سازمان ملل بر اهمیت حفظ وضع تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی و نقش اردن در نظارت بر وضعیت قدس و مقدسات اسلامی آن تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن تأکید دوباره بر ضرورت پایان حضور غیرقانونی آمریکا در کشورش گفت که آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در جنایت و تجاوزات علیه سوریه است.
دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای مقابله با بحران جهانی غذایی تاکید کرد.
شورای حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم «شفافیت» سیستم‌های هوش مصنوعی، خواستار «جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری، آرشیو و حذف» داده‌های هوش مصنوعی طبق ساز و کاری سازگار با حقوق بشر شده است.
رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت عدم سیاسی کاری در پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد.
دبیرکل سازمان ملل با اشاره به برخی مشکلات در خصوص اجرای توافق‌نامه غلات گفت که روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل به گفتگو درباره این موضوعات ادامه خواهند داد.
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تشدید تنش‌ها در سودان به فاجعه تبدیل می شود.
«سرگئی لاوروف» در دیدار با «گیر پدرسون» در مسکو، بر ضرورت لغو تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه تأکید کرد.
رییس جمهور سوریه در دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری، بر ضرورت ارسال کمک های انسانی فوری به تمام مناطق این کشور تاکید کرد.
وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل بر ضرورت حمایت از دمشق برای مقابله با پیامدهای زلزله اخیر تاکید کرد.
مسکو و پکن بر همکاری و احترام به منافع یکدیگر در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.
مرجع عالیقدر شیعیان عراق با هیاتی از مقامات سازمان ملل متحد در شهر نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.
معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی و ترکیه از خاک این کشور تاکید کرد.
نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد بر ضرورت پایان اشغال اراضی عربی از جمله جولان سوریه و اراضی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
دبیر کل سازمان ملل با ارسال پیامی به نشست سران اجلاسِ سیکا، بر اهمیت و ضرورت منطقه‌ای و جهانی این نهاد تأکید کرد.
رئیس جمهور عراق و فرستاده سازمان ملل به این کشور بر ضرورت پایان دادن به بحران سیاسی در عراق تاکید کردند.
سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که در وبگاه سازمان ملل منتشر شده است نوشت: دبیرکل به دقت اعتراضات در جریان در ایران را دنبال می‌کند. او در دیدار دوجانبه‌اش با رییس جمهور رئیسی در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ بر ضرورت احترام به حقوق بشر تاکید کرد.
گروه بریکس متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورها، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و اصلاح ساختار سازمان ملل تاکید کرد.
امیر قطر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر ضرورت دستیابی به توافق هسته‌ای عادلانه با ایران تأکید کرد.
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای از طرفین درگیر در یمن خواست مذاکرات را برای تمدید آتش بس تقویت کنند و تأکید کرد که بحران یمن، راه حل نظامی ندارد.
وزیر حمل و نقل یمن تاکید کرد که سازمان ملل با هدایت نادرست کشتی های یمنی در عملیات توقیف کشتی های حامل سوخت این کشور شریک است.
یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که مسکو موضوع جابجایی احتمالی مقر سازمان ملل از نیویورک را با جدیت پیگیری می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: به همه طرف‌ها تاکید کرده ایم حل و فصل موضوعات ساختگی و سیاسی پادمانی، یک ضرورت اساسی است. ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و این اراده را در عمل نشان داده‌ایم.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با وزیر حمل و نقل این کشور تاکید کرد که به موجب آتش بس، سازمان ملل باید فرودگاه صنعا به طور کامل و بدون هر گونه محدودیتی بازگشایی کند.
وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت اقدام فوری و قاطع جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت این سازمان در محکوم کردن رژیم صهیونیستی و توقف جنایات و تجاوزات این رژیم تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ