خوراک دادند. این افراد باید جواب ملت را بدهند، زیرا آن‌ها در هزینه‌هایی که برای نظام به وجود آوردند سهم دارند.
بررسی رسانه‌ها و برخی اندیشکده‌های آمریکایی نشان می‌دهد که دولت این کشور با نقشه قبلی در پی ایجاد بروز نارضایتی‌های هدفمند در ایران و تغییر جهت مسیر آنها بوده است.
شهریاری گفت: در آزمایش‌های کالبد شکافی و معاینه جسد، آثار شکستگی‌های متعدد در ناحیه لگن، سر، اندام‌های فوقانی و تحتانی، دست‌ها و پاها و در رفتگی لگن مشاهده شد که نشان می‌دهد فرد از بلندی پرت شده است. طبق استعلام‌های گرفته شده هم مشخص شد فرد به پایین پرتاب شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر با حمایت از اغتشاشات در ایران، از بررسی تحریم های جدید علیه تهران خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس ابعاد حوادث اخیر را بررسی کرد و نقش دخالت‌های خارجی در این حوادث اثبات شده است.
استاندار ایلام از دستگیری ۱۸۰ نفر در جریان ناآرامی های اخیر در استان خبر داد و گفت: طی بررسی های انجام شده تعدادی از این افراد که نقش چندانی در اغتشاشات نداشتند، آزاد شدند.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون ابعاد اغتشاشات اخیر را بررسی خواهد کرد، تاکید کرد که ردپای دشمن در اغتشاشات مشهود است و این رفتارهای خشونت آمیز با مطالبه مردم فاصله زیادی دارد.
رئیس عدلیه به صورت ویژه وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره فوت مهسا امینی در ایران اظهار داشت: رخدادی که اتفاق افتاده در دست بررسی است و نظر نهایی در این باره را با مقام قضایی است؛ آنچه درباره فوت این خانم مطرح است و اگر قصور و تقصیری بوده، حتماً بررسی می‌شود و من در تماس با خانواده او هم قول دادم فارغ از آنکه مجامع جهانی موضع بگیرند یا نه، مساله را پیگیری کنم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ