شورای حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم «شفافیت» سیستم‌های هوش مصنوعی، خواستار «جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری، آرشیو و حذف» داده‌های هوش مصنوعی طبق ساز و کاری سازگار با حقوق بشر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز قطعنامه محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم راتصویب کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی را مایه تاسف ارزیابی کرد.
کنعانی سوء استفاده از سازوکارهای سازمان ملل برای کسب اهداف سیاسی از سوی برخی از کشورهای عضو را عادتی ناپسند دانست و دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی از جمله در ارائه تبعیض آمیز قطعنامه‌های کشوری در شورای حقوق بشر را مایه تاسف ارزیابی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران طرح قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در نشست پنجاه و دوم شورای حقوق بشر که مبتنی بر نگرش گزینشی و غرض‌ورزانه است را مردود می‌شمارد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز سه‌شنبه قطعنامه ضدایرانی انگلیس را تصویب کرد.
بحرینی با بیان اینکه «استفاده ابزاری از حقوق بشر غیرقابل قبول است و آرمان مشترک حقوق بشر را به خطر می‌اندازد» هشدار داد: این رویکرد نه کمکی به حفظ و ارتقای حقوق بشر می‌کند و نه با واقعیت‌های میدانی و تاریخ و پیشینه فرهنگ و تمدن ایرانی سازگاری دارد.
ماموریت هیات حقیقت‌یاب در مورد ایران یک‌ساله است که این مدت قابلیت تمدید دارد و فعالیت آن متمرکز بر جمع آوری مدارک و مستندات نقض حقوق بشر در ایران در بازه زمانی یاد شده و ارائه یک گزارش شفاهی ابعاد جنسیتی نقض حقوق بشر به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر و یک گزارش جامع از یافته‌ها در پنجاه و پنحمین جلسه شورا از جمله مواد دیگر این قطعنامه است. این قطعنامه همچنین خواستار همکاری دولت جمهوری اسلامی برای همکاری کامل با هیات حقیقت یاب شده است.
روابط ایران و کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان متاثر از برخی متغیر‌ها همچون نا آرامی‌ها در ایران، بحث ارسال پهپاد به روسیه و بی‌نتیجه ماندن برجام است. ایران آن‌ها را متهم به دخالت در مسائل داخلی خود می‌کند و آن‌ها نیز مدعی هستند که ایران حقوق بشر را در داخل کشور رعایت نمی‌کند. در این دو ماه نیز چندین قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران صادر شد که نتیجه آن تنش بیشتر در روابط تهران-بروکسل بود.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای اجتماعی و اقتصادی این سازمان بیانیه‌ای در محکومتی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن قرائت کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور به صربستان برای دستیابی به حقوق مشروع خود براساس قطعنامه های شورای امنیت در قبال کوزوو کمک خواهد کرد.
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در قالب بیانیه‌ای صدور قطعنامه حقوق بشری توسط کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
رابرت مالی مدعی شد: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر دنیا قرار گرفت و بر خلاف ادعای حکومت ایران، اقدامی غربی نبود.
خدیجه کریمی،‌ مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که منجر به صدور قطع‌نامه ضد ایرانی شد، نطقش را گم کرد!
رابرت مالی مدعی شد: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر دنیا قرار گرفت و بر خلاف ادعای حکومت ایران، اقدامی غربی نبود.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.
روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جهت تشکیل و اعزام کمیته حقیقت‌یاب به ایران را غیرقانونی خواند.
تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با استقبال مقام‌های آمریکا رو‌به‌رو شد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملا مردود دانست.
«قطعنامه ای که در ژنو علیه ایران به تصویب رسید، نتیجه مستقیم بکارگیری اطلاعات نادرست برای پیش بردن اهداف ضدایرانی چند کشور معدود غربی در مجامع بین المللی است.»
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استقبال کرد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: این کشورها باید بدانند ایران مقتدر، متعهد به حقوق بشر بوده اما اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی‌دهد.
وزیر خارجه آلمان در توییتی به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد.
آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت‌ از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب کردند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ