دبیرکل سازمان ملل با اشاره به برخی مشکلات در خصوص اجرای توافق‌نامه غلات گفت که روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل به گفتگو درباره این موضوعات ادامه خواهند داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای مقابله با بحران جهانی غذایی تاکید کرد.
شورای حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم «شفافیت» سیستم‌های هوش مصنوعی، خواستار «جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری، آرشیو و حذف» داده‌های هوش مصنوعی طبق ساز و کاری سازگار با حقوق بشر شده است.
آن‌گونه که در بیانیه سازمان ملل آمده «نماینده عالی بر اهمیت حمایت از آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی بشر تاکید کرد. وی در عین حال تاکید می‌کند که هتک حرمت به کتب مقدس و اماکن مذهبی و همچنین نماد‌های مذهبی غیرقابل قبول است و می‌تواند به تحریک خشونت منجر شود.»
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تشدید تنش‌ها در سودان به فاجعه تبدیل می شود.
ایروانی در نامه به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بی وقفه ادامه می‌دهد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم حمایت و کمک رسانی به سوریه درپی زلزله اخیر در این کشور تاکید کرد.
وزیر خارجه سوریه در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره زلزله سوریه و لزوم سیاسی نشدن مسئله بشردوستانه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.
مسکو و پکن بر همکاری و احترام به منافع یکدیگر در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.
سازمان ملل بر اهمیت حفظ وضع تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی و نقش اردن در نظارت بر وضعیت قدس و مقدسات اسلامی آن تاکید کرد.
آیت الله سیستانی در دیدار با نمایندگان سازمان ملل بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت و توجه به حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر اینکه به تلاش خود برای برقراری آتش بس در سراسر خاک سوریه ادامه می دهد، گفت: قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه دیگر قابلیت اجرایی ندارد.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر اینکه به تلاش خود برای برقراری آتش بس در سراسر خاک سوریه ادامه می دهد، گفت: قطعنامه 2254 شورای امنیت درباره سوریه دیگر قابلیت اجرایی ندارد.
نماینده سازمان ملل متحد در عراق بر حمایت این سازمان برای تشکیل دولت جدید در این کشور تاکید کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، یونان را متهم به برخورد نامناسب با پناهجویان و مهاجران در دریای اژه نمود. وی تاکید کرد که یونان با غرق کردن قایق‌های حامل پناهجویان دریای اژه را به گورستان پناهجویان مبدل می‌کند. اردوغان در جریان سخنرانی عکسی از اجساد کودکان جان باخته در دریای اژه نشان داد که گارد ساحلی یونان، قایق آنان را در آب غرق کرد.
سفیر ایران در نامه به آنتونیو گوترش، اتهامات اخیر دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس دانست و تاکید کرد: کشورم به دروغ متهم به حمله سایبری شد.
امیر سعید ایروانی، نماینده جدید کشورمان در سازمان ملل بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان ملل تاکید کرد.
وزیر حمل و نقل یمن تاکید کرد که سازمان ملل با هدایت نادرست کشتی های یمنی در عملیات توقیف کشتی های حامل سوخت این کشور شریک است.
یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که مسکو موضوع جابجایی احتمالی مقر سازمان ملل از نیویورک را با جدیت پیگیری می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: به همه طرف‌ها تاکید کرده ایم حل و فصل موضوعات ساختگی و سیاسی پادمانی، یک ضرورت اساسی است. ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و این اراده را در عمل نشان داده‌ایم.
سخنگوی سازمان ملل متحد ضمن بر عدم تغییر موضع این نهاد بین المللی درباره لزوم انجام تحقیقات جامع درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی، تاکید کرد.
سفیر چین در سازمان ملل امروز دوشنبه در واکنش به سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان تاکید کرد که به رغم اقدامات تحریک آمیز آمریکا، پکن به دفاع از حق حاکمیت خود ادامه خواهد داد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با وزیر حمل و نقل این کشور تاکید کرد که به موجب آتش بس، سازمان ملل باید فرودگاه صنعا به طور کامل و بدون هر گونه محدودیتی بازگشایی کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بر پیروی این سازمان از سیاست چین واحد تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ